xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple Watch Ultra
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)


1663

46
07. september 2022 @ 20:24
Stormogul

Hvad så. er den nye Ultra udgave noget for nogen af jer?

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  18
4
  917

179

42
07. september 2022 @ 20:54
Novice

Ikke ligefrem, vi er begge pensionister så salgsargumentet "estimeret tidspunkt for ægløsning" er lidt malplaceret .....


4593

394
07. september 2022 @ 21:21
FPU

Jeg kan godt lide ure, som kan holde til noget, men jeg har egentlig ikke brug for alle de funktioner.

Lige nu går jeg mest med et analogt arvestykke, som kan 10 Atm. Jeg har et Seamaster MultiFunction til finere fester, men det er egentlig til salg.

Mit all-time yndlings-ur er dog Citizen's AnaDigi WR100 fra starten af 1980'erne Jeg har et par stykker, men det ene er druknet, og det andet er slidt, så analoguret desværre ikke kan følge med.

Men jeg går egentlig "baglæns" hvad angår gadgets, inkl. ure og kameraer. Jeg startede med spejlrefleks, skiftede til målsøger, så point-and-shoot, så digital-kamera. Nu bruger jeg kun min iPhone og lever fint med begrænsningerne.

Multifunktionsurene er også blevet til analoge ure eller decideret bar arm (uret i 'fonen er jo meget præcist, og der er jo også både stopur og alarm).

Cykelcomputerne er blevet pillet af (de fleste af) cyklerne, så nu er det  kroppen, der der får lov til at bestemme tempoet, mens jeg bruger MapMyRide til at opmåle nye ruter en enkelt gang (jeg er kun interesseret i distancen). Det giver en helt enorm frihed ikke at have sådan en dims siddende på styret, som er svær at beskrive.

En Iphone med et 48 MPix kamera lyder fristende, men jeg har p.t. et par relativt dyre projekter i støbeskeen, som jeg er nødt til at prioritere højere.


4593

394
07. september 2022 @ 21:22
FPU
prorege skrev:

Ikke ligefrem, vi er begge pensionister så salgsargumentet "estimeret tidspunkt for ægløsning" er lidt malplaceret .....

Så køb nogle høns! :0)


2273

157
07. september 2022 @ 21:23
ASCII jonglør
prorege skrev:

Ikke ligefrem, vi er begge pensionister så salgsargumentet "estimeret tidspunkt for ægløsning" er lidt malplaceret .....

  Lader til at de nye Apple Watch mest er for folks, der drøner rundt på klipperne i Yosemite i håb om at blive gravide ved ustandselig stoppe op og glo på deres fine nye Apple Watch - eller for hypokondere som liiiige skal se, om hjertet nu også stadig slår. Så jeg fik mig et par solide grin undervejs, tak for det - og nej tak, Apple, jeg er ultra nok selv, planlægger ikke at blive frugtsommelig og behøver heller ingen digitale håndjern for at føle, at jeg lever.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
07. september 2022 @ 21:41
FPU

Edit: Bliver lidt i tvivl. Er det kun 14 Pro, som har 48 MPix, eller er det også de mindre 14'ere?


95

7
08. september 2022 @ 06:48
Novice

Jeg har en serie 4 nu, og overvejer det nye ur. Det var virkelig en overraskelse at det kan fungere som et dykkerur, det var ikke forventet fra min side. Som 3 stjernet CMAS dykker savner jeg en måde at sætte nitrox ilt procent og en sender på flasken som giver trykket til uret.

men større skærm og lang batteri tid er nice, min serie 4 kan holde strøm i 2 døgn, så jeg skal lige spørge Michael om lov til at købe et nyt ur🤔


4593

394
08. september 2022 @ 07:25
FPU
Tonny Freimanis skrev:

Edit: Bliver lidt i tvivl. Er det kun 14 Pro, som har 48 MPix, eller er det også de mindre 14'ere?

Fik kigget på det her til morgen. Pro og Pro Max har 48 MPix, de andre har 12 MPix som iPhone 12 og 13.

Men 10+ Kilo for en telefon? Meh.


2273

157
08. september 2022 @ 07:56
ASCII jonglør

Efterhånden som Apple får udviklet iPhone (som nu model 14) til at have særdeles glimrende og sofistikerede kameraer, så ser man jo en kundebevægelse bort fra de større kameraer som DSLR/mirrorless og over til iPhone. Det tror jeg i høj grad indgår i Apples iPhone-strategi - og det afspejler sig så også i prisen til skade for den gennemsnitlige forbrugers pengepung.

En bukselomme med ganske enkel mobil kun med telefon og SMS er jo virkelig undtagelsen i dag, men iPhone-priser over 10.000 zpir kan måske give den enkle og billige mobiltelefon en renæssance. Jeg kender fx flere software-programmører, som nægter at deltage i smartphone-cirkusset, og tilmed synes det er sjovt at “provokere” folk med deres helt enkle og tudsegamle mobil med et bette sort/hvidt display og kun telefon/SMS. Tror Tim Cook hader dem 😜

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2273

157
08. september 2022 @ 08:14
ASCII jonglør

Berlingske er også allerede ude med riven:

Ny iPhone vil rive godt i dankortet: 10.000 kroner er ikke nok (kræver abbo)

Edit: ups, sorry, tråden handler om Apple Watch. Stumm. Stumm.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

9

0
08. september 2022 @ 12:07
Nyt medlem

Æhh… iPhones har da længe kostet over 10.000 kr.? Det er vel også forventeligt at pris stiger i takt med a) produktet kan mere, b) inflation, c) afhængighed til Apples produkter

Prisen på de nye devices er en absolut ikke-nyhed i min verden.

MacBook Pro (2016) | iPhone 13 pro

2273

157
08. september 2022 @ 13:13
ASCII jonglør

Korrekt. Men når jeg kigger ned i min portemonnæ efter de der 10.000 spir for sådan en bette telefon - så bliver jeg hver gang overrasket af de to styks Breaking News, der popper op i mit præfrontale cortex:

  • "Det er da lige godt et stort beløb......"
  • "Over 10.000 kroner? For en mobiltelefon? 10.000?!"

Kigger man så op fra sin private portemonnæ og over på den store overskudsgrad i Apples forretningsmodel, så forstår man, at en iPhone nemt kunne koste langt mindre. Man forstår også, at man er udsat for en slags business prank, hvor Tom "Smooth Operator" Cook griner hele vejen ned i banken.

Er det så en nyhed? Næppe. Men det er en oplysning man gør klogt i at holde frem foran sig hver gang man overvejer et hoppe på en af Apples nyheder.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8586

198
08. september 2022 @ 13:18
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:
prorege skrev:

Ikke ligefrem, vi er begge pensionister så salgsargumentet "estimeret tidspunkt for ægløsning" er lidt malplaceret .....

Så køb nogle høns! :0)

Det bliver noget dyrt hvis de alle skal have et Apple Watch så der kan holdes øje med ægløsningen... 


4593

394
08. september 2022 @ 14:44
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:
prorege skrev:

Ikke ligefrem, vi er begge pensionister så salgsargumentet "estimeret tidspunkt for ægløsning" er lidt malplaceret .....

Så køb nogle høns! :0)

Det bliver noget dyrt hvis de alle skal have et Apple Watch så der kan holdes øje med ægløsningen... 

:O)


221

5
08. september 2022 @ 16:15
Juniormedlem

Den nye Ultra er da 'ægge' dyr. Jeg tager en til konen og mig selv. Elsker æg


123

11
09. september 2022 @ 06:28
Novice

Jeg fan, syntes det ser mega lækkert ud.. Og et genialt træk fra Apple. 

Apple har nu det alm. ur i 41-45mm (flot design som næsten alle kan gå med) og et mere prisvenlig i 40-44mm (til unge og personer der ikke går op i hvad det som sådan kan) og nu ultra i 49mm. (til sport og fitness "tosser" samt personer der kan lige det store & rå look i ure) De har dækket hele market nu. 

Nu skal jeg lige se det irl. det et stort ur og måske for stort til mit håndled.. 

Tror ikke Apple har udviklet et ur som bevist skulle kunne se ægløsning, det en mulighed der er i uret med alle de sensorer så hvorfor ikke tage det med og så markedsføre et ur der nok primært henvender sig til mænd grundet det store rå design til også at være til kvinder og derved dække et større market. 


MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

8586

198
09. september 2022 @ 08:17
Poseidon
PRW skrev:

Jeg fan, syntes det ser mega lækkert ud.. Og et genialt træk fra Apple. 

Jeg er vild med alt den orange farve i deres marketing... Selve designet er dog klodset, men funktionalitet over design i det her tilfælde.   

Apple har nu det alm. ur i 41-45mm (flot design som næsten alle kan gå med) og et mere prisvenlig i 40-44mm (til unge og personer der ikke går op i hvad det som sådan kan) og nu ultra i 49mm. (til sport og fitness "tosser" samt personer der kan lige det store & rå look i ure) De har dækket hele market nu. 


Enig. Jeg havde svært ved at se potentialet da rygterne kom, men nu synes jeg også de har ramt plet.

Tror ikke Apple har udviklet et ur som bevist skulle kunne se ægløsning, det en mulighed der er i uret med alle de sensorer så hvorfor ikke tage det med og så markedsføre et ur der nok primært henvender sig til mænd grundet det store rå design til også at være til kvinder og derved dække et større market. 


Serie 8 modellen kan også se temperaturen, så man behøver ikke en Ultra model for at blive gravid.   

Jeg synes ikke de henvendte sig til mænd med deres kampagne, men udelukkende sportsfolk, dvs. både mænd og kvinder. Og det er jo et redsskab, og ikke et smykke, så det er nok kun folk med virkeligt små håndled som springer fra, hvis de rent faktisk har behovet. 



104

4
09. september 2022 @ 08:54
Novice

Jeg syntes AW Ultra er ekstremt fede, og hvis jeg tænkte at jeg på nogen måde ville kunne få brug for nogen af funktionerne, havde jeg skiftet. Så til mit behov er deres 8 serie den bedste. Jeg syntes dog at deres pitch omkring ægløsning var mindre heldig, der må være mange flere muligheder i at man kan måle temperatur med AW.

Men jeg syntes generelt apple ramte ret godt og bredt med deres modeller i år. Kender flere som gerne vil have en iPhone 14 Max, som har syntes en iPhone Pro Max, har været for meget. Og jeg er også sikker på at der er et stort marked for AW Ultra, AW 8 og SE.


123

11
09. september 2022 @ 14:23
Novice

Jeg tæt på at sige ja tak, men igen kunne også vælge at sætte en kylling i ovnen (koster vist det samme) hehe.. 

Sagde ikke Apple henvende/markedsførte uret til mænd men at uret nok mest i sig selv appelerede til mænd da det ret robust/stort og de gjorde klogt i også at slå på de kvindelig sider altså ud over ekstrem sport osv.. 

Jeg kan lige se det for mig, kvinden kommer ind og siger har du set hvad "klokken" er ? Og så kan de jo sammen lave "ekstrem sport" og se hvem der lukker deres cirkel først.... :)

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.