xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
Snart vil EU overvåge alle vores private beskeder...
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


2273

157
09. oktober 2023 @ 10:09
ASCII jonglør

Eksperter kalder det »meget omfattende« og »helt ude af proportioner«. Snart kan alle dine private beskeder blive overvåget

Interne dokumenter og eksperter advarer om alvorlige konsekvenser ved nyt EU-forslag, der vil betyde, at alle dine private beskeder kan blive overvåget. Justitsminister Peter Hummelgaard støtter forslaget og mener, at den rette balance er fundet.

Gad vide, om Apples indbyggede ekstra databeskyttelse af os brugere kan komme i spil i ovenstående sag? Apple har jo før taget brydekampe med fx USAa ønske om massivt at overvåge sine egne borgere.

Skulle ikke undre mig, om det begyndende altovervågende Pantoptikon lige så langsomt vil blive indført, så vi alle mister vores privatliv (som netop er privat) og samtidig bliver udsat for panoptikonnets modbydelige indbyggede adfærdsregulerende funktion: du ændrer adfærd, når du bliver overvåget. Mere og mere overvågning vil naturligvis blive indført med hensyn til almenvellet. Føj!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  6
0
  487

740

38
09. oktober 2023 @ 12:27

Jeg bekæmper aktivt enhver invasion af mit privatliv og min privatsfære; det er en daglig Davids kamp mod Goliat.


4593

394
09. oktober 2023 @ 12:35
FPU

Så er det tilbage til e-mails, som lovmæssigt (vist nok) sidestilles med papirbreve, så hvis de bliver læst uberettiget, er det en klar overtrædelse af loven om brevhemmelighed.

SMS og iMessages burde også være omfattet, men det er åbenbart en gråzone. Eller også er politikerne bare på vej ned ad slidsken. Vælg selv den sandsynligste af de to muligheder.

En helt anden ting er så, at det overhovedet ikke kommer bag på mig, at den her regering ikke stiller sig kritisk over for det EU-forslag, så kontrol-liderlige, som de har vist sig at være, lige siden de fik magten.

"…at den rette balance er fundet".

Tyregødning! Den rette balance er nul snuseri i privat kommunikation uden en dommerkendelse. Sådan er det bare.


2273

157
17. oktober 2023 @ 18:13
ASCII jonglør

Diskussionen fortsætter:

Berlingske: Organisationer og eksperter slår alarm: EU-forslag fører til masseovervågning af borgerne

»Vi opfatter EU-forslaget som en markant udvidelse af overvågningen og som et voldsomt indgreb i meddelelseshemmeligheden, der både er beskyttet af Grundloven, straffeloven og EUs Charter.«

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
18. oktober 2023 @ 13:20
FPU

I de go'e gamle dage med MacOS 9 kunne man kryptere en fil direkte i Finder, som jo så kunne sendes som attachment via e-mail.

Det var en omvej, men det var vist 256 bit kryptering, så held og lykke med at knække den uden en adgangskode.

Hvis det her fortsætter, kan det jo være, at Apple indfører noget lignende i et fremtidigt macOS.


2273

157
24. oktober 2023 @ 11:38
ASCII jonglør

Sådan bryder europæiske lande ind i borgeres telefoner – og nægter at fortælle om det

Brugen af invasiv spyware mod journalister og oppositionspolitikere er langtfra forbeholdt despotiske ledere. Europarådet giver Grækenland, Polen, Ungarn og Spanien tre måneder til at forklare sig.

Ovennævnte artikel er nu på Politiken.dk - og et eller andet sted er Europarådet hyklerisk i sin optræden. For samtidig med at de nu åbenbart harcelerer (og med god ret) over EU-staters brug af invasiv spyware mod den fjerde statsmagt i ethvert demokrati, nemlig den frie presse - så vil EU (som nævnt tidligere her i tråden) rigtig gerne udsætte os borgere for stadig mere overvågning.

Besynderligt...for at udtrykke det mildt.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

234

13
24. oktober 2023 @ 14:07
Juniormedlem

Jeg går ikke ind for at vi skal overvåges - overhovedet. Privatliv er privatliv, længere er den ikke.

Men kommer al den overvågning ikke i kølvandet på terror og krig, samt at holde øje med flygtninge fra netop disse områder hvor der dyrkes terror og krig? Altså, det her handler om at holde styr på de banditter dernede fra, så der ikke "går Sverige" i den for os heroppe?

Jeg spørger for at finde ind til hvad i mener hvad årsagen af al den tiltagende overvågning bunder i, og det er ikke for at provokere jer.