xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
342
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)
macnyt  /  forum  /  emne
Windows på MacBook Pro
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)


303

1
29. marts 2023 @ 15:17
Lærling

Hej

Jeg overvejer at skifte min Lenovo (arbejds PC) ud med en MacBook Pro, selvom jeg uden tvivl kommer til at savne touch-skærmen...

MEN - jeg skal kunne køre Windows for at simulere det mine kunder ser, lave guides osv. Jeg har kigget lidt på BootCamp og Parallels. Jeg synes det virker lidt omstændigt at skulle genstarte hver gang man vil skifte (Bootamp), men hvad er der ellers af fordele/ulemper ved de 2 løsninger?

Og hvad med dock? - Kan man bruge en Lenovo Thunderbolt dock til en Mac?

//Søren

Kone v.1, barn mid 2007, barn late 2009, barn early 2013, hund v.2, kanin v.1 + lidt Appleudstyr
  10
5
  430

36

9
29. marts 2023 @ 15:38
Let øvet

Hej neros

Bootcamp virker i øjeblikket kun med Intel macs...

Parallels virker fint...

En hurtig søgning på nettet viser Mac kan bruge din dock...

mvh



2581

84
29. marts 2023 @ 17:08
Bit kongen
Agulhas skrev:

Parallels virker fint...

Men kun med Windows Arm hvis vi taler en MacBook med Silicon M1/M2

Det her er ikke en løsning medmindre man har 16GB eller mere ram i maskinen.

På den M1 (16GB ram) som jeg sidder ved er det til gengæld rasende hurtigt.


303

1
30. marts 2023 @ 09:32
Lærling

Ok, godt at vide - jeg kigger på en M2, 16GB, men er i tvivl om de sidste 3000,- er godt givet ud til en 14" istedet for en 13" (anden cpu M2 Pro kontra M2)

Kone v.1, barn mid 2007, barn late 2009, barn early 2013, hund v.2, kanin v.1 + lidt Appleudstyr

4593

394
30. marts 2023 @ 10:54
FPU

Jeg gætter på, at du mener 14'' MacBook Pro mod den nyeste 13.6'' MacBook Air.

De kan nok sådan cirka det samme, men i de YouTube tests jeg har set, har lyden i Pro været væsentlig bedre end i Air.

Jeg vil derfor foreslå dig at prøve-køre dem med noget musik, som du kender godt, inden du beslutter dig. Du kan jo også starte med at se nogle af testene på YouTube.

Jeg troede faktisk at den nye Air var min drømmemaskine, indtil jeg hørte den; så hældte jeg tilbage imod 14'' Pro'en igen.

Jeg har dog ikke behov for en ny Mac i øjeblikket, så jeg håber lidt, at den næste Air får bedre lyd, eller at den næste Pro får flere low-performance kerner for bedre batteridrift.


1663

46
30. marts 2023 @ 11:12
Stormogul

Du får 120hz skærm som er en del mere lækker end Air's skærm, både farve og opløsnings mæssigt og de kalder den Liquid Retina XDR mod bare alm retina på Air'en og ja meget bedre lyd men også en noget tungere maskine, er faktisk overrasket over hvor tung den er i forhold til min macbook pro 13" som jeg lige er skiftet fra. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

303

1
31. marts 2023 @ 12:10
Lærling

Hej

Der er 13" MacBook Pro jeg sammenligner med (13" MacBook Pro – space grey - Apple (DK)

!4" har dog ikke Touch bar.... hvad er jeres erfaringer - bruger man det, eller er det bare gejl?


Kone v.1, barn mid 2007, barn late 2009, barn early 2013, hund v.2, kanin v.1 + lidt Appleudstyr

1663

46
31. marts 2023 @ 13:04
Stormogul

Var faktisk rigtig glad for touchbaren og kan godt mærke jeg savner den på min 14” men når det er sagt er det bare en gimmick, for udviklingen til den er ikke der så kan ik bruges til ret meget andet end at skrue op og ned for lys og lyd styrke og spole i videoer. Husk dog på at skrue op og ned for lyd og lys kræver et ekstra tryk kontra alm funktions taster. Skal nok vende mig til den er væk men syntes det var en meget fed feature omend ik så bevendt. Åbner stadig min 13” med touchbar engang imellem for nostalgien men kan jeg ik den dag den er solgt. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2581

84
31. marts 2023 @ 13:30
Bit kongen
Pjock skrev:

Var faktisk rigtig glad for touchbaren og kan godt mærke jeg savner den på min 14” men når det er sagt er det bare en gimmick, 

Jeg har fundet https://pock.app/ og er solgt. En af de widgets den har gør det muligt at flytte din dock ned på touchbaren, samtidigt har jeg sat docken til automatisk at blive skjult på skærmen. Det er helt perfekt for mig.

Min Touchbar ser meget ud som den her, bare uden musik delen.

For mig fungerer det godt fordi jeg i forvejen har det med at have en minimal dock, altså få ikoner jeg bruger meget og selv dem benytter jeg begrænset da jeg bruger spotlights i stor stil.


1663

46
31. marts 2023 @ 22:03
Stormogul

okay har lige leget med den app på min touchbar, men syntes det virker bøvlet. når man har sin "dock" dernede så mister man alle andre funktioner som f.eks tidslinien når man ser en Youtube video eller skærm og lyd styrke eller kan jeg bare ik finde ud af at skifte "touchbar" på en eller anden måde?

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2581

84
31. marts 2023 @ 22:27
Bit kongen
Pjock skrev:

okay har lige leget med den app på min touchbar, men syntes det virker bøvlet. når man har sin "dock" dernede så mister man alle andre funktioner som f.eks tidslinien når man ser en Youtube video eller skærm og lyd styrke eller kan jeg bare ik finde ud af at skifte "touchbar" på en eller anden måde?

Jeg har en genvej til night shift længst til højre, derefter (mod venstre) brightness, volumen og screenshot.

Vælger jeg en af dem glider docken væk og der kommer de machende muligheder frem hvor docken er.

Det er det der giver mening for mig. Herefter kommer Papirkurven, kunne jeg få den væk var det sket.

Og derefter kommer docken.

 (Det går lige op for mig at papirkurven er en del af docken, jeg har et stort mellemrum imellem papirkurv og resten af docken hvorfor jeg opfattede dem som 2 dele)

Det fungerer forbløffende godt for mig, dermed ikke sagt det skal gøre det for alle. 

Og så .. det glemte jeg .. holder jeg globen (FN) nede kommer den normale touchbar menu frem, medie kontrol volumen Siri tastatur lys osv.