xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
342
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)
macnyt  /  forum  /  emne
Valg af mac og lån
Kategori: Et godt sted at starte eller komme videre (Nybegynder/switcher)


3

0
18. august 2023 @ 13:36
Nyt medlem

Hej alle sammen

Jeg skal over på Mac+iPhone fra PC+Android.

Det koster jo lidt at skifte når det både er en Macbook air + iPhone, så jeg har set på finansiering, men jeg ved ikke rigtigt om den finansiering man får hos Apple er bedre/billigere end den jeg fx kan finde ved at få tilbud fra alle de almindlige forbrugslånsfirmaer (fx Goloan eller lignende).

Det næste spørgsmål er så om en MB Air + íPhone er det rigtige valg. Jeg skal primært bruge det til skolearbejde (Universitet), men jeg laver også lidt Photoshop ved siden af og har også overvejet at kaste mig ud i lidt mere seriøs amatørmusik med Logic pro (som jo også koster en del). Jeg ved godt Garage band eksisterer, men jeg mener også at den manglede en del af det jeg gerne ville i forhold til elektronisk musik sidst jeg prøvede det hos en ven. hvad foreslår I at jeg køber her?

Mvh Mikkel

  8
0
  563

234

13
18. august 2023 @ 15:16
Juniormedlem

Skal du bruge Logic Pro eller Garageband, skal du nok op og have en Mac med 256GB SSD i, da stock-samples og loops fylder godt op. Og så hvis du skal købe VST’er ved siden af, fylder det jo bare endnu mere. 


1663

46
18. august 2023 @ 15:33
Stormogul

Tjek elgiganten, de har rentefri finansering, ved ik om det er billigere end Apples da det koster et lille beløb hver mdr til udbyderen men der er ikke rente på.


Rentefri

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

3

0
21. august 2023 @ 10:40
Nyt medlem
Super, tak. Det vil jeg lige undersøge - så må jeg se om de så bare har sat prisen op på produkterne. :D

3

0
21. august 2023 @ 10:41
Nyt medlem

Fylder VST meget eller koster det bare meget?


234

13
21. august 2023 @ 12:33
Juniormedlem

VST fylder alt efter hvilken pakke du køber. Nogle er gratis mens andre koster røven ud af bukserne. Men det er bare surt at finde et par seje VST og så du ikke har plads nok på computeren. 


3

0
21. august 2023 @ 14:01
Nyt medlem

Ok, tak. Det tager jeg lige med i overvejelserne. :)


4593

394
21. august 2023 @ 18:26
FPU
Mikkel102030 skrev:

Ok, tak. Det tager jeg lige med i overvejelserne. :)

Min generelle holdning er, at 512 GB måske er nok nu, men næppe i hele Mac'ens levetid; programmerne og macOS bliver alt andet lige større, der samler sig skrammel i diverse cache-mapper og underbiblioteker, som man ikke altid kan gennemskue, om man kan slette, og man får selv samlet en del sammen, som man ikke kan eller vil slette, f.eks. en iPhone backup, som jo fylder lige så meget, som der er data på telefonen. Det samme gælder for en iPad backup, så hvis man har en af hver, kan man hurtigt løbe tør for plads.

Eftersom man ikke kan opgradere (bærbare) Mac'er mere, hverken m.h.t. til RAM eller SSD, gælder det ikke om at købe Mac'en ud fra ens nuværende behov, men ud fra det formodede fremtidsbehov.

Jeg ved godt, at man betaler ågerpris for ekstra RAM og ekstra SSD i en Mac, men der er ligesom ikke nogen vej udenom.

Jeg ville sige, at 16 GB RAM og 1 TB SSD er minimum for en Mac, som måske skal bruges de næste fem år. Hvis der ikke er råd til begge dele, så 16 GB RAM og 512 GB harddisk, for man KAN trods alt off-loade data til en anden disk, og man har ikke lyst til at se på en roterende badebold pga. for lidt RAM i computer til 20.000,- Kr.

Go' jagt!


1663

46
21. august 2023 @ 18:33
Stormogul

vil give dig delvis ret i det med ram mængden da 8 kan være for lidt hvis man skal arbejde på maskinen, men jeg har en 512gb fra 2020 og der er stadig fint med plads selvom jeg bruger knap 400gb på icloud drive. pt har jeg brugt 250gb og den siger 48 af dem kan slettes. men kommer self helt an på hvad man bruger sin computer til, min er bare til at surfe på og andet sjovt. arbejder slet ikke på den.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.