xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)
macnyt  /  forum  /  emne
To watch over me
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)


1275

36
06. august 2023 @ 13:19
Stormogul

Spændende: Grundet problem med hjertet har jeg lige bestilt mit første Apple Watch (to watch over me 😉):

Apple Watch Series 8 • GPS + Cellular • Urkasse i sølvfarvet aluminium, 45 mm • Flettet Solo Loop i farven midnat

Glæder mig til at se, hvad det kan - selvom jeg véd jeg har hjertesvigt, men rart at kunne monitorere

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989
  20
13
  966

1663

46
06. august 2023 @ 15:53
Stormogul

i forbindelse med mit arbejde, har jeg en dag prøvet at mit Apple watch meddelte mig at den havde registreret unormal høj puls, var i en virkelig presse situation. rart at vide at uret holder øje. ved godt det ikke er helt det samme som for dit vedkommende, men blev virkelig overrasket over meldingen fra uret den dag. :)  

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

234

13
07. august 2023 @ 00:21
Juniormedlem

Jeg har været gået ned med stress og købte et Apple Watch tildels af den grund. Min hjerne var simpelthen gået i selvsving af det. Jeg var gal konstant - kunne ikke sove eller koncentere mig osv. Efter jeg fik Apple Watch fortalte den mig flere gange dagligt at min puls lå mellem 140 og 190. Og da jeg så de tal, gik det op for mig, at det her nok lidt mere farligt end jeg havde vurderet det til.

Jeg har desværre taget skade af den stress fordi den stod op i så lang tid, men samtidig er jeg også sikker på at Apple Watch gjorde sit til, at jeg stadig kan levet et næsten normalt liv i dag.


4593

394
07. august 2023 @ 03:19
FPU
LV426 skrev:

Jeg har været gået ned med stress og købte et Apple Watch tildels af den grund. Min hjerne var simpelthen gået i selvsving af det. Jeg var gal konstant - kunne ikke sove eller koncentere mig osv. Efter jeg fik Apple Watch fortalte den mig flere gange dagligt at min puls lå mellem 140 og 190. Og da jeg så de tal, gik det op for mig, at det her nok lidt mere farligt end jeg havde vurderet det til.

Jeg har desværre taget skade af den stress fordi den stod op i så lang tid, men samtidig er jeg også sikker på at Apple Watch gjorde sit til, at jeg stadig kan levet et næsten normalt liv i dag.

Jeg HAR sagt, at du skal holde dig fra ringformede rumskibe, for de giver alt for meget stress. ;0)


69

1
07. august 2023 @ 06:48
Novice

Jeg har også gavn af mit Apple Watch, jeg har meget lav puls.
Får en notifikation, når min puls er under 45. 

Iphone 12 Pro 128GB - Ipad Air 4 256 GB - Apple Watch 6

234

13
07. august 2023 @ 22:06
Juniormedlem
Tonny Freimanis skrev:
LV426 skrev:

Jeg har været gået ned med stress og købte et Apple Watch tildels af den grund. Min hjerne var simpelthen gået i selvsving af det. Jeg var gal konstant - kunne ikke sove eller koncentere mig osv. Efter jeg fik Apple Watch fortalte den mig flere gange dagligt at min puls lå mellem 140 og 190. Og da jeg så de tal, gik det op for mig, at det her nok lidt mere farligt end jeg havde vurderet det til.

Jeg har desværre taget skade af den stress fordi den stod op i så lang tid, men samtidig er jeg også sikker på at Apple Watch gjorde sit til, at jeg stadig kan levet et næsten normalt liv i dag.

Jeg HAR sagt, at du skal holde dig fra ringformede rumskibe, for de giver alt for meget stress. ;0)

Hehe.. Ja, der er sgu nok noget om snakken, fordi jeg har et andet nick som godt kunne have noget med dem at gøre :D 


8586

198
08. august 2023 @ 07:26
Poseidon

Heldigvis ingen hjerteproblemer her endnu, men Apple Watch har klart ved udslagsgivende i at jeg oftere dyrker motion, fordi jeg kan se hvor mange gange om ugen jeg har nået mit daglige mål på 1000 kcal.

Til gengæld ser jeg ingen grund til at opgradere fra mit AW serie 4, fordi jeg ikke rigtigt synes der er noget interessant at komme efter i nyere modeller.. Blod oxygen er nok den eneste funktion jeg finder bare nogenlunde interessant. Men som udgangspunkt var det ur en super investering i sin tid. Nok mit favorit Apple produkt, til min store overraskelse, til dels fordi jeg bruger Siri på det så mange gange dagligt.


19

5
08. august 2023 @ 12:30
Nyt medlem

Jeg er så spændt på det nye Apple Watch 8!Det lyder som om, det bliver fantastisk med sine forbedrede sundhedsovervågningsfunktioner, og det er så meget mere praktisk at have et ur på håndleddet end at have en arm på det.Jeg kan ikke vente med at få fingrene i det!


8586

198
08. august 2023 @ 12:41
Poseidon
Ericksen84 skrev:

Jeg er så spændt på det nye Apple Watch 8!Det lyder som om, det bliver fantastisk med sine forbedrede sundhedsovervågningsfunktioner, og det er så meget mere praktisk at have et ur på håndleddet end at have en arm på det.Jeg kan ikke vente med at få fingrene i det!

Det har været tilgængeligt i snart et år.. :) Det er 9'erne som kommer i næste måned.


1275

36
13. august 2023 @ 10:42
Stormogul
David Munch skrev:
Det har været tilgængeligt i snart et år.. :) Det er 9'erne som kommer i næste måned.

tjah - kunne jeg have ventet ??? Anede det ikke, og glemte at checke macbuyersguide. Jeg er glad for mit 8'er, som allerede har fortalt mig om iltmætning, puls mm

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

179

42
13. august 2023 @ 11:51
Novice

Enig


8586

198
13. august 2023 @ 13:11
Poseidon
Martin Ammentorp skrev:
David Munch skrev:
Det har været tilgængeligt i snart et år.. :) Det er 9'erne som kommer i næste måned.

tjah - kunne jeg have ventet ??? Anede det ikke, og glemte at checke macbuyersguide. Jeg er glad for mit 8'er, som allerede har fortalt mig om iltmætning, puls mm

Der er nok ikke den store forskel mellem 8 og 9, så du kan være fint tilfreds. Sidstnævnte bliver nok et nøk hurtigere, men det er vidst det.

Series 1-8 er alle annonceret i september/oktober, så det kommer fremtidige modeller nok også til at blive.


95

7
13. august 2023 @ 22:30
Novice

Havde en aw4 den gav mig besked om for høj puls da jeg lå på sofaen. En måned senere havde jeg en blodprop i højre arm, venen var blokeret på vejen tilbage. Blev scannet og fik blodfortyndende medicin og sendt hjem samme dag, ved scanning fandt de ud af at jeg havde en bindevævs sygdom jeg ikke kendte til.

jeg har mit apple watch for at holde øje med mig og nu et ultra udgave som jeg dykker med op til 40 meter dybt, den beregner kcal og motion 45-60 min er ca 400 kcal.


4593

394
15. august 2023 @ 11:28
FPU
sily skrev:

Considering that Apple has used the chip used in Series 7 in the eighth generation, Apple Watch Series 9 is expected to be equipped with a chip with new technology. According to reports from reliable sources, the Apple Watch Series 9 is apparently equipped with the S9 chip, which is based on the same technology as the A15 chip. This chip can improve the speed and performance, battery life and loading time in this smart watch. روش خرید دوربین عکاسی

No spam! Go away and stay away!

P.S. This forum was always in Danish and we want to keep it that way.


678

26
17. august 2023 @ 06:44
Veteran

Jeg håber, at det kommer til at hjælpe. Både på kontrollen men også på motionen, som vel også er vigtig når du har udfordringer med hjertet.

Noget jeg er glad for med mit er, at det er nemt at tjekke nogle småting. Jeg har et ur med eSIM, hvilket er fantastisk når man er afsted på en løbetur eller lignende, og gerne vil streame musik. Så er er der frit valg på alle hylder uden at skulle planlægge det.
Men noget jeg især er blevet glad for gennem tiden, det er aktivitetsdelen. Som David også skriver, så får det alligevel en lidt mere i gang. Jeg kan godt lide, at den viser ens tendenser over tid - det er virkelig fedt og lidt nørdet. Det er især den del der kan få mig lidt mere i gang.


1275

36
17. august 2023 @ 10:10
Stormogul
Vandermoses skrev:

Jeg håber, at det kommer til at hjælpe. Både på kontrollen men også på motionen, som vel også er vigtig når du har udfordringer med hjertet.

Noget jeg er glad for med mit er, at det er nemt at tjekke nogle småting. Jeg har et ur med eSIM, hvilket er fantastisk når man er afsted på en løbetur eller lignende, og gerne vil streame musik. Så er er der frit valg på alle hylder uden at skulle planlægge det.
Men noget jeg især er blevet glad for gennem tiden, det er aktivitetsdelen. Som David også skriver, så får det alligevel en lidt mere i gang. Jeg kan godt lide, at den viser ens tendenser over tid - det er virkelig fedt og lidt nørdet. Det er især den del der kan få mig lidt mere i gang.

Jep - købte med Celular, altså forbindelse også uden iPhone/wi-fi.

Aktivitet, tjah: Før jeg blev akut indlagt, kunne jeg knap gå. At tage tøj på tog en evighed osv. Mit hjerte er desværre "i bund" - men jeg er velbehandlet med en masse medicin. Går nu ca 4000,- skridt om dagen, kan gøre lidt rent, nemmere tage tøj på og udføre andre småopgaver: I dag skal der således laves rønnebær-æble gele. Løb og cykling har lægen givet forbud mod - lige som alkohol.

Jeg blir nok aldrig helt rask igen, og håber prognosen er god. (det ved jeg først, når jeg har været til opfølgende kontrol og optimering af medicinen)

Tusind tak for alle gode ord i denne tråd 🙏😊

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

234

13
17. august 2023 @ 20:18
Juniormedlem

Det var sgu godt, at det går bedre for dig.

Ved godt at det ikke har noget med dig at gøre overhovedet, men hvornår kommer du så i arbejdsprøvning? 


1275

36
17. august 2023 @ 22:24
Stormogul
LV426 skrev:

Det var sgu godt, at det går bedre for dig.

Ved godt at det ikke har noget med dig at gøre overhovedet, men hvornår kommer du så i arbejdsprøvning? 

Er pensionist 😊

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

2

1
18. august 2023 @ 10:27
Nyt medlem

Jeg er så begejstret for, at du har Apple Watch 8, men nu kigger vi på Apple Watch 9! Det er sådan et godt værktøj til at holde øje med dit hjerte, og det ser også fantastisk ud! Jeg er sikker på, at det vil vise sig at være yderst nyttigt.


234

13
18. august 2023 @ 12:24
Juniormedlem

Der kommer en Apple Watch X næste år med helt nyt og fladere design og nye MagSafe-agtigt urrem, hvis man skal tro på diverse rygte-videoer


740

38
18. august 2023 @ 12:52

Jeg valgte også et Apple Watch efter to blodpropper passerede mit hjerte og satte sig fast i lungerne under en rejse i Grønland.

Jeg valgte Ultra pga. titanium og 49mm kasse og så har jeg købt først en lænke i Sverige (til venstre) og en titaniumlænke i Kina (den er monteret på uret).

Har oplevet er par gange, at uret har registreret et fald og vil kalde 112, hvis jeg ikke klikker på, jeg er okay, og jeg er ikke faldet.

Det er et dejligt ur, især når man rejser meget og skal holde øje med flere tidszoner på én gang.