xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvordan forbinder jeg min Macbook (USB) med ekstern skærm
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


825

10
30. januar 2023 @ 08:32
Veteran
Hejsa


Jeg har en ældre Macbook, som kun har USB stik. Hvordan forbinder jeg den med en ekstern skærm der har

HDMI & VGA stik

Har snakket med nogle af de forskellige kabel firmaer, og kan ikke finde noget der virker på Mac - men udelukkende på Windows.

Nogen der har en løsning ?

  12
3
  845

2581

84
30. januar 2023 @ 09:11
Bit kongen

Kan du ikke skrive præcist hvad det er for en maskine? 

Gå op i æble menuen -> Om denne Mac. 



825

10
30. januar 2023 @ 15:18
Veteran

Det er en Macbook Air årgang 2014


2709

341
PallMei (Skribent)
30. januar 2023 @ 15:51
Bit kongen
Stig Bindner skrev:

Det er en Macbook Air årgang 2014

Den har et kombineret Thunderbolt/mini DisplayPort stik. Hvis din skærm har DisplayPort kan du klare dig med et kabel med mini DisplayPort i den ene ende, men til hdmi eller vga skal du have en adapter. Vil anbefale hdmi over vga, da vga er en gammel analog standard.


825

10
30. januar 2023 @ 16:12
Veteran

Den har som du skriver Thunderbolt stik.


Vil man kunne bruge et Thunderbolt til HDMI kabel ?


Eller hvad skal man ellers bruge ?


2709

341
PallMei (Skribent)
31. januar 2023 @ 02:38
Bit kongen
Stig Bindner skrev:

Den har som du skriver Thunderbolt stik.


Vil man kunne bruge et Thunderbolt til HDMI kabel ?


Eller hvad skal man ellers bruge ?

https://www.av-cables.dk/mini-displayport-til-hdmi-2/ 


825

10
31. januar 2023 @ 07:02
Veteran

Hejsa

Er købt - håber det virker.


3

1
03. februar 2023 @ 08:14
Suspenderet

Hej!

Du kan forbinde din ældre Macbook med en ekstern skærm, der har HDMI og VGA stik, ved at bruge en adapter. Du skal bruge en adapter, der går fra USB til HDMI eller VGA. De fleste elektronikbutikker bør have denne type adapter på lager. Sørg for at købe en adapter, der er specifik til Mac, for at sikre kompatibilitet.


196

5
04. februar 2023 @ 01:03
Novice

Jeg har forsøgt at køre ekstra skærm med to forskellige hdmi-skærme på min MBP 2012, med minidisplay til hdmi adaptor, og der er problemer med overscan i begge tilfælde (skærmbilledet rager ud over kanterne). Intet jeg har forsøgt har virket – pisse irritierende, vil jeg bare lige sige til folk der overvejer at bevæge sig ned af den sti. Jeg har læst at sådan er det bare med det udstyr.

Grafiker // LEGO entusiast // computernørd // musiker // retro gamer

2709

341
PallMei (Skribent)
04. februar 2023 @ 02:18
Bit kongen
Ulrik Hansen skrev:

Jeg har forsøgt at køre ekstra skærm med to forskellige hdmi-skærme på min MBP 2012, med minidisplay til hdmi adaptor, og der er problemer med overscan i begge tilfælde (skærmbilledet rager ud over kanterne). Intet jeg har forsøgt har virket – pisse irritierende, vil jeg bare lige sige til folk der overvejer at bevæge sig ned af den sti. Jeg har læst at sådan er det bare med det udstyr.

Har du også prøvet Apple's vejledning

https://support.apple.com/da-dk/HT202763


19

5
17. juli 2023 @ 13:26
Nyt medlem

 

                

                


19

5
17. juli 2023 @ 13:28
Nyt medlem

Hvis din ældre Macbook kun har en USB-forbindelse og du vil tilslutte den til en ekstern skærm med både HDMI- og VGA-forbindelser, kan du bruge en kombineret USB-til-HDMI- og VGA-adapter. Disse adaptere er designet til at fungere med Mac-computere og giver dig mulighed for at tilslutte både HDMI- og VGA-skærme til din Macbook via USB-porten. Du kan finde sådanne adaptere online eller hos specialbutikker, der sælger computerudstyr.


2

1
21. august 2023 @ 08:51
Nyt medlem

Hvis du bruger en USB-C til HDMI-adapter (eller en anden type adapter), skal du tilslutte USB-C-enden til det kabel, du har sat i din MacBook Air, og derefter sætte den anden ende af adapteren i skærmens videoindgang (f.eks. HDMI, DVI osv.).

Hvis du ikke kan se din Macs skærm på skærmen, skal du slukke for skærmen og tænde den igen.


Hvis du har brug for en anden slags stik, kan du besøge bedste smart plug