xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Dias til digitalfoto
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


156

0
09. januar 2022 @ 17:43
Novice

Jeg tænkte at jeg ville gøre mine børn glade og se at få sorteret i mange årtiers dias fra min ungdom og deres barndom  inden det ender med at de bare smider dem væk. Men er der en nem og billig måde man kan gøre det - f.eks med min iPhone. Det er ikke jorden bedste kvalitet dias , men de indeholder jo en masse historie . Så det behøver ikke at være topkvalitet.

  5
2
  750

4593

394
09. januar 2022 @ 19:13
FPU

Det vil egentlig være synd at nøjes med at bruge en iPhone, for lige netop dias indeholder så mange flere farvenuancer end almindelig negativ-film, at man alt andet lige mister for meget på den måde.

En hurtig gurgling siger priser fra under 400,- Kr., for en dias scanner, og det er da en ringe ekstraudgift i forhold til at få det hele (eller i hvert fald det meste) med.


562

9
09. januar 2022 @ 21:29
Kaptajn

Du kan bruge din iPhone til at scanne dine dias.. gå ind i App Store og søg SlideScan

https://apps.apple.com/dk/app/slidescan-lysbilledescanner/id1485358131?l=da


562

9
09. januar 2022 @ 21:29
Kaptajn

Du kan bruge din iPhone til at scanne dine dias.. gå ind i App Store og søg SlideScan

https://apps.apple.com/dk/app/slidescan-lysbilledescanner/id1485358131?l=da


1275

36
09. januar 2022 @ 22:23
Stormogul

Da jeg har opgraderet, har jeg en nu meget billig negativscanner i overskud. Den er OK, men selvfølgelig ikke professionel kvalitet. Jeg vil sælge den for 100,- kr + forsendelse. Send en mail herfra, hvis du er interesseret - og ja, den er supernem og ret hurtig at bruge både til dias og negativer. Billederne lagres i scanneren på et flashcard, som så bruges til at overføre til din mac

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

8586

198
10. januar 2022 @ 12:00
Poseidon

En hurtig Googling fortæller mig det koster dig omkring 3,- Per dias, hvis du vil have professionelle til at skanne dem for dig. Så kan du selv gange op med hvormange du har, om det er det værd for dig kontra at købe ovenstående og selv bruge timerne på det manuelle arbejde.