xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
342
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Synology port forwarding
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


187

0
14. februar 2023 @ 02:38
Novice

Er der synology-guru der kan skære det ud i pap, hvordan man laver portforwarding ?

Hver gang vi tilgår nas'n udefra, får vi en besked om - at vi skal lave portforwardning for at få en bedre ydelse.

MacPro, iMac, Mac Mini & iPhone mini - men er ikke fanatisk !
  7
1
  524

2709

342
PallMei (Skribent)
14. februar 2023 @ 08:36
Bit kongen
Flemming Søndergaard Nielsen skrev:

Er der synology-guru der kan skære det ud i pap, hvordan man laver portforwarding ?

Hver gang vi tilgår nas'n udefra, får vi en besked om - at vi skal lave portforwardning for at få en bedre ydelse.

Jeg er Synology guru og kan ikke svare på dit spørgsmål ud over at linke til vejledningen. Men du har muligvis en udfordring med din udbyder for overhovedet at få det til at virke, da de sandsynligvis bruger Carrier Grade NAT.

https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT 

Så hvis ikke du kan få vejledningen til at fungere, skal du måske tage kontakt til din udbyder og høre hvad der kan gøres. Måske de kan deaktivere Carrier Grade NAT på din opkobling uden beregning (kunne Hiper da jeg havde dem) eller i værste fald skal du betale ekstra for en fast IP. 

Spørgsmålet er om det er alt besværet værd eller det fungere godt nok uden.


1663

46
14. februar 2023 @ 15:25
Stormogul

hvorfor opsætter du ik bare quickconnectID på den? det har jeg brugt alle de år jeg har haft synology, det er vel snart 10 år. det fungere perfekt og nemt at tilgå.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

187

0
14. februar 2023 @ 16:41
Novice

Det bruger vi også i dag, men vi får altid en besked om at lave port-forwarding.

Hvis port-forwardning kunne laves nemt, var det måske værd at undersøge - men det er vist ikke tilfældet !


MacPro, iMac, Mac Mini & iPhone mini - men er ikke fanatisk !

1663

46
14. februar 2023 @ 19:13
Stormogul

Jeg har og får aldrig den besked men har også en synology router. Måske det er forskellen. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

356

12
puggaard (Skribent)
14. februar 2023 @ 22:50
Lærling

Nu skal jeg ikke kloge mig på Synology NAS da jeg aldrig har haft en. (Har været QNAP). Men port forwarding er mig bekendt noget du konfigurerer på din router. (vil ikke udelukke der findes noget “smart” med noget upnp blablabla 😆 )



187

0
15. februar 2023 @ 02:34
Novice
Pjock skrev:

Jeg har og får aldrig den besked men har også en synology router. Måske det er forskellen. 

Det kunne det jo godt tyde på !

MacPro, iMac, Mac Mini & iPhone mini - men er ikke fanatisk !

0

4
16. februar 2023 @ 07:05
Nyt medlem

Overvej TailScale i stedet. Når du åbner for en port, åbner du et sikkerhedshul i din router. Tailscale er end-to-end krypteret og virker på computere, telefoner og tablets. 

https://www.youtube.com/watch?v=EVHp1j2dcLA