xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )
macnyt  /  forum  /  emne
Backup workflow
Kategori: Fortæl om dine tips og tricks - at dele er godt (Tips )


386

8
31. oktober 2019 @ 21:26
Lærling

Jeg har sjusket lidt med mit backupsystem, og nu kunne jeg godt tænke mig at bringe det i orden. Har indtil videre bare haft extern backup på den ene af mine computere - stående klods ved siden af (en ældre Time Capsule), mens mine øvrige maskiner er koblet på Dropbox. TimeCapsul'en skal skiftes til en ny HD, og jeg vil (hvis man kan) gerne også have den nye backup-HD til OGSÅ at lægge en kopi på Dropbox.  

Er der nogen, som kan anbefale en god HD til backup? Min mac-HD er blot på 256 GB. HD'en skal kunne tages med i tasken, for jeg rejser undertiden væk i længere perioder. 

Og hvordan med ideen om at kopiere backup'en til Dropbox også - kan man overhovedet det og er den en god ide - eller?

Det hele handler om, at jeg 1) ikke tør være helt afhængig af DB, men det fungerer så glimrende i hverdagen; 2) gerne vil have to backup'er, en på en fysisk HD og en i skyen.

  4
0
  495

4593

394
01. november 2019 @ 09:36
FPU

Jeg købte på et tidspunkt en lille ekstern harddisk fra Toshiba i Bilka til det skrammel, som Jeg ikke gider have liggende på min interne disk men som jeg alligevel ikke vil smide ud. Fylder minimalt og kan det, som den skal.

Det er en 2.5'' harddisk i et ret lille plastic-kabinet og med en USB-firbindelse. Fås op til i hvert fald 4 TB for ikke ret mange penge.

Disken virker fint, men du skal være opmærksom på, at den er USB-powered, så det er ikke sikert, at den vil kunne bruges som boot-disk; det kommer lidt an på, hvor god USB-bridgen i kabinettet er; det kommer an på en prøve.

Eneste anden anke over Toshiba'en er, at stikket ind i disken er et (tror jeg) proprietært Toshiba-stik med støm-stik i den ene side af stikket og data-stik i den anden side, formet lidt som et fladt asymmetrisk 8-tal, så hvis kablet forsvinder eller går i stykker, er man lidt på den, indtil man får fat på et nyt kabel.

Du bør dog overveje, om det ikke er merudgiften værd at købe en ekstern disk med en SSD i stedet for en konventionel harddisk, når du nu rejser en del og dermed fysisk udsætter disken for en del mere, end hvad der foregår hjemme på kontoret.


396

2
01. november 2019 @ 14:24
Lærling
Tonny Freimanis skrev:


Eneste anden anke over Toshiba'en er, at stikket ind i disken er et (tror jeg) proprietært Toshiba-stik med støm-stik i den ene side af stikket og data-stik i den anden side, formet lidt som et fladt asymmetrisk 8-tal, så hvis kablet forsvinder eller går i stykker, er man lidt på den, indtil man får fat på et nyt kabel.

Jeg har selv sådan en Toshiba-disk. Stikket er en standart USB 3, som ganske rigtigt ligner et liggende 8-tal.


  MB Air M1, iPad 8. Generation, iPhone 12 mini, Apple TV 3, iPod Classic

386

8
01. november 2019 @ 15:30
Lærling

Åh ja - god pointe med ekstern SSD-disk! Tak.


4593

394
01. november 2019 @ 17:35
FPU
Jan R. B. Nielsen skrev:
Tonny Freimanis skrev:


Eneste anden anke over Toshiba'en er, at stikket ind i disken er et (tror jeg) proprietært Toshiba-stik med støm-stik i den ene side af stikket og data-stik i den anden side, formet lidt som et fladt asymmetrisk 8-tal, så hvis kablet forsvinder eller går i stykker, er man lidt på den, indtil man får fat på et nyt kabel.

Jeg har selv sådan en Toshiba-disk. Stikket er en standart USB 3, som ganske rigtigt ligner et liggende 8-tal.


Nårh, det er sårn et USB 3 stik ser ud. Jamen, der kan man bare se. Så er det jo ikke særligt proprietært. Good to know. Merci!