xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Oprydningstid - hvilken mail som alternativ til Apple Mail
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


386

8
08. april 2020 @ 10:43
Lærling

Hej

Det er blevet tid for oprydning! Jeg har to mail-apps, Outlook, som jeg er tvunget til at bruge pga mit arbejde, og Apple Mail, som jeg bruger privat. Jeg ønsker ikke at blande disse to systemer sammen. (Har også en gmail til indkøb m,v., men det fungerer). 

Min Apple Mail er et stort rod, og nu skal det være slut. Jeg har set på organiseringsmulighederne, der - så vidt jeg kan se - kræver 'rules', fx at det i smartbox'en skal komme fra en bestemt afsender. Fint nok, men det er ikke helt det, jeg har brug for.

Derfor søger jeg efter et alternativ til Apple mail. Især er det vigtigt, at jeg kan lave undermapper, med/uden regler, og hvor jeg kan gemme mails som hører til forskellige steder. Fx kvitteringer, kodeord, familie, ferie etc. Det skal blot være til en simpel sortering, men en som jeg kan lave efter behov.

Har kigget lidt rundt, og PostBox er vist en mulighed. Hvad gør I andre? Jeg ønsker som sagt ikke at lægge mine private mails ind i mit arbejdes Outlook.

  4
1
  515

253

35
08. april 2020 @ 12:17
Juniormedlem

Jeg ender altid tilbage i Apple Mail når jeg har prøvet at skifte mailprogram. Jeg synes jeg har prøvet alle de mailprogrammer som bliver rost for at være "det bedste" og ender altid tilbage i Mail.

Jeg bruger dog også Spark til nogle sekundære mailadresser, herunder Gmail o.l. som jeg ikke vil have blandet sammen med min primære mail.

Jeg bruger Spark på min iPhone og iPad, der synes jeg det er den bedste mailapp jeg kan finde.

Alle mine mailkonti er sat op til IMAP.

vh Carsten


189

12
08. april 2020 @ 12:51
Novice
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:

Jeg ender altid tilbage i Apple Mail når jeg har prøvet at skifte mailprogram. Jeg synes jeg har prøvet alle de mailprogrammer som bliver rost for at være "det bedste" og ender altid tilbage i Mail.

Alle mine mailkonti er sat op til IMAP.

vh Carsten

Har aldrig brugt Apples mail.
Bruger Thunderbird på mit eget domæne.

Har altid været godt tilfreds  

Også IMAP.

Er muligt at oprette flere mapper.




1129

129
08. april 2020 @ 20:58
Stormogul

jeg bruger Spark, selvom der godt kan være lidt usikkerhed hvordan de håndtere mails der er sendt med forsinkelse (dvs. med levering på et bestemt dato/tidspunkt)

Jeg savnede denne funktion på apple mail, og var egentlig årsagen at jeg gav det et forsøg. Den klarer også fint flere konti og en hav af mapper og under mapper. samt at den sortere mails på en smartere måde, så nyhedsbreve få automatisk en gruppe og markering og flere konti kan have forskellige farver så det er nemmere at skelne mellem hvilken konti mailen er kommet ind til osv. 

mange flere. 

en anden mulighed er hvis man oftest sender samme mail som et eller andet svar på noget, så kan man oprette hurtige svar eller endda skabeloner. arbejde i hold/teams er bestemt også muligt, men dette har jeg ikke afprøvet endnu.

Og sidst men ikke mindst, at man oprette en konto hos spark, og på en anden enhed få du alle dine konti og indstillinger synkroniseret. så man ikke skal oprette 5 forskellige konti på hver enkelt enhed man ønsker at benytte. det er nice.


386

8
09. april 2020 @ 13:03
Lærling

Tak - jeg tjekker også¨Spark ud! At kunne sende med forsinkelse har jeg endnu ikke haft brug for, men mapper og farver lyder godt!