xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)
macnyt  /  forum  /  emne
Overføre Foto fra Android til Macbook Pro
Kategori: Digitale billeder - freeze! (Foto)


3

0
09. november 2022 @ 13:18
Nyt medlem

Hej alle,

Jeg har en lille kanal på YT, hvor jeg en nu aldrende Macbook Pro fra 2019.

Min Videoer optager jeg via en min Sony Xperia 1 iv, og jeg har tidligere brugt "Android file tranfer".

Men den skriver den ikke kan se den efter Ventura opdateringen, så har jeg prøvet med MTP open samme problem.

Er ved at være så træt, af det skal være så svært at få video fra min mobil på macbook'en, men den er bare super god når jeg redigere.

Er der nogen, der ved hvad man skal gøre, da jeg kan se der er flere med samme issue, jeg kan bare ikke finde en brugbar løsning.


Håber i kan hjælpe og på forhånd mange tak 

  6
1
  411

2709

341
PallMei (Skribent)
09. november 2022 @ 14:24
Bit kongen
Rockmoore skrev:

Hej alle,

Jeg har en lille kanal på YT, hvor jeg en nu aldrende Macbook Pro fra 2019.

Min Videoer optager jeg via en min Sony Xperia 1 iv, og jeg har tidligere brugt "Android file tranfer".

Men den skriver den ikke kan se den efter Ventura opdateringen, så har jeg prøvet med MTP open samme problem.

Er ved at være så træt, af det skal være så svært at få video fra min mobil på macbook'en, men den er bare super god når jeg redigere.

Er der nogen, der ved hvad man skal gøre, da jeg kan se der er flere med samme issue, jeg kan bare ikke finde en brugbar løsning.


Håber i kan hjælpe og på forhånd mange tak 

Tak for tippet med Open MTP Den vil jeg kigge nærmer til mine garmin ure. Bruger også Commander One Pro. Men jeg har ikke forbundet mine garmin ure til den maskine der køre Ventura, fordi kablerne er usb-a og den kun har usb-c. Så jeg ved ikke om der er et generelt problem med Ventura og MTP. Ellers kan du prøve at åbne

https://snapdrop.net/ 

på begge maskiner, det er airdrop løsning der fungere på tværs af operativ systemer uden installation.


3

0
09. november 2022 @ 18:44
Nyt medlem

Tak,

Jeg vil dog gerne kører med kabel, da det er 4k video i sekvenser på op mellem 10 - 20 min stykker, så det bliver mange gigabit af gangen der skal over.

Tror det er Ventura, da problemet kom efter opdate


mvh


2709

341
PallMei (Skribent)
09. november 2022 @ 20:14
Bit kongen
Rockmoore skrev:

Tak,

Jeg vil dog gerne kører med kabel, da det er 4k video i sekvenser på op mellem 10 - 20 min stykker, så det bliver mange gigabit af gangen der skal over.

Tror det er Ventura, da problemet kom efter opdate


mvh

Wifi kan være hurtigere end kabel. Det afhænger af telefonen. I iphones tilfælde er den begrænset til usb-2 hastighed på kabel 480mbps, hvilket moderne Wifi snildt overgår i faktisk hastighed (ikke kun reklame hastighed). Det er også direkte p2p mellem enhederne hvis browserne understøtter det. Du kan læse mere her:

https://github.com/RobinLinus/snapdrop/blob/master/docs/faq.md 

Ok. har søgt og Sony Xperia 1iv understøtter 5gbps usb 3.2. Men syntes stadig du skal snapdrap.net et forsøg. Om ikke andet som en midlertidig løsning.


2709

341
PallMei (Skribent)
09. november 2022 @ 20:39
Bit kongen

Jeg fandt min usb-hub frem og prøvede på min maskine med Ventura og det virkede fint med Android File Transfer, Commander One Pro og OpenMTP. Den officielle OpenMTP version understøtter dog ikke Apple Silicon, så jeg var nødt til hente en beta-version (https://github.com/ganeshrvel/openmtp/releases under assets).

Så det er altså ikke Ventura der er problemet.


3

0
10. november 2022 @ 09:14
Nyt medlem

Tak for inputs,

Mærkeligt, at det har virket frem til, jeg lavede opdateringen til Ventura 

Jeg må prøve at installere det igen

Overvejer at købe et SD kort til telefonen, og hive den ud hver gang

Kan Macbook'en læse alm SD?

Mvh og tak for hjælpen


2709

341
PallMei (Skribent)
10. november 2022 @ 11:55
Bit kongen
Rockmoore skrev:

Tak for inputs,

Mærkeligt, at det har virket frem til, jeg lavede opdateringen til Ventura 

Jeg må prøve at installere det igen

Overvejer at købe et SD kort til telefonen, og hive den ud hver gang

Kan Macbook'en læse alm SD?

Mvh og tak for hjælpen

Måske du er kommet til at svare nej. 

Prøv at ændre til Spørg hver gang og se om ikke du får en ny chance for at svare. Du kan også prøve at svare Altid, men sikkerhedsmæssigt kan det ikke anbefales at lade den være i den indstilling.