xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
iOS 17.0.3 frigivet
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


234

13
04. oktober 2023 @ 19:32
Juniormedlem

iOS 17.0.3 er frigivet til dem med varme telefoner 🤓

  11
0
  854

234

13
05. oktober 2023 @ 18:46
Juniormedlem

RANT WARNING! 

Hvis man har sit batterilevetid kær, skal man ikke opdatere til iOS 17.0.3. Jeg har nok noget der minder om 4,5 times på en fuld ladning nu, og jeg bruger ikke spil eller faceTime. Jeg havde minst det dobbelte ved iOS 16.X. Det er mest safari og så lidt Facebook ved siden af. Det kan man også se under batteri i indstillinger. Jeg syntes godt nok at det er begyndt at gå ned af bakke for Apple med iOS 17.X. 

Jeg erfarer det samme med Safari på macOS Sonoma 14.0. Den bruger strøm som om den bliver betalt for det. Den æder 10% på en time. Og computeren er kun tre uger gammel (Fik nyt tastatur og batteri via AppleCare).

Når jeg skriver i denne post, rette Safari det jeg skriver. Ikke kun stavekontrol. Men den fjerner flere samhængende ord og erstatter dem med et alternativt ord. Nogle gange tilføjer den en håndfuld ekstra ord efter en sætning. Det er virkelig mærkeligt. Vi snakker om en clean install der blev lavet tidligere på denne uge.

Det må så være bagsiden af medaljen at vi har samme Apple Silicon processor i samtlige af deres enheder. Det meste af styresystemerne til deres enheder vil være meget lig hinanden, fordi de kan genbruge det meste af koden på dem. Og når de kan det, vil en fejl optræde på samtlige enheder.




86

5
06. oktober 2023 @ 14:08
Novice

Jeg har ikke oplevet så grelle ting men har dog lagt mærke til underlige udskiftninger undervejs i skriverierne.

Det må være Apples ændrede stavekontrol der også handler om grammatik som de ikke er sluppet helt heldigt fra.

Det nye “værktøj” medfører at man ikke mere har adgang til selv at tilrette databasen ud over enkle justeringer.

Jeg vurderer at det er noget der er kommet for at blive. 


598

3
06. oktober 2023 @ 15:04
Kaptajn


Jeg kan ikke rigtig genkende batteriproblemet i f.m. 17.0.3

I går kl. 10.15 blev min 13 mini iPhone opladt og nu er den på 76 % og den er blevet brugt som den plejer.

iMac, MacBookAir, iPad mini, iPhone 8, iPod

234

13
06. oktober 2023 @ 20:38
Juniormedlem

Jeg tror nok at jeg har fundet frem til "de forstyrrende elementer".

Facebook, Chrome og FaceTime gør både min iPhone 11 Pro Mac og M1 Pro MacBook Pro varme, og tapper dem for strøm pænt hurtigt. FaceTime og Chrome er hårdest ved min Mac, og Facebook er hårdest ved min iPhone. Chrome og Facebook er afinstalleret på begge enheder. Men FaceTime er svær at slippe udenom, fordi det er den vi bruger i familien.

Lige noget andet. Er der nogle der har problemer med appen Kort på jeres iPhones? Her virker den fint, når jeg står stille. Men begynder jeg at gå eller køre, drejer den blå indikator for hvilken retning jeg bevæger mig i alle retninger på nær den retning jeg bevæger mig i. Men her idag der vendte kortet på hovedet, og indikatoren pegede bagud. Der var så syret, at jeg ikke længere turde bruge den app, selvom jeg befandt mig i en fransk by jeg ellers ikke kender for godt. Jeg var nød til at slå over til min stedsans og intuition. 


4593

394
06. oktober 2023 @ 21:10
FPU

Ad FaceTime:

Suger den også meget strøm, hvis I kører audio only? Det er i hvert fald forsøget værd. Ellers prøv Viber, indtil Apple har fået jævnet klumperne ud.

Ad Kort-app:

Prøv Waze i stedet for. Jeg bruger den altid som GPS i bilen, når jeg kører et ukendt sted hen. Waze har også dansk stemmefunktion. Jeg foretrækker engelsk, men den har en forfærdelig accent, hvis den skal udtale danske stednavne, så det har jeg slået fra, så den kun angiver retning og afstand.

Edit: Viber er i øvrigt cross-platform, så man kan foretage audio- og video-samtaler mellem iPhones og Androids.


234

13
08. oktober 2023 @ 10:07
Juniormedlem

Opfølgning på fejl i FaceTime 

Efter ca et minuts videopkald med FaceTime, køre kameraet åbenbart stadig i baggrunden. Så det er ikke kun på iOS 17.0.3 der har problemer med FaceTime. Den process æder 25,9% GPU selvom FaceTime har været slukket i nogle minutter. Og måske er det derfor at min computer er varm, selvom jeg slet ikke har brugt den efter endt FaceTime samtale. Der er noget der ligger og buldre i baggrunden hele tiden.


Nu hvor samtlige af Apples enheder køre en afart af samme OS, så tror jeg ikke at det er utænkeligt, at hvis der er sneget sig en bug ind i f.eks. macOS at så den samme fejl så også eksisterer i f.eks. iOS og iPadOS osv. Jeg ved godt at det ikke er 100% det samme software, men der jo på en måde alligevel stort set det samme software på alle enheder nu.

Da jeg stoppede processen "appleh13camerad" blev computere køligere - faktisk mens jeg skrev dette indlæg.

Den process kunne jeg godt tænke mig at slå ihjel på min iPhone. Jeg tror det vil gøre underværker.

Fejlrapport indsendt til Apple



173

4
08. oktober 2023 @ 20:41
Novice

Shit hvad sker der lige? Det lyder da til, at jeg ikke skal opdatere til iOS 17 endnu? Og jeg skal da heller ikke opdatere til macOS Sonoma? Det lyder da helt vildt det der!

Vil du anbefale, at man lader være med at opdatere?


297

3
09. oktober 2023 @ 23:42
Juniormedlem
Vores telefoner en 12pro og 15pro og vores iPads har wifi problemer efter opdatering , kan læse mig til det er et issue, håber der kommer en fix på det, det er vildt irriterende.



SE0Master skrev:

Shit hvad sker der lige? Det lyder da til, at jeg ikke skal opdatere til iOS 17 endnu? Og jeg skal da heller ikke opdatere til macOS Sonoma? Det lyder da helt vildt det der!

Vil du anbefale, at man lader være med at opdatere?


http://www.wrysand.blogspot.com/

234

13
10. oktober 2023 @ 06:01
Juniormedlem

Her til morgen bad min telefon om SIM kort kode og lock-screen kode. Så jeg går ud fra at den genstartede natten over, af fornuftige grunde.

Normalt brug af Safari er forresten også hård ved mit batteri. Så jeg har kun noget der ligner 4 timers brug inden telefonen lukker ned. Normalt holder den dagen igennem, ved normalt brug. Det bedste er vist helt at bruge telefonen som en dumb-phone inden Apple finder frem til hvad der er galt. 


4593

394
10. oktober 2023 @ 09:05
FPU
LV426 skrev:

Her til morgen bad min telefon om SIM kort kode og lock-screen kode. Så jeg går ud fra at den genstartede natten over, af fornuftige grunde.

Normalt brug af Safari er forresten også hård ved mit batteri. Så jeg har kun noget der ligner 4 timers brug inden telefonen lukker ned. Normalt holder den dagen igennem, ved normalt brug. Det bedste er vist helt at bruge telefonen som en dumb-phone inden Apple finder frem til hvad der er galt. 

Prøv en anden browser for at teste, om det ikke kun er Safari, der æder strøm under surfing. Jeg har hørt, at Opera skulle køre ret godt på iOS, men jeg har ikke selv prøvet at bruge den, for jeg bruger stort set aldrig min iPhone til web.


234

13
15. oktober 2023 @ 09:45
Juniormedlem

Ny bug fundet. Mens vi foretager FaceTime video opkald, og samtidig prøver at tage et billed med et af linserne bag op telefonen, kan det godt give problemer at hoppe tilbage til video samtalen, fordi skærmen bliver grå og der står at forbindelsen er blevet ustabil. Det gør den hver gang vi prøver det, og vi er nød til at afslutte og lave et nyt opkald hver gang. Så tag ikke billeder samtidig med at du er i et FaceTime opkald.