xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Apples mailfoldere fra MacBook til iPad pro
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


221

5
09. januar 2020 @ 17:19
Juniormedlem

Hej alle eksperter på forummet.

Min MacBook er ikke længere, hvad den har været. Jeg overvejer derfor at købe en iPad Pro 512 GB.

Kan man flytte sine mails med tilhørende foldere fra en MacBook med OS til en iPad med iOS. Jeg bruger Apples mailprogrammer.

  4
0
  484

1129

129
09. januar 2020 @ 18:25
Stormogul

ud fra det info du har skrevet, så kan det godt lade sig gøre. men der mangler en lille brik før det er 100% sikkert. 

hvad slags konto er der tale om, er det et IMAP eller POP3 type konto?

POP3 opbevarer ikke mails på mail server, men alene på computeren eller klienten. mens IMAP gemmer mails på mail serveren.


så din mail konto skal helst understøtte IMAP og dine mails skal helst ligge på serveren i forvejen. 




221

5
09. januar 2020 @ 21:31
Juniormedlem

Hej Nihad

Tak for din hurtige respons.

Min mailkonto er en POP3 hos Yousee.

Alle vores mails ligger også (i indbakken) på serveren hos Yousee (webmail), men jeg er mest interesseret i mine mails, der ligger i specifikke foldere, i mit mailprogram på min Mac, dvs. lokalt.

Kan det lade sig gøre, at kopiere setuppet fra min Mac til en Ipad Pro? 


1129

129
10. januar 2020 @ 00:27
Stormogul

om der findes apps til det, ved jeg ikke. det vil nok ikke undre mig at der findes.

jeg vil ikke anbefale det. 

pop3 vil jeg ikke anbefale nogen til at bruge. selvom det har virket for en i 30 år. :D så er tiden kommet til at lære noget nyt.

IMAP skal du som minimum bruge, og have dine mails liggende på serveren. (har lige søgt på "yousee imap" og fundet dette https://itsupport.brundtoe.dk/2019/09/08/yousee-mail-og-imap/

det er åbenbart muligt nu at have mail hos yousee som imap. så det synes jeg du skal gøre...

hvordan du lige helt præcis skal bruge det an på, ved jeg ikke. men jeg vil gøre det som følgende...

beholde dit nuværrende pop3 konto

oprette nyt konto i mail klienten.

koble den til din mail hos yousee, men som imap. 

så vil du nok have alle dine mails i indbakke. som er nok det som du forventer når man bruger pop3. 

men, alle dine mapper der er på din mac, kan du nu trække over i imap konto, og disse vil blive uploadet. giv det tid, for at blive færdig.

når den er færdig, kan du koble din ipad mail op på samme måde. og så burde du kunne se mapperne på ipad.

nu skal du så huske, at mail er ikke på ipad men på serveren. :)

når du er tilfræds, så kan du fjerne pop3 kontoen. 

håber det giver mening :D


221

5
10. januar 2020 @ 08:09
Juniormedlem

Hej Nihad

Det giver rigtig god mening. Det vil jeg prøve.

Mange tak.