xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
342
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Kan ikke få forbindelse til fælles netværk
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


386

8
10. oktober 2023 @ 20:21
Lærling

Hej.

Jeg kan ikke længere få forbindelse til et fælles netværk, eduroam, som jeg plejer at bruge. 'Skaden' er slet efter at jeg har haft en anden bruger oprettet på computeren (en mac air fra 2020), en bruger, som har brugt en egen profil til eduroam. Denne bruger har jeg nu slettet.

Jeg synes, jeg har prøvet 'alt'. Slå wifi fra og til, kørt diagnose, glemt netværket. Intet hjælper. Den eneste 'fejl', jeg kan se, er at der er to brugerprofiler til netværket, når jeg går ind i 'systemindstillinger' -- Netværk

Hvad kunne mit næste træk være? Det er et stort problem for mig, at netværket er utilgængeligt. Vil en nyinstallation kunnne hjælpe?

  5
2
  359

43

1
10. oktober 2023 @ 20:56
Let øvet

Har du prøvet at geninstallere Eduroam? Den starter med at slette den gamle installation. Det gør jeg, når det driller.


386

8
11. oktober 2023 @ 06:54
Lærling

Jeg skal lige forstå ... mener du at slette netværket og connecte igen? Ja, det har jeg prøvet. Jeg synes ikke, der er nogen installation som sådan?


2709

342
PallMei (Skribent)
11. oktober 2023 @ 06:56
Bit kongen
mjanneh skrev:

Hej.

Jeg kan ikke længere få forbindelse til et fælles netværk, eduroam, som jeg plejer at bruge. 'Skaden' er slet efter at jeg har haft en anden bruger oprettet på computeren (en mac air fra 2020), en bruger, som har brugt en egen profil til eduroam. Denne bruger har jeg nu slettet.

Jeg synes, jeg har prøvet 'alt'. Slå wifi fra og til, kørt diagnose, glemt netværket. Intet hjælper. Den eneste 'fejl', jeg kan se, er at der er to brugerprofiler til netværket, når jeg går ind i 'systemindstillinger' -- Netværk

Hvad kunne mit næste træk være? Det er et stort problem for mig, at netværket er utilgængeligt. Vil en nyinstallation kunnne hjælpe?

Jeg tror det bedst at du tjekker support siden på den institution du er tilknyttet:

https://www.eduroam.dk/support 

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

8586

198
11. oktober 2023 @ 12:50
Poseidon

Hvad fejl får du? Det skriver du nemlig intet om.

Du kan slette din Eduroam opsætning i Netværk, og starte forfra. Og så vær sikker på du bruger det rigtige login, da det er forskelligt fra sted til sted hvor man er oprettet. Både KU og AU har også opsætningsprogrammer du kan bruge til at få det til at virke.


386

8
17. oktober 2023 @ 14:14
Lærling

Ah - ja, det var da en ide! Jeg troede naivt, at det bare var et netværk, man kunne tilslutte sig - ikke at der også skulle en opsætning til. Jeg har selvfølgelig gjort sådan i tidernes morgen, men det er noget, man hurtigt glemmer igen :-)

Det fungerede med at slette og køre opsætningen igen!