xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Firewire til USB-C adapter?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


569

1
12. januar 2020 @ 17:30
Kaptajn

Hej, jeg leder efter en adapter fra Firewire til USB-C så jeg kan tilslutte ældre enheder til min MacBook Pro.

Det eneste jeg synes jeg kan finde er et Apple adapter der går fra Firewire til Thunderbolt og så endnu en Apple adapter der går fra Thunderbolt til USB-C... Samlet pris: 687 kr.

Kan det virkelig passe at man ikke kan finde en direkte adapter mellem de to standarter og er det kun Apple der laver den slags?

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]
  5
0
  621

189

12
12. januar 2020 @ 22:34
Novice
Rasmus L. Knabe skrev:

Hej, jeg leder efter en adapter fra Firewire til USB-C så jeg kan tilslutte ældre enheder til min MacBook Pro.

Det eneste jeg synes jeg kan finde er et Apple adapter der går fra Firewire til Thunderbolt og så endnu en Apple adapter der går fra Thunderbolt til USB-C... Samlet pris: 687 kr.

Kan det virkelig passe at man ikke kan finde en direkte adapter mellem de to standarter og er det kun Apple der laver den slags?

Det har jeg også ledt efter uden held


1275

36
13. januar 2020 @ 07:37
Stormogul

Jep, det er klodset! Bruger selv denne løsning med mit lydkort. Det virker da, men ikke særligt "pænt". Den eneste dock, som havde Firewire (800) produceres ikke længere, idet den nye model er ændret.

Måske kan du finde en brugt

Jeg lykkedes ikke med det -

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

569

1
13. januar 2020 @ 11:59
Kaptajn

Tak for svar, så er det ikke mig die helt har mistet evnen til at Google.

Det var netop med tanke på lydkort at jeg leder efter adapter men det begynder at ligne at det er billigere at købe et dyrt nyt lydkort frem for et billigt brugt firewire lydkort :D

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]

1275

36
13. januar 2020 @ 22:13
Stormogul

det begynder at ligne at det er billigere at købe et dyrt nyt lydkort frem for et billigt brugt firewire lydkort :D

Focusrite laver gode usb-c lydkort. Afhængig af hvor mange I/O du har brug for, behøver det ikke være så dyrt...

(Jeg er nu på det tredie lydkort: 1) gl. seriel (til Powemac 7500) - 2) SCSI - 3) Firewire). (+ et lille USB til mini studiet i sommerhuset)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

569

1
14. januar 2020 @ 19:14
Kaptajn

Jeg har selv kredset en del omkring Focusrite Scarlett 2i2 da det både ser cool ud og anbefales af mange.. Dog synes jeg lidt at det for mig bliver en underlig blanding af for dyrt og ikke godt nok...

Altså.. Når jeg lyttere til div. tests på YouTube er kvaliteten bare ikke helt deroppe hvor jeg gerne vil have den og så synes jeg alligevel det er den del penge at smide efter noge man ikke er helt tilfreds med.

Igår så jeg så en der satte et Apogee ONE brugt til salg til for 250 kr. og på denne video synes jeg faktisk at guitaren lyder bedre igennem Apogee'en end Scarletts 2i2 så jeg slog til. Jeg har kun leget lidt med det nu men er umiddelbart rigtig godt tilfreds med hvad jeg har fået for pengene.

Udover at jeg kan sætte min guitar direkte til har Apogee ONE også en indbygget kondensator mikrofon som jeg er blevet helt vildt positivt overrasket over - Bevares der er lidt højfrekvent støj og den kan selvfølgelig ikke måle sig med en dyr studio mikrofon, men igen.. Til pengene er jeg helt vildt imponeret!

Her en hurtig lydtest med min akustiske guitar

[link=www.rasmusknabe.com]Webdesign: www.rasmusknabe.com[/link]