xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)
macnyt  /  forum  /  emne
.srt undertekster i Quicktime Player 10.5
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)


1103

6
12. juli 2019 @ 10:43
Stormogul

Hej

Er der nogen der ved om det er helt umuligt at lokke Quicktime til at "se" undertekster der ligger som *.srt i samme mappe og med samme filnavn som filmen.

Jeg gemmer meget ofte tv-programmer vha TV4ever, for at afspille dem i mit sommerhus hvor vi ingen tv-pakke eller internet har.
Jeg bruger en aldrende Macbook Pro og den eneste afspiller der virker ordentligt på den er Quicktime Player.

Filerne gemmes som *.ts filer.

For at få underteksterne med har jeg udover Quicktime prøvet:

KPlayer, Kodi, 5KPlayer, DivXplayer, Cis-dem videoplayer, ElmediaPlayer, MPlayer, Plex og sikkert endnu flere.
Alle hakker i afspilningen
Jeg har også prøvet VLC, men den gider for det meste ikke slet afspille *.ts filerne.

Jeg har også prøvet at installere Perian som skulle kunne hjælpe med at få underteksterne med i Quicktime, men uden held.

Nu synes jeg ikke rigtig jeg har flere ideer, så derfor satser jeg på at nogen af jer har en viden der kan bruges.   :-)

  23
2
  1687

2709

341
PallMei (Skribent)
12. juli 2019 @ 10:51
Bit kongen

Hvad med IINA afspileren?

Tror ikke du kan få Quicktime til at bruge srt filer. Jeg købte beamer for at få undertekster på Apple Tv af den grund.


1103

6
12. juli 2019 @ 10:55
Stormogul

Mange tak.

IINA kender jeg ikke. Den må jeg straks prøve.    :-)
Jeg ved desværre ikke rigtig hvad Beamer er.
Er det noget der mon kan løse mit problem?


1103

6
12. juli 2019 @ 11:10
Stormogul
MacWin skrev:

Mange tak.

IINA kender jeg ikke. Den må jeg straks prøve.    :-)
Jeg ved desværre ikke rigtig hvad Beamer er.
Er det noget der mon kan løse mit problem?

Æv, æv, æv.
IINA hakker desværre også i det. Det er grafikkortet der ikke rigtig kan følge med.
Det er især ved panoreringer og den slags at det ses.


2709

341
PallMei (Skribent)
12. juli 2019 @ 11:21
Bit kongen
MacWin skrev:

Mange tak.

IINA kender jeg ikke. Den må jeg straks prøve.    :-)
Jeg ved desværre ikke rigtig hvad Beamer er.
Er det noget der mon kan løse mit problem?

Måske, hvis du har et Apple-tv eller Chromecast tilsluttet dit fjernsyn. Det er videoafspiller der kan streame både airplay og chromecast. Den er ikke gratis, men der er mulighed for at prøve om det virker, inden man køber.

https://beamer-app.com/


8586

198
12. juli 2019 @ 15:54
Poseidon

Har du overvejet at konvertere underteksterne til Tx3g?


Og alternativt, som folk foreslår, få et Apple TV, så du ikke er begrænset af din computers manglende CPU til decoding.


1103

6
12. juli 2019 @ 20:00
Stormogul

Tak for forslagene om at købe et Apple TV. Jeg har allerede et Apple TV 3, men det kræver jo at der er et wifi net man kan koble sig på - hvilket vi jo ikke har. Jeg har tidligere eksperimenteret med at oprette og dele et net med min iPhone som Apple TV'et hopper på, men det er noget bøvl. Macbook'en kan jo forøvrigt heller ikke airplay'e, så det er lidt en blindgyde. 

Konvertering af underteksterne til Tx3g lyder som en genial idé hvis Quicktime Player kan læse dem.
Kan den det og kan du i så fald hjælpe med hvilket program man kan bruge til at konvertere?


4593

394
12. juli 2019 @ 20:59
FPU

Det undrer mig godt nok, at du ikke kan se undertekster, selvom de ligger det korrekte sted med dedeer korrekte navne, for jeg har som regel ingen problemer. Eller rettere: hvis det ikke virker i QuickTime, kan jeg som regel få det til at virke i enten VLC eller MPlayer Extended.

Det skal lige bemærkes, at min QT er version 10.0 (131), og at Apple stille og roligt har fjernet flere og flere videocodecs fra QT sidenhen, efterhånden som softwaren blev opdateret.

Jeg bruger VLC version 2.2.8 og MPlayer Extended version Rev 15 (1511).

Jeg vil dog lige gøre dig opmærksom på, at der er forskel på MPlayer og MPlayer Extended (som jeg bruger). Hvis du IKKE har prøvet Extended-versionen, kan du hente den her.

Lad være med at hente den andre steder, for der er der sandsynligvis tilføjet bloatware á la MacKeeper el. lign. (f.eks. plug-ins som ændrer Safari's søgemaskine til Yahoo eller Bing).


1103

6
12. juli 2019 @ 21:31
Stormogul

Tak for dit input Tonny.
Ja, måske er problemet at jeg bruger vs. 10.5.
Det undrer mig iøvrigt også at VLC slet ikke gider afspille *.ts filerne længere.
MPlayer Extended kendte jeg ikke. Den har jeg lige prøvet nu. Den ser faktisk ud til at afspille filerne ud alt for meget grafik der hænger. Desværre opstår der så et nyt problem. Nemlig at underteksterne overhovedet ikke passer.
De er langt bagud eller foran. Pokkers da også ...


8586

198
12. juli 2019 @ 22:06
Poseidon
MacWin skrev:

Tak for forslagene om at købe et Apple TV. Jeg har allerede et Apple TV 3, men det kræver jo at der er et wifi net man kan koble sig på - hvilket vi jo ikke har. 

Du kan da bare bruge et ethernetkabel.


 Macbook'en kan jo forøvrigt heller ikke airplay'e, så det er lidt en blindgyde. 

Det behøver du da heller ikke? Der er massere af alternative løsninger.


Konvertering af underteksterne til Tx3g lyder som en genial idé hvis Quicktime Player kan læse dem.
Kan den det og kan du i så fald hjælpe med hvilket program man kan bruge til at konvertere?

Ja Quicktime tager Tx3g, og jeg ved Subler kan, har dog aldrig brugt det til det.


4593

394
12. juli 2019 @ 23:27
FPU

@MacWin:

Hvor har du egentlig de undertekster fra?

Er de rippet fra samme kilde som dine videoer?

Hvis det er spillefilm/serier, kan du sandsynligvis finde forskellige (gratis) versioner i undertekst-databaser på nettet, hvoraf en måske synkroniserer perfekt.

Hvis det er unikke udsendelser, f.eks. haveprogrammer eller noget af det andet skrammel, som fylder TV-fladerne i vore dage, er det nok umuligt at finde alternative unertekster; så må du nok prøve at åbne .srt-filen i en eller anden form for editor og se, om du ikke kan finde et tids-spor, som du kan justere, hvis det ellers er muligt.

Pøj-pøj.

P.S. Du skal i sommerhus. Hvorfor spilde tiden med TV i stedet for en spadsuretær i solnedgangen? ;0)


1103

6
13. juli 2019 @ 10:13
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

@MacWin:

Hvor har du egentlig de undertekster fra?

Er de rippet fra samme kilde som dine videoer?

Hvis det er spillefilm/serier, kan du sandsynligvis finde forskellige (gratis) versioner i undertekst-databaser på nettet, hvoraf en måske synkroniserer perfekt.

Hvis det er unikke udsendelser, f.eks. haveprogrammer eller noget af det andet skrammel, som fylder TV-fladerne i vore dage, er det nok umuligt at finde alternative unertekster; så må du nok prøve at åbne .srt-filen i en eller anden form for editor og se, om du ikke kan finde et tids-spor, som du kan justere, hvis det ellers er muligt.

Pøj-pøj.

P.S. Du skal i sommerhus. Hvorfor spilde tiden med TV i stedet for en spadsuretær i solnedgangen? ;0)


Underteksterne danner TV4ever selv hvis der er nogle. Det er jo tv-programmer fra DR eller TV2. De passer fint til. Det er mere afspilningen på min gamle MBP der giver udfordringerne. 

Jeg ser skam også tit solnedgangen i det nordfynske hvor vores sommerhus ligger, men det jo ikke altid "sendekvaliteten" af den er helt optimal, så en times "skrammel" tv til at falde i søvn på i ny og næ er nu ikke så tosset.  
Det der med sex til at falde i søvn på, er ikke noget for mig - siger min kone. ;-)


2709

341
PallMei (Skribent)
13. juli 2019 @ 11:15
Bit kongen
David Munch skrev:
Ja Quicktime tager Tx3g, og jeg ved Subler kan, har dog aldrig brugt det til det.

Tak for tipper med Subler. Så havde jeg måske slet behøvet købe Beamer 🤔


1103

6
15. juli 2019 @ 20:41
Stormogul
David Munch skrev:
MacWin skrev:

Tak for forslagene om at købe et Apple TV. Jeg har allerede et Apple TV 3, men det kræver jo at der er et wifi net man kan koble sig på - hvilket vi jo ikke har. 

Du kan da bare bruge et ethernetkabel.

Jeg er slet ikke med på hvad du mener. Hvilken devise skal afspille videoerne og hvad skal ethernetkablet bruges til?

 Macbook'en kan jo forøvrigt heller ikke airplay'e, så det er lidt en blindgyde. 

Det behøver du da heller ikke? Der er massere af alternative løsninger.


Konvertering af underteksterne til Tx3g lyder som en genial idé hvis Quicktime Player kan læse dem.
Kan den det og kan du i så fald hjælpe med hvilket program man kan bruge til at konvertere?

Ja Quicktime tager Tx3g, og jeg ved Subler kan, har dog aldrig brugt det til det.

Er Tx3g det undertekst format der integrerer sig i filmen - for hvis du mener Subler skulle kunne lave en seperat ny undertekstfil, så kan jeg ikke lige se hvordan det skulle kunne lade sig gøre. 


8586

198
16. juli 2019 @ 10:03
Poseidon
MacWin skrev:

Er Tx3g det undertekst format der integrerer sig i filmen - for hvis du mener Subler skulle kunne lave en seperat ny undertekstfil, så kan jeg ikke lige se hvordan det skulle kunne lade sig gøre. 

Det er vitterligt allerførste nævnte feature i programmet, på deres forside: https://subler.org

Men som nævnt ovenfor har jeg aldrig lavet dem i det, da jeg altid eksporterer til SRT, så jeg har ikke læst op på hvordan man gør det.


1103

6
16. juli 2019 @ 14:58
Stormogul
David Munch skrev:
MacWin skrev:

Er Tx3g det undertekst format der integrerer sig i filmen - for hvis du mener Subler skulle kunne lave en seperat ny undertekstfil, så kan jeg ikke lige se hvordan det skulle kunne lade sig gøre. 

Det er vitterligt allerførste nævnte feature i programmet, på deres forside: https://subler.org

Men som nævnt ovenfor har jeg aldrig lavet dem i det, da jeg altid eksporterer til SRT, så jeg har ikke læst op på hvordan man gør det.

Jeg tror det er fordi du giver indtryk af at Tx3g er et undertekst format på linje med .srt at misforståelsen opstår. 

Som jeg forstår det er det ikke det der er meningen med formatet. 

Som allerede nævnt, forstår jeg det sådan at Tx3g skal integreres - ”muxes” - eller hvad det nu hedder - sammen med videofilen. Det jeg først forstod det var der ingen problemer. 

Hvad siger du til det andet spørgsmål - altså mht hvordan du mener et ethernetkabel  og et Apple TV skulle kunne løse afspilningsproblemet.?


2709

341
PallMei (Skribent)
16. juli 2019 @ 15:17
Bit kongen
MacWin skrev:
David Munch skrev:
Hvad siger du til det andet spørgsmål - altså mht hvordan du mener et ethernetkabel  og et Apple TV skulle kunne løse afspilningsproblemet.?

Du afviste Apple Tv med begrundelsen, at der ingen WiFi var og så foreslog David at du bare kunne bruge et Ethernet kabel. Altså mellem mellem computeren og Apple-Tv.


1103

6
16. juli 2019 @ 16:52
Stormogul
PallMei skrev:
MacWin skrev:
David Munch skrev:
Hvad siger du til det andet spørgsmål - altså mht hvordan du mener et ethernetkabel  og et Apple TV skulle kunne løse afspilningsproblemet.?

Du afviste Apple Tv med begrundelsen, at der ingen WiFi var og så foreslog David at du bare kunne bruge et Ethernet kabel. Altså mellem mellem computeren og Apple-Tv.


Nu har jeg ikke noget kabel hvor jeg lige nu, men jeg er da ret sikker på at det ikke fører til noget som helst. Ethernet indgangen i Apple Tv mener jeg kun er beregnet til at forbinde med routeren - ikke med en computer. Og hvad skulle så afspille videoen? Macbook’en? (det er jo det den ikke kan). Eller Apple Tv? Skulle den kunne læse Macbook’ens harddisk? Det har jeg i så fald aldrig hørt om før. 


2709

341
PallMei (Skribent)
16. juli 2019 @ 17:46
Bit kongen
MacWin skrev:
PallMei skrev:
MacWin skrev:
David Munch skrev:
Hvad siger du til det andet spørgsmål - altså mht hvordan du mener et ethernetkabel  og et Apple TV skulle kunne løse afspilningsproblemet.?

Du afviste Apple Tv med begrundelsen, at der ingen WiFi var og så foreslog David at du bare kunne bruge et Ethernet kabel. Altså mellem mellem computeren og Apple-Tv.


Nu har jeg ikke noget kabel hvor jeg lige nu, men jeg er da ret sikker på at det ikke fører til noget som helst. Ethernet indgangen i Apple Tv mener jeg kun er beregnet til at forbinde med routeren - ikke med en computer. Og hvad skulle så afspille videoen? Macbook’en? (det er jo det den ikke kan). Eller Apple Tv? Skulle den kunne læse Macbook’ens harddisk? Det har jeg i så fald aldrig hørt om før. 

Ethernet er ligesom WiFi, det er bare et andet netværksmedie. Derfor skal du også skal streame med Airplay, som du ville gøre ved WiFi. (Men der findes ATV apps der kan tilgå delte netværks drev, men det er en helt anden snak og virker også med WiFi).

Når du tilslutter computer til computer (eller i dette tilfælde ATV) uden en switch, så kræves normalt et krydset netværkskabel, men Mac's kan så vidt jeg er orienteret lave den krydsning internt automatisk, så almindelige ethernetkabler kan bruges. Jeg har dog aldrig prøvet med andet end mine krydsede kabler og har heller ikke prøvet det med Apple tv. 


8586

198
17. juli 2019 @ 14:27
Poseidon
MacWin skrev:

Hvad siger du til det andet spørgsmål - altså mht hvordan du mener et ethernetkabel  og et Apple TV skulle kunne løse afspilningsproblemet.?

Som PallMei også understreger, så er det for at komme uden om problemet med at du ikke har et wifi setup i sommerhuset, så et simpelt og billigt Ethernet kabel kan klare forbindelse mellem din Macbook og et Apple TV.

Macbook Pro'en skal i det setup kun bruges som opbevaring til filmene, så det er selve Apple TV'et som står for al afspilning, og derfor får du en fuldstændigt up to date afspiller til 'få' penge, som kan klare alt du smider efter det. Derudover kan du få programmer som Infuse som tilgår MBP'en direkte, og afspiller næsten alt, så du ikke behøver konvertere filer. Så er restriktionen kun den hastighed hvorved din MBP kan servere filmene, men det er stort set kun begrænset af diskens hastighed, og den burde fint kunne følge med selv med HD film. Alternativt kan du også købe en billigere ikke-Apple enhed, men så er hjælp til setuppet ikke så nemt at få på Macnyt tror jeg. :)

Hvis du bor i Aarhus området skal du være velkommen til at komme forbi mig i Lystrup og teste det af med din aldrende MBP før du går ud og køber et AppleTV og kabel.


1103

6
23. juli 2019 @ 09:34
Stormogul

Mange tak for tilbuddet om at kigge forbi.
 Det er rigtig pænt af dig, men jeg bor desværre ikke i nærheden. :-/
Jeg synes egentlig også det er lykkedes at omgå problemet på en ok måde, ved at benytte Subler til på forholdsvis kort tid at oprette en .mv4 fil med et undertekstspor.

Jeg er nu alligevel lidt nysgerrig mht at bruge det forslåede setup med Apple-tv. Jeg har prøvet at forbinde Macbook'en direkte til min Apple TV 3 og i den forbindelse opstår der igen en nogle spørgsmål.
:

1. Det første jeg ser på min tv-skærm er Apple TV'ets menu. Her er de to ikoner. Den ene er indstillinger, den anden er computere. Hvad gør jeg så herfra?

2. Kan Apple TV'et overhovedet afspille .ts filerne? Det virker til at være en lidt krævende filtype som VLC heller ikke længere gider afspille.



3. Kan jeg i det hele taget installere Infuse på et Apple TV der ikke er jailbreaket?


8586

198
23. juli 2019 @ 10:30
Poseidon
MacWin skrev:

1. Det første jeg ser på min tv-skærm er Apple TV'ets menu. Her er de to ikoner. Den ene er indstillinger, den anden er computere. Hvad gør jeg så herfra?

2. Kan Apple TV'et overhovedet afspille .ts filerne? Det virker til at være en lidt krævende filtype som VLC heller ikke længere gider afspille.



3. Kan jeg i det hele taget installere Infuse på et Apple TV der ikke er jailbreaket?

Alt det ovenstående jeg skrev var myntet på et Apple TV4. Men kan du få jailbreaket det og installeret en medieafspiller som kan tilgå netværksdrev, så burde det fungere går jeg ud fra. Standardmedieafspilleren på et hvert Apple TV kan ikke afspille .ts filer.


2709

341
PallMei (Skribent)
23. juli 2019 @ 10:47
Bit kongen
MacWin skrev:

Mange tak for tilbuddet om at kigge forbi.
 Det er rigtig pænt af dig, men jeg bor desværre ikke i nærheden. :-/
Jeg synes egentlig også det er lykkedes at omgå problemet på en ok måde, ved at benytte Subler til på forholdsvis kort tid at oprette en .mv4 fil med et undertekstspor.

Jeg er nu alligevel lidt nysgerrig mht at bruge det forslåede setup med Apple-tv. Jeg har prøvet at forbinde Macbook'en direkte til min Apple TV 3 og i den forbindelse opstår der igen en nogle spørgsmål.
:

1. Det første jeg ser på min tv-skærm er Apple TV'ets menu. Her er de to ikoner. Den ene er indstillinger, den anden er computere. Hvad gør jeg så herfra?

2. Kan Apple TV'et overhovedet afspille .ts filerne? Det virker til at være en lidt krævende filtype som VLC heller ikke længere gider afspille.



3. Kan jeg i det hele taget installere Infuse på et Apple TV der ikke er jailbreaket?

Apple Tv3 er for gammel til at installere apps som infuse og for ny til at jail-breake (aTV flash på Apple tv2) begge lavet af firecore.com. Computere menu-punktet er til indhold gemt i iTunes, så vidt jeg ved. Om det kan bruges afhænger af om ts-filerne kan tilføjes i og iTunes og afspilles..

Ellers er din eneste chance Airplay. Kan Quicktime afspille dem, så kan du airplay derfra out of the box. Hvis ikke, kan du prøve at hente Beamer som jeg tidligere har nævnt, de nævner ikke alle file-typer som understøttes på deres hjemmeside, så kun test kan afgøre det. Den er desværre ikke gratis, men kan hentes og testes gratis, mener den kan afspille nogle minutter gratis af hver fil uden licens.

Når du bruger Airplay, skal begge enheder blot være på samme netværk og det er ikke nødvendigt at gøre noget på Apple-tv, bortset fra at sikre at den er modtage for airplay i dens indstillinger. Er usikker på hvor meget du skal bekymre dig om netværk opsætning, ved direkte tilslutning med kabel, chancen er at de kan se hinanden uden yderlig konfiguration, ellers må vi tage den derfra. Jeg har dog et Apple Tv 4.


1103

6
29. juli 2019 @ 16:11
Stormogul
David Munch skrev:

Alt det ovenstående jeg skrev var myntet på et Apple TV4. Men kan du få jailbreaket det og installeret en medieafspiller som kan tilgå netværksdrev, så burde det fungere går jeg ud fra. Standardmedieafspilleren på et hvert Apple TV kan ikke afspille .ts filer.


Ok. Havde godt nok også svært ved at se ideen fra starten med Apple TV 3 og intet net.
Jeg fortsætter bare med Macbook og Subler.


PallMei skrev:
MacWin skrev:

Mange tak for tilbuddet om at kigge forbi.
 Det er rigtig pænt af dig, men jeg bor desværre ikke i nærheden. :-/
Jeg synes egentlig også det er lykkedes at omgå problemet på en ok måde, ved at benytte Subler til på forholdsvis kort tid at oprette en .mv4 fil med et undertekstspor.

Jeg er nu alligevel lidt nysgerrig mht at bruge det forslåede setup med Apple-tv. Jeg har prøvet at forbinde Macbook'en direkte til min Apple TV 3 og i den forbindelse opstår der igen en nogle spørgsmål.
:

1. Det første jeg ser på min tv-skærm er Apple TV'ets menu. Her er de to ikoner. Den ene er indstillinger, den anden er computere. Hvad gør jeg så herfra?

2. Kan Apple TV'et overhovedet afspille .ts filerne? Det virker til at være en lidt krævende filtype som VLC heller ikke længere gider afspille.



3. Kan jeg i det hele taget installere Infuse på et Apple TV der ikke er jailbreaket?

Apple Tv3 er for gammel til at installere apps som infuse og for ny til at jail-breake (aTV flash på Apple tv2) begge lavet af firecore.com. Computere menu-punktet er til indhold gemt i iTunes, så vidt jeg ved. Om det kan bruges afhænger af om ts-filerne kan tilføjes i og iTunes og afspilles..

Ellers er din eneste chance Airplay. Kan Quicktime afspille dem, så kan du airplay derfra out of the box. Hvis ikke, kan du prøve at hente Beamer som jeg tidligere har nævnt, de nævner ikke alle file-typer som understøttes på deres hjemmeside, så kun test kan afgøre det. Den er desværre ikke gratis, men kan hentes og testes gratis, mener den kan afspille nogle minutter gratis af hver fil uden licens.

Når du bruger Airplay, skal begge enheder blot være på samme netværk og det er ikke nødvendigt at gøre noget på Apple-tv, bortset fra at sikre at den er modtage for airplay i dens indstillinger. Er usikker på hvor meget du skal bekymre dig om netværk opsætning, ved direkte tilslutning med kabel, chancen er at de kan se hinanden uden yderlig konfiguration, ellers må vi tage den derfra. Jeg har dog et Apple Tv 4.

Tak, men det er jo som sagt også en dødsejler eftersom Macbook'en ikke kan Airplay'e.