xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Tid til en tiltrængt fornyelse af MacNyt
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


174

15
21. september 2019 @ 18:32
Suspenderet

Kære,

Pallmei, Factory, David Munch, Lars Sejerup og andre superbrugere af MacNyt.

Hvad siger I til at gå offline en uge og så se hvad, vores allesammen favorit macsite, så ellers vil kunne udvikle sig til?

Som tidligere alkoholiker, ved jeg hvor svært det er at ændre vaner.

Så er I afhængig af at skrive indlæg på MacNyt?.

Må MacNyt ikke blive til MacYt.

BH

Peter Müller

  36
66
  1630

1905

187
PowerPalle (Administrator)
21. september 2019 @ 19:08
Stormogul

Jeg forstår ikke hvad du mener og søger 😱

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

234

11
21. september 2019 @ 22:18
Juniormedlem

Det ville da blive en kedelig uge, hvor andre som jeg, der ikke ikke er superbruger, ville lære meget lidt nyt om de dejlige maskiner og software vi så ofte benytter. Jeg synes ikke, at de ovennævnte profiler dominerer debatten på en træls måde.


678

26
22. september 2019 @ 09:42
Veteran

Der skal vel bare gøres det der er brug for, for at det kommer helt op og køre igen.


598

3
22. september 2019 @ 10:30
Kaptajn

Helt enig med Hansa.

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

1905

187
PowerPalle (Administrator)
22. september 2019 @ 11:14
Stormogul
Vandermoses skrev:

Der skal vel bare gøres det der er brug for, for at det kommer helt op og køre igen.

Og det skulle gerne være tilfældet nu.

Hilsen Master Control   

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

678

26
22. september 2019 @ 12:51
Veteran
PowerPalle skrev:
Vandermoses skrev:

Der skal vel bare gøres det der er brug for, for at det kommer helt op og køre igen.

Og det skulle gerne være tilfældet nu.

Hilsen Master Control   

Det lyder godt 😺 Dejligt at du har fået det løst! 


8586

198
23. september 2019 @ 10:40
Poseidon
Peterdyr skrev:

Kære,

Pallmei, Factory, David Munch, Lars Sejerup og andre superbrugere af MacNyt.

Hvad siger I til at gå offline en uge og så se hvad, vores allesammen favorit macsite, så ellers vil kunne udvikle sig til?

Som tidligere alkoholiker, ved jeg hvor svært det er at ændre vaner.

Så er I afhængig af at skrive indlæg på MacNyt?.

Må MacNyt ikke blive til MacYt.

Hvad er det du vil opnå? Der er åbenbart noget i vores tilstedeværelse som du mener gør at Macnyt er et dårligere sted at være, og jeg er nysgerrig for hvad det skulle være?


1663

46
23. september 2019 @ 11:24
Stormogul

Tænker bare at manden skal finde sig et andet forum, hvis man syntes dette er træls, fordi en håndfuld bestemt mennesker skriver mange indlæg. Jeg nyder at læse hver eneste indlæg omend nogen gang går der børnehave i den, men så lukker jeg bare tråden og læser en anden. ELSKER dette mac forum og nyder flere gange dagligt at besøge det. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

4593

394
23. september 2019 @ 11:51
FPU
Pjock skrev:

Jeg nyder at læse hver eneste indlæg omend nogen gang går der børnehave i den,…

Naa-Na-Na-Naa-Na! :-D


8586

198
23. september 2019 @ 12:19
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:
Pjock skrev:

Jeg nyder at læse hver eneste indlæg omend nogen gang går der børnehave i den,…

Naa-Na-Na-Naa-Na! :-D

Tonny, opfør dig pænt og gå tilbage på Rød Stue! Ellers er vi nød til at give dig en timeout i kassen, du ved, den aflåste boks ude bagerst på legepladsen hvor Vassing permanent er parkeret!


740

38
23. september 2019 @ 13:02
David Munch skrev:
du ved, den aflåste boks ude bagerst på legepladsen hvor Vassing permanent er parkeret!

Aaaaaaaaaarghm, lige groft nok...😜😁


4593

394
23. september 2019 @ 19:49
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Pjock skrev:

Jeg nyder at læse hver eneste indlæg omend nogen gang går der børnehave i den,…

Naa-Na-Na-Naa-Na! :-D

Tonny, opfør dig pænt og gå tilbage på Rød Stue! Ellers er vi nød til at give dig en timeout i kassen, du ved, den aflåste boks ude bagerst på legepladsen hvor Vassing permanent er parkeret!

Uha. Jeg tror ikke, at vassing ville blive særlig begejstret over at blive spærret inde sammen med mig.

Det ville være næsten lige så slemt for ham, som hvis I konfiskerede hans iRattle. ;0)


740

38
23. september 2019 @ 20:50
Tonny Freimanis skrev:
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Pjock skrev:

Jeg nyder at læse hver eneste indlæg omend nogen gang går der børnehave i den,…

Naa-Na-Na-Naa-Na! :-D

Tonny, opfør dig pænt og gå tilbage på Rød Stue! Ellers er vi nød til at give dig en timeout i kassen, du ved, den aflåste boks ude bagerst på legepladsen hvor Vassing permanent er parkeret!

Uha. Jeg tror ikke, at vassing ville blive særlig begejstret over at blive spærret inde sammen med mig.

Det ville være næsten lige så slemt for ham, som hvis I konfiskerede hans iRattle. ;0)


740

38
23. september 2019 @ 20:50

😝😳😁😆


4593

394
24. september 2019 @ 01:08
FPU
iPhoneX skrev:

😝😳😁😆

Sorry Morten, men min gamle Safari kan ikke vise smileys, så du må enten oversætte dem eller bygge dem med tastaturet, hvis budskabet skal fise ind i mit tilfælde.

P.S. Glæder mig, at iRattle aldrig er brugt før nu. Husk, hvor I læste det første gang!

Måske noget for fremtidens spædbørn: en rangle, som siger "One more thing", hver gang den biver rystet, evt. med BT-forbindelse, så man kan oploade en anden kommando, f.eks. "Go to sleep"", eller "Put that down!".

Kun $99,- for 32 MB udgaven og $129,- for 64 MB. Fås i Girly Pink og Boyish Blue og er naturligvis savl-tæt. :o)


22

4
26. september 2019 @ 09:39
Let øvet

Så skal den her næsten også med.
Jeg har haft en iPot stående til begge mine børn.
Der var godt nok kun den lyd, der kom fra barnet :-)
(og nej, den kunne ikke ryges...)


8586

198
26. september 2019 @ 10:32
Poseidon
Per Michael Jensen skrev:

Så skal den her næsten også med.
Jeg har haft en iPot stående til begge mine børn.
Der var godt nok kun den lyd, der kom fra barnet :-)
(og nej, den kunne ikke ryges...)

...Og lige så snart du er færdig med at tørre, annoncerer ungen "Oh, and there's one more thing...."...   


4593

394
26. september 2019 @ 11:12
FPU

@ Per Michael Jensen:

Hæ! Genialt!

(Det ville dog være sprogligt mere korrrekt at kalde den "iPotty" på engelsk og "iPotte" på dansk).


174

15
04. oktober 2019 @ 23:25
Suspenderet

Nu er der så gået godt og vel en uge, siden jeg bad nogle af de flittige “debatører” herinde om at trække vejret et øjeblik og lade, måske mere tænksomme personer komme til, for at de kunne udtrykke deres holdninger og erfaringer, uden at blive “sovset” ind i ligegyldige og selvpromoverende kommentarer.

Prøv lige at læse tråden igennem forfra og se hvad den så har udvikler sig til.

Skal det være standarden fremover for meningsudvekslingen mellem voksne mennesker her på sitet, siger jeg bogstaveligt ”tak for nu”.

VH

Peter Müller

@PP,  venligst slet min profil. Du skal have tak for et godt initiativ mht. oprettelsen af MacNyt.


2709

341
PallMei (Skribent)
05. oktober 2019 @ 07:01
Bit kongen
Peterdyr skrev:

Nu er der så gået godt og vel en uge, siden jeg bad nogle af de flittige “debatører” herinde om at trække vejret et øjeblik og lade, måske mere tænksomme personer komme til, for at de kunne udtrykke deres holdninger og erfaringer, uden at blive “sovset” ind i ligegyldige og selvpromoverende kommentarer.

Du har ikke ejerskab over dette forum og kan ikke diktere hvem der må deltage. Det er et offentlig forum og der er en brugsaftale som PP forholder sig.

Nu valgte jeg at lade det fare i første omgang, for det lød som fuldemandssnak som du sikkert angrede. 

Men ak og fra tidligere indlæg er det mit indtryk at du gerne vil have lidt kontrovers selv efter problemet er løst. Der må jeg skuffe dig, det gider jeg ikke.  

VH

Peter Müller

@PP,  venligst slet min profil. Du skal have tak for et godt initiativ mht. oprettelsen af MacNyt.

Slet den da selv, i stedet for at gøre et drama ud af det. Hvis det ikke virker er det en anden sag og du kan bede PP kigge på det.


8586

198
05. oktober 2019 @ 08:27
Poseidon
Peterdyr skrev:

Nu er der så gået godt og vel en uge, siden jeg bad nogle af de flittige “debatører” herinde om at trække vejret et øjeblik og lade, måske mere tænksomme personer komme til, for at de kunne udtrykke deres holdninger og erfaringer, uden at blive “sovset” ind i ligegyldige og selvpromoverende kommentarer.

Jeg venter stadig på din holdning og kommentarer til hvorfor det er et problem at vi er aktive?

Det eneste jeg kan komme frem til er, at du er ked af ikke at være på "HJERTE MODTAGERE" listen, og hvis det er så småligt, så må du hjertens gerne få mine.


3580

34
05. oktober 2019 @ 09:10
Virtual Machine
David Munch skrev:
Peterdyr skrev:

Nu er der så gået godt og vel en uge, siden jeg bad nogle af de flittige “debatører” herinde om at trække vejret et øjeblik og lade, måske mere tænksomme personer komme til, for at de kunne udtrykke deres holdninger og erfaringer, uden at blive “sovset” ind i ligegyldige og selvpromoverende kommentarer.

Jeg venter stadig på din holdning og kommentarer til hvorfor det er et problem at vi er aktive?

Det eneste jeg kan komme frem til er, at du er ked af ikke at være på "HJERTE MODTAGERE" listen, og hvis det er så småligt, så må du hjertens gerne få mine.

Jeg har givet ham to hjerter nu. Der skal være plads til os alle.

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

678

26
05. oktober 2019 @ 09:30
Veteran

En af de bedste ting ved forummet er, at der er plads til de mere seriøse ting, men at man samtidig kan få sig er godt grin.

God weekend alle sammen


8586

198
05. oktober 2019 @ 10:31
Poseidon
Lars Sejerup skrev:

Jeg har givet ham to hjerter nu. Der skal være plads til os alle.

Du ved jo ikke om det er derfor han er ked af det.. Måske han bare er jaloux på at Vassing har sin egen kasse ude bag busken på legepladsen?


393

13
05. oktober 2019 @ 10:31
Lærling
Lars Sejerup skrev:
David Munch skrev:
Peterdyr skrev:

Nu er der så gået godt og vel en uge, siden jeg bad nogle af de flittige “debatører” herinde om at trække vejret et øjeblik og lade, måske mere tænksomme personer komme til, for at de kunne udtrykke deres holdninger og erfaringer, uden at blive “sovset” ind i ligegyldige og selvpromoverende kommentarer.

Jeg venter stadig på din holdning og kommentarer til hvorfor det er et problem at vi er aktive?

Det eneste jeg kan komme frem til er, at du er ked af ikke at være på "HJERTE MODTAGERE" listen, og hvis det er så småligt, så må du hjertens gerne få mine.

Jeg har givet ham to hjerter nu. Der skal være plads til os alle.

Det synes jeg er virkeligt pænt af dig, så nu har jeg givet dig et for at understrege, at dette er et forum af venlige mennesker…

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

3580

34
05. oktober 2019 @ 11:18
Virtual Machine
David Munch skrev:
Lars Sejerup skrev:

Jeg har givet ham to hjerter nu. Der skal være plads til os alle.

Du ved jo ikke om det er derfor han er ked af det.. Måske han bare er jaloux på at Vassing har sin egen kasse ude bag busken på legepladsen?

*Tommeltot opad* (Syntes godt om)

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

3580

34
05. oktober 2019 @ 11:18
Virtual Machine
Leif Korreborg skrev:
Lars Sejerup skrev:
David Munch skrev:
Peterdyr skrev:

Nu er der så gået godt og vel en uge, siden jeg bad nogle af de flittige “debatører” herinde om at trække vejret et øjeblik og lade, måske mere tænksomme personer komme til, for at de kunne udtrykke deres holdninger og erfaringer, uden at blive “sovset” ind i ligegyldige og selvpromoverende kommentarer.

Jeg venter stadig på din holdning og kommentarer til hvorfor det er et problem at vi er aktive?

Det eneste jeg kan komme frem til er, at du er ked af ikke at være på "HJERTE MODTAGERE" listen, og hvis det er så småligt, så må du hjertens gerne få mine.

Jeg har givet ham to hjerter nu. Der skal være plads til os alle.

Det synes jeg er virkeligt pænt af dig, så nu har jeg givet dig et for at understrege, at dette er et forum af venlige mennesker…

Tak hehe 

Dilithium batteries and Neural Network Gel is the future

678

26
05. oktober 2019 @ 11:56
Veteran

Man må hvilke sige, at der er hjerter i luften i denne weekend. 😃


8586

198
05. oktober 2019 @ 13:35
Poseidon
Vandermoses skrev:

Man må hvilke sige, at der er hjerter i luften i denne weekend. 😃

Det er også snart international Single Day! Og Macnyt er jo kendt for at bringe enlige sjæle sammen..   


4593

394
05. oktober 2019 @ 14:23
FPU
David Munch skrev:
Vandermoses skrev:

Man må hvilke sige, at der er hjerter i luften i denne weekend. 😃

Det er også snart international Single Day! Og Macnyt er jo kendt for at bringe enlige sjæle sammen..   

Man er ALDRIG alene, når bare man har sin Mac!


393

13
05. oktober 2019 @ 15:53
Lærling

Tusinde tak for hjerter, det er alt for meget.

Nu var det jo Lars Sejerup, der var hjertestarter, så det er vel egentlig hans fortjeneste :o)

Men jeg slipper ikke allerede erhvervede hjerter!

Computers may outthink us one day, but as long as people got feelings, we'll be better than they are.

189

12
05. oktober 2019 @ 19:55
Novice
Leif Korreborg skrev:

Tusinde tak for hjerter, det er alt for meget.

Nu var det jo Lars Sejerup, der var hjertestarter, så det er vel egentlig hans fortjeneste :o)

Men jeg slipper ikke allerede erhvervede hjerter!

Jeg synes også MacNyt trænger til fornyelse!

Jeg synes det er træls, at man ikke kan åbne MacNyt uden at smågrine en gang i mellem, uden at få en masse gode tips, man skal afprøve og uden at blive påtvungen hjælp, når man har behov for det! 😩😖😀☺️👍

God weekend


4593

394
05. oktober 2019 @ 21:29
FPU
alha grafisk skrev:
Leif Korreborg skrev:

Tusinde tak for hjerter, det er alt for meget.

Nu var det jo Lars Sejerup, der var hjertestarter, så det er vel egentlig hans fortjeneste :o)

Men jeg slipper ikke allerede erhvervede hjerter!

Jeg synes også MacNyt trænger til fornyelse!

Jeg synes det er træls, at man ikke kan åbne MacNyt uden at smågrine en gang i mellem, uden at få en masse gode tips, man skal afprøve og uden at blive påtvungen hjælp, når man har behov for det! 😩😖😀☺️👍

God weekend

Klik og grin. :0)


8586

198
06. oktober 2019 @ 10:06
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:
David Munch skrev:
Vandermoses skrev:

Man må hvilke sige, at der er hjerter i luften i denne weekend. 😃

Det er også snart international Single Day! Og Macnyt er jo kendt for at bringe enlige sjæle sammen..   

Man er ALDRIG alene, når bare man har sin Mac!

Det var nu ikke heeelt det jeg mente... Jeg anbefaler ikke at du stikker din... USB-stik.. Ind i dets Superdrive... Der kommer *ikke* små iPods ud af det i sidste ende!


4593

394
06. oktober 2019 @ 10:34
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:
David Munch skrev:
Vandermoses skrev:

Man må hvilke sige, at der er hjerter i luften i denne weekend. 😃

Det er også snart international Single Day! Og Macnyt er jo kendt for at bringe enlige sjæle sammen..   

Man er ALDRIG alene, når bare man har sin Mac!

Det var nu ikke heeelt det jeg mente... Jeg anbefaler ikke at du stikker din... USB-stik.. Ind i dets Superdrive... Der kommer *ikke* små iPods ud af det i sidste ende!

Ja, OK, Der ER trods alt forskel på at være enlig og på at være ensom, men man kan sagtens være ensom, selv om man ikke er enlig, og man kan sagtens være enlig, selvom man ikke er ensom.

Men siden vi nu ER ovre i den biologiske afdeling, så hold på hat og …klodser, for Apple er blevet anklaget for at gøre en ung russer homoseksuel. Gad vide, om Tim Cook vil tage fat om nældens rod i denne sag?

EB.artikel.


2273

157
06. oktober 2019 @ 10:56
ASCII jonglør

Gentlemen! Inden det her accelererer, må man så ikke lige minde om, at det aldrig aldrig tager sig godt ud, når man udtrykker sig på en måde, hvoraf det tydeligt fremgår, at alle ens tanker bøjer ind i skridtet på én selv.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”