xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Indenfor Macnyt's fokusområde (Humor)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple! Hvornår er det forår?
Kategori: Indenfor Macnyt's fokusområde (Humor)


1905

187
PowerPalle (Administrator)
13. april 2023 @ 19:31
Stormogul

HomePod og mini i Danmark til foråret! Ja, solen skinner og endnu ingen lancering 🤪

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  20
5
  1202

2273

157
13. april 2023 @ 19:51
ASCII jonglør

Well, kommer tidsel før gæk, bliver sommerregn væk.

Kommer gækken før, bliver sommeren tør.

Home, mini, nye Macbooks? Mit håb om en ny maskine er vist udskudt til juni - tror jeg.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1905

187
PowerPalle (Administrator)
13. april 2023 @ 20:06
Stormogul

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1045

26
15. april 2023 @ 08:11
Stormogul

Jeg gad ikke vente mere, så jeg købte to i Sverige lige før påske😀. De er tilsluttet Apple TV og jeg meget tilfreds med lyd og funktionalitet.

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

1905

187
PowerPalle (Administrator)
16. april 2023 @ 11:05
Stormogul

Jeg er mere nysgerrig for hvornår de formelt lanceres i Danmark, ... og dermed hvornår det bliver forår.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

256

1
26. april 2023 @ 20:28
Juniormedlem
PowerPalle skrev:

Jeg er mere nysgerrig for hvornår de formelt lanceres i Danmark, ... og dermed hvornår det bliver forår.

Jeg sidder også bare og venter og venter 😴


4593

394
26. april 2023 @ 21:00
FPU
iMac skrev:
PowerPalle skrev:

Jeg er mere nysgerrig for hvornår de formelt lanceres i Danmark, ... og dermed hvornår det bliver forår.

Jeg sidder også bare og venter og venter 😴

Jeg blev overfaldet af en hagl/sne-byge i dag, da jeg slog græs, så det varer vist lidt, inden der er HomePods lige rundt om hjørnet.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
27. april 2023 @ 08:59
Stormogul

Ja, det er lidt køøøøligt i dag

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

291

45
29. april 2023 @ 17:22
Juniormedlem

Bliver det forår i den kommende uge?   


4593

394
29. april 2023 @ 18:27
FPU

Jeg sad og lugede to af mine jordbærbed i tre stive timer i går. Jeg KUNNE holde varmen, men kun fordi jeg havde termo-undertøj på. Amatør-meteorologer!

Men i det mindste var græsset tørt, så jeg ikke også blev våd af at ligge på knæ hen over dem, mens jeg fik fjernet skovjordbær og skvalderkål plante for plante. Det var hårdt, men det blev godt.

Jeg har dog et logisktisk problem, for jeg høster omkring en mejseboldespandfuld om dagen i højsæsonen, og så meget kan jeg ikke altid afsætte til venner og familie. Måske man skulle lære at henkoge. :0)


291

45
04. maj 2023 @ 11:03
Juniormedlem

Det blev sørme forår:

HomePod på apple.com/dk/shop 

Hvem køber?


4593

394
04. maj 2023 @ 13:32
FPU
Michael Rasmussen skrev:

Det blev sørme forår:

HomePod på apple.com/dk/shop 

Hvem køber?

Ikke mig. Jeg købte en bil i går. Så nu har jeg to, indtil jeg kan komme af med den første.

Nogen, som har brug for en svedig sort Saab 9-3 Sport Sedan med Turbo beige læderstue og to sæt original Saab-hjul?


321

4
04. maj 2023 @ 14:33
Lærling

Købt i hvid...

Levering tirsdag


256

1
04. maj 2023 @ 21:18
Juniormedlem

Fejre Foråret med en HomePod - købt i Midnight.


291

45
04. maj 2023 @ 22:33
Juniormedlem
Tonny Freimanis skrev:

Ikke mig. Jeg købte en bil i går. […]

Jamen dog, tillykke med den nye bil  

Og god fornøjelse med jeres nye HomePods, jeg er også vældig fristet efter at have haft en mini i et års tid.


4593

394
05. maj 2023 @ 00:55
FPU

@Michael Rasmussen:

Det er nærmere "Tillykke med den gamle bil", for det er en Saab 9000 2.0 Turbo fra 1998!

Men den har kun kørt 163.000 Km, så der er mindst 250.000 Km tilbage i den. Den har faktisk kørt 90.000 Km kortere end min 9-3'er fra 2004. Den var en-ejers sommerhus-bil i Nordsjælland de første godt 25 år, før den røg videre til en bekendt af den oprindelige ejer, og som kun solgte den, fordi han skal to år til Afrika.

Den har ingen rust af betydning i selve karossen, den har nye bremser hele vejen rundt og ny udstødning. Koblingen er lige så hård, som da den rullede af samlebåndet, og servostyringen er faktisk bedre end på mange moderne biler.

OK, den har nogle issues, men de bliver stille og roligt udryddet. Den fik ny akkumulator i dag, fordi den gamle kun viste 10.5 Volt, der er købt nye viskerblade til den, Forhjulene skal afbalanceres på tirsdag, fordi rattet ryster fra 120 Km/t og opefter, antennen er fordampet, og der er en langsom siver i sprinklervæskebeholderen.

Helårsdækkene får lov til at holde sommeren over; så kommer der nye vinterdæk på, og så køber jeg et sæt hjul med nye sommerdæk til foråret.

Den har desværre ikke fartpilot, men det ser ud til, at sådan en kan eftermonteres.

Den skal have to nye forskærme til foråret p.gr.a. rust. Følsomme forskærme er en af 9000'erens få svagheder.

Den ene nakkestøtte bagi er væk. Jeg gad godt vide, hvordan det er sket.

Og så skal den have nye motorophæng. Det havde jeg allerede en mistanke om, da jeg først så annoncen, men det er en nødvendig udgift, jeg har måttet regne med. Jeg får et tilbud i næste uge.

Men jeg gav kun 21.000,- Kr. for den, og det endda med fuld tank (66 liter), så reelt blot 20 Kilo. Det er crazy billigt!.

Jeg havde en 9000'er for 20 år siden, uden turbo og med 360.000 Km på klokken, da jeg købte den, men den var alligevel pålidelig og velkørende, og det skar virkelig i hjertet at måtte skrotte den, dels p.gr.a. rust i bagskærmene, dels fordi jeg ikke længere havde behov for en bil.

9-3'eren er uden tvivl en fed bil, men den ER bare mindre Saab-agtig end en 9000'er og tidligere modeller. Det er svært at forklare, men en 9000'er virker bare så pålidelig og harmonisk, at intet andet er godt nok. Jeg tror, at man skal have ejet en 9000'er for at kunne forstå det.

Der blev kun lavet 2540 årgang 1998. 400 røg til USA, så den her er en af kun 2140 i Europa, minus de skrottede. I 2028 bliver den veteranbil; så er det halv ejerafgift og otte år til næste syn. Det kan jeg godt leve med. :0)


455

18
05. maj 2023 @ 09:05
Seniormedlem
Tonny Freimanis skrev:

.....bliver den veteranbil; så er det halv ejerafgift og otte år til næste syn. Det kan jeg godt leve med. :0)

Det er kun 25% af normal afgift. Samtidig er der mulighed for specialforsikring, der ofte ligger på ca. 25% af normalpræmie, og kun har ganske få ubetydelige krav. De penge der spares her må så ofte gå til vedligehold af den ældre bil, men det er unægtelig sjovere - på den måde - at "beholde" pengene.


2273

157
05. maj 2023 @ 10:17
ASCII jonglør
PowerPalle skrev:

Goddamn! It's official! :

Apple starts selling HomePod and HomePod mini in Denmark

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
05. maj 2023 @ 11:37
FPU
MichaelCorfitsen skrev:
Tonny Freimanis skrev:

.....bliver den veteranbil; så er det halv ejerafgift og otte år til næste syn. Det kan jeg godt leve med. :0)

Det er kun 25% af normal afgift. Samtidig er der mulighed for specialforsikring, der ofte ligger på ca. 25% af normalpræmie, og kun har ganske få ubetydelige krav. De penge der spares her må så ofte gå til vedligehold af den ældre bil, men det er unægtelig sjovere - på den måde - at "beholde" pengene.

Lyder godt, men med den lavere forsikring er der vist begrænsning på antal Km pr. år. Men det skal da helt klart undersøges. Sælger talte også om, at den snart kunne registreres som "young-timer", men i første omgang lader jeg lige naturen gå sin skæve gang og registrerer den som almindelig bil. Jeg har allerede modtaget forsikringspolicen og fået den tilmeldt Betalingsservice, men opkrævningen på ejerafgiften er ikke dukket op endnu.

Og ja, jeg lægger hellere sparepengene i selve bilen end i statskassen, for udover de regelmæssige serviceringer, skal den undervognsbehandles jævnligt, hvis den skal holde så længe, og f.eks. ny oliepumpe og knastakselkæde + tandhjul (den bruger ikke tandrem) ved 250.000 Km. Plus nye tændrør hvert år for ikke at risikere at brænde tændkassetten af. Og ejerafgiften på sådan en 9000'er er stor nok, som den er, 3.410,- Kr. halvårligt (men "kun" 2.480,- Kr. på 9-3'eren).

Men meget af det kan jeg få lavet noget billigere, hvis og når jeg er i Letland; Momsen er en anelse lavere og timelønnen er meget lavere. Bageste lydpotte på min 9-3 valgte i 2021 at knække af udstødningsrøret, to dage før jeg skulle hjem med færgen, så gode dyr var rådne, men min ene fætters bekendte er mekaniker, og han udvidede åbningstiden samme eftermiddag og fik nød-svejset l*rtet sammen for €20,- til turen hjem. Det holdt faktisk til ud på efteråret, indtil jeg havde fået bestilt en ny bageste lydpotte hjem og sat den på.

Og nu: Tilbage til Homepod!


256

1
07. maj 2023 @ 19:28
Juniormedlem

Fik den leveret i dag søndag! ØJ den spiller godt 🥰