xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's butik til iOS App's og meget mere (App Store)
macnyt  /  forum  /  emne
AppleID virker IKKE på mac's Appstore
Kategori: Apple's butik til iOS App's og meget mere (App Store)


6

0
26. oktober 2022 @ 19:47
Nyt medlem

Hej Alle

Jeg har et problem som jeg håber at I kan hjælpe mig med.

Jeg kan ikke logge ind på appstore på min mac med mit apple id - Jeg kan sagtens på min mobil's appstore, appleid website osv. (Det er kun MAC'en)

Jeg bruger korrekt AppleID og kodeord.

Når jeg forsøger at logge ind, skriver den forkert adgangskode, men min mobil's tofaktorgodkendelse aktiveres alligevel og kommer med den 6-cifret adgangskode, men den kan jeg ikke skrive ind nogle stedet på mac'en.

Det er en MacbookPro medio 2011.

App store har virket før.

kan nogle fortælle mig hvad pokker der er sket her?


mvh

Anders

  4
1
  456

4593

394
26. oktober 2022 @ 21:47
FPU

Jeg hjalp for nogle år siden en bekendt med at resette hans glemte adgangskode til hans AppleID/AppStore, og det var endda sværere end normalt, fordi han havde skiftet bank (og dermed Visa-kort) i mellemtiden. Vi kom også så langt, at vi fik tilsendt en talkode pr. SMS, som vi så troede, at vi skulle bruge som midlertidigt password for at komme ind på hans AppleID-konto og så lave et helt nyt password. Men det virkede altså ikke.

Efter 2-3 forgæves forsøg var vi klar til give op, men så gik der en prås op for mig: Vi skulle skrive SMS-koden ind efter det nye ønskede password, men kun den ene gang; herefter virkede hans log-in med det nye password, som han havde valgt uden hverken den gamle eller nye SMS-koder.

Eksempel:

Nyvalgt password: 1245MinAdgangskode

Apple's SMS: 432673

Password ved første login: 1245MinAdgangskode432673

Password herefterdags: 1245MinAdgangskode

Apple er i øvrigt så paranoide, at de ikke vil have, at det nye password ligner det gamle alt for meget, men det får man at vide, hvis det er tilfældet.

Nu ved jeg godt, at du ikke er ude på at generere et nyt password, men jeg gætter forsigtigt  på, at det sandsynligvis vil virke med det oprindelige password og en SMS-kode fra Apple. Du bør dog hente en ny kode, når du er klar til at prøve at logge ind, da der vist nok er time-out på de SMS-koder.

Held og lykke og feedback.

P.S. Der er vist noget med maks. fem enheder logget ind ad gangen eller registreret under samme Apple-ID, så hav det lige i baghovedet.


291

45
26. oktober 2022 @ 21:59
Juniormedlem

Hej Anders,

Har du prøvet at føje den sekscifrede bekræftelseskode til slutningen af din adgangskode?

Hvis din adgangskode fx er MinHemmeligeKode, og bekræftelseskoden på din anden enhed er 123456, skriver du i adgangskodefeltet: MinHemmeligeKode123456

Det er lidt forvirrende på ældre OS-versioner, hvis de ikke understøtter tofaktorgodkendelse direkte.

Tofaktorgodkendelse skulle være understøttet fra og med OS X 10.11 El Capitan og din MacBook Pro burde kunne opdateres til OS X 10.13 High Sierra. Det vil være en god idé at opdatere, medmindre du er afhængig af ældre ukompatibelt software.


8586

198
27. oktober 2022 @ 16:17
Poseidon

Prøv evt. en anden browser.


4593

394
27. oktober 2022 @ 18:21
FPU
David Munch skrev:

Prøv evt. en anden browser.

Genialt!

Det burde jeg selv have tænkt på.

Håber, at det virker for trådstarter.