xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
342
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Underlig dato (1. januar 1970 kl. 01.00)
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


455

18
13. oktober 2023 @ 09:19
Seniormedlem

Jeg har 2 SD kort som jeg bruger til kortopdatering på et navigationssystem (Discover Pro). Det driller lidt i øjeblikket, og så bemærker jeg datoerne på SD-kortene. Inden jeg indlæser nyt kort fra nettet, har jeg formateret kortene, men stadig de underlige datoer. Krav til SD-kortene er format ExFAT. Kan det have nogen betydning, og hvorfor denne datomisvisning. Alt foretaget på iMac OS 14.0.

  12
0
  452

2709

342
PallMei (Skribent)
13. oktober 2023 @ 11:57
Bit kongen

Det er starten af UNIX time, altså nul. 

Kortet skal nok være MBR partitioneret, men er blevet GUID  partitioneret. Tryk cmd+2 i diskværktøj, så du har mulighed for at vælge hardwaren enheden, i stedet for partitionen, og vælge det ved sletning.

 Hvis dit navigationssystem kan formatere kortet, vil det måske være det bedste.


455

18
13. oktober 2023 @ 14:20
Seniormedlem

Jeg kan ikke formaterer via navigationssystemet.

Hvordan sikre jeg mig, at det bliver MBR partitioneret. Vejen til kortet - med cmd+2 - og sletning/formatering er som vist.

resultat



2709

342
PallMei (Skribent)
13. oktober 2023 @ 14:28
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Jeg kan ikke formaterer via navigationssystemet.

Hvordan sikre jeg mig, at det bliver MBR partitioneret. Vejen til kortet - med cmd+2 - og sletning/formatering er som vist.

resultat


Du er stadig for langt nede og kigger på partitonen. Prøv at vælg "Apple SDXC Reader Media"


455

18
13. oktober 2023 @ 14:43
Seniormedlem

Altså her:



2709

342
PallMei (Skribent)
13. oktober 2023 @ 14:59
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Altså her:


Nemlig. Master Boot Record = MBR. Ellers må du være lidt mere specifik, med hvad der driller. Måske følge VW vejledning mht. pakkeprogram og oprydning

https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/manuals/Discover_Pro_November_2020.pdf


455

18
13. oktober 2023 @ 15:19
Seniormedlem

Tak for råd - nu prøver jeg med det "nye" SD-kort. Jo, jeg følger i øvrigt VW-anvisninger og Discover Pro anvisninger. Mit problem har kørt i en tidligere tråd http://macnyt.dk/forum/?task=thread&query=1642351491144545119 og nu prøver jeg lidt igen. Et nyt kort koster godt kr. 1.600,- og som udgangspunkt har jeg fri opdatering via købet af min VW Passat. Det du har ledt mig ind på er nyt, så måske er løsningen der. Jeg melder tilbage.


687

6
13. oktober 2023 @ 16:50
Veteran

lad være med at bruge discovery pro (vw) overfør mapperne via din mac til kortet, det andet virker ad HT hvis overhovedet, det har jeg altid gjort.

jeg bygger alt i toffifee og løg

455

18
13. oktober 2023 @ 17:01
Seniormedlem

Det har jeg også prøvet. Downloaded 7z kortfilen, pakket ud og kopieret til SD-kortet. Samme resultat.


687

6
13. oktober 2023 @ 18:07
Veteran

de nye kort (navi) kræver 32 gb plads,  og de er jo liiidt specielle, man kan vist godt låse et "alm" sd-kort op til at bruge i navi, men så havde du ikke den slags problemer lige nu, jeg købte et skoda kort på ebay til min vw.

jeg bygger alt i toffifee og løg

455

18
13. oktober 2023 @ 21:08
Seniormedlem

Jeg forstår ikke helt hvad du skriver. Begge mine SD-kort er på 64GB, og det ene er endda et originalt VW-kort.


687

6
14. oktober 2023 @ 20:25
Veteran

det jeg prøver at skrive er, du kan ikke hive et standard sd-kort ned fra hylden og direkte bruge det i din navi, der er en helt speciel formatering/lås der skal lirkes op, før din navi kan bruge det, men nu skriver du jo at du har et org vw kort på 64 gb, er det discover pro ( den store skærm/ enhed ) du har siden det er 64 gb.

sakset fra andet forum.

Vi har nu undersøgt sagen nærmere og de eneste informationer vores tekniske afdeling har, er at det kun er de originale Volkswagen SD-kort, der kan bruges i vores Discover Media-systemer.
Dette SD-kort er et specielt SD-CDA-kort. Hvorimod det kort, der bruges til vores Discover Pro, er et almindeligt SDHC-kort – hvor der ikke er krav om et originalt Volkswagen-kort.

Vi håber, at det har hjulpet dig videre.

Med venlig hilsen / Kind regards

Skandinavisk Motor Co.

Helle M Stender
Kundeservice

jeg bygger alt i toffifee og løg

455

18
14. oktober 2023 @ 22:21
Seniormedlem

Det korte af det lange. Jeg har tidligere - 4 gange - opdateret mit kort på nøjagtig den samme måde som jeg nu forsøger, men det virker bare ikke mere, så min konklusion er, at det er omverdenen der har ændret sig. VW Slagelse har også indrømmet at der er problemer, og afventer den kommende kortopdatering (ultimo 2023).