xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
345
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Screenshot video
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


50

0
18. december 2018 @ 13:20
Novice

Hej alle sammen!

Command+Shift+5, så giver det mig mulighed for at optage en video af det arbejde jeg laver på min MAC. Er det muligt, at den lyd, der evt. måtte være i forbindelse med det arbejde bliver optaget med i video uden, at jeg skal bruge den eksterne mikrofon, så jeg undgå klikke lyde og gnaske lyde her i december ;) 

På forhånd tak!

M.v.h. Troels Hansen - Lykkelig MacBook Air ejer!
  3
0
  363

455

18
20. december 2018 @ 08:56
Seniormedlem

2273

157
20. december 2018 @ 10:08
ASCII jonglør
Troels Hansen skrev:

Hej alle sammen!

Command+Shift+5, så giver det mig mulighed for at optage en video af det arbejde jeg laver på min MAC. Er det muligt, at den lyd, der evt. måtte være i forbindelse med det arbejde bliver optaget med i video uden, at jeg skal bruge den eksterne mikrofon, så jeg undgå klikke lyde og gnaske lyde her i december ;) 

På forhånd tak!

Har samme problem. Det må da være muligt at indstille sin Mac således, at både billede og lyd optages under skærmoptagelse? 

Har prøvet med Quicktime, men her kom lyden heller ikke med...

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2709

345
PallMei (Skribent)
20. december 2018 @ 10:35
Bit kongen
Factory skrev:
Troels Hansen skrev:

Hej alle sammen!

Command+Shift+5, så giver det mig mulighed for at optage en video af det arbejde jeg laver på min MAC. Er det muligt, at den lyd, der evt. måtte være i forbindelse med det arbejde bliver optaget med i video uden, at jeg skal bruge den eksterne mikrofon, så jeg undgå klikke lyde og gnaske lyde her i december ;) 

På forhånd tak!

Har samme problem. Det må da være muligt at indstille sin Mac således, at både billede og lyd optages under skærmoptagelse? 

Har prøvet med Quicktime, men her kom lyden heller ikke med...

Kan du  uden tvivl også hvis du nørder lidt med Soundflower (https://github.com/mattingalls/Soundflower/releases). Rouge Amoeba som før stod for vedligholdelsen (https://rogueamoeba.com/freebies/soundflower/) har en række andre produkter til lydhåndtering (https://rogueamoeba.com/), som sikkert er mindre nørdede, men ikke gratis (hvert fald til mere end 20minutter).

Edit: Har lige testet og det virker fint med Soundflower.

  • Hent den
  • højre klik og vælg åbn og åbn igen i sikkerhedsdialogen for at installere
  • Efter installation og før skærm optagelse, vælge i menubaren at lyd ud skal være Soundflower (2ch)
  • tryk shit+cmd+5 
  • vælg video (hele skærm eller udsnit)
  • tryk indstillinger og vælg Soundflower (2ch) som mikrofon
  • start optagelse
  • efter endt optagelse skift lyd ud tilbage til indbyggede højtalere før afspilning.

Man kan ved ovennævnte fremgangsmåde ikke høre lyden mens man optager, men det kan sagtens løses ved at starte "indstil lyd og MIDI.app" (tryk cmd+space og skriv midi så skulle den dukke op) og lave en enhed med flere udgange, hvor man vælger indbyggede højtalere og Soundflower (2ch). Så skal man istedet vælge den under tredje punkt. Bemærk at volumetasterne virker ikke så længe lyden sendes ud via enhed med flere udgange, så indstil lydstyrken inden.