xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
342
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Fast forbindelse fra TDC Pro@ccess til Hiper fibernet 1Gbps
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


740

38
22. juli 2023 @ 21:27

Efter 23 års internetægteskab med YouSee (fra 20 Mbps down/2 Mbps up) TDC Pro@ccess ADSL fast bredbånd i november 2000 til en fast månedlig pris af 1200,00 kroner inkl. moms frem til i 2023 en 1000 Mbps ned / 500 Mbps op YouSee Bredbånd til 349,00 kroner via coax, så hoppede jeg tidligere i år på Hiper Fiber 1000/1000 Mbps (Gigabit) til 319,00 kroner om måneden, og det spiller umiddelbart okay, alle hastighedsmålinger her er lavet med kabel direkte til modem fra MacBook Pro M1 Pro.

  3
0
  381

2709

342
PallMei (Skribent)
23. juli 2023 @ 06:44
Bit kongen

Er også ved at få lagt fiber ned. Det er dog ikke fordi jeg umiddelbart ser et behov for det. Har allerede den maksimale  download hastighed mit lan kan trække. Men kommer an på pris. Hvis den er sammenlignelig skifter jeg nok.

Det komiske er at min iPhone 12 pro kan trække en højere hastighed hvor jeg bor på 5G end mit lan og især WiFi kan levere. Men det betyder også at med 8GB data loft på mit abonnement, så bruger en speedtest alt min mobildata :-D


179

42
23. juli 2023 @ 09:17
Novice

Hej,

Nysgerrig, men hvad er hastighed på dit LAN, den må være rimelig lav?

Vi har også Hiper fiber 1000/1000 og er godt tilfredse på 3. år. Kablet hastighed op/ned ca 940 Mbps og WiFi 600-700 Mbps.


2709

342
PallMei (Skribent)
23. juli 2023 @ 13:22
Bit kongen
prorege skrev:

Hej,

Nysgerrig, men hvad er hastighed på dit LAN, den må være rimelig lav?

Hvorfor tror du det. Jeg 1gbps download og mit lan er 1gbps, hvilket er ret normalt. 


Vi har også Hiper fiber 1000/1000 og er godt tilfredse på 3. år. Kablet hastighed op/ned ca 940 Mbps og WiFi 600-700 Mbps.

Det lyder ikke som dit lan hurtigere. Det er samme hastigheder jeg har idag, dog kun 110mbps i upload. 

iPhoneX har også “kun” et 1gbps abonnement, men enten må den speedtest være akkumuleret eller også får han mere end lovet. Hvis det er mere end lovet, må han også have et lan der er hurtigere 1gbps. Eller rettere nu skriver han den er direkte koblet på modemmet, så modem og computer må begge have en ethernetport > 1gbps.

Det er ærlig talt også ved at være tid til at rykke videre. 1-GigE har næsten være normen i 20år.