xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
342
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
WIFI Problem med iOS 17.0.3
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


297

3
13. oktober 2023 @ 23:55
Juniormedlem

Herhjemme har vi problemer med vores WIFI efter opdatering, til iOS 17.0.3, hvis vi går et par meter væk fra Routeren forsvinder Wifi, hvilket er vildt irriterende dels pga styrring af Sonos , det drejer sig både om iPhone 12Pro ,15 Pro og 2 iPads Pro ,så helevejen rundt. kan læse mig til, der er flere der har problemet.har stortest prøvet alle de gode råd der er kommet, som Måske kunne løse det. 

Nogle herinde der har samme problmer? og nogle der evt ved om Betaén der er ude fikser problemet, og om Betaén har nogle Bugs i forhold til MitID,BankApp sOv.


-K

http://www.wrysand.blogspot.com/
  14
1
  535

123

11
14. oktober 2023 @ 06:53
Novice

Jeg køre Beta 17.1 på en iPhone 13pro, har ingen udfordringer.. 

Oplever heller ikke andre udfordringer ved beta, alle div. App´s virker.  Før du opdater til beta har du så prøvet at tjekke din router/modem.. Måske noget så simpelt som en genstart vil virke, samme gælder dine enheder efter de opdateret til 17.0.3.. 


MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

297

3
14. oktober 2023 @ 10:02
Juniormedlem

Jeg har prøvet og genstarte alle enheder, samt router, nulstille netværksindstillinger osv, det eneste jeg faktisk mangler er og reinstallere enhederne fra ny, 

Problemet ligger i at når jeg bevæger mig væk fra Routeren hopper enheden af wifi og ber om kode, som den så fortæller er forkert, hvilket den ikke er, 

Jeg må prøve betaén , dog får jeg ikke muligheden for og installere beta på den ene IPad, der os er lidt ældre, ellers må jeg  bide i det sure æble og lave en geninstallering 

Har aldrig haft problemer før med opdateringer af nogen art, 

Tak :-) 

http://www.wrysand.blogspot.com/

2709

342
PallMei (Skribent)
14. oktober 2023 @ 10:11
Bit kongen

Ingen problemer her, men hvad jeg hurtig kan se ved at søge, er at det lader til at være 5GHz WiFi folk har problemer med. Så hvis du kan leve med den reducerede hastighed, kan du overveje at koble på 2.4GHz indtil der kommer en løsning.


297

3
14. oktober 2023 @ 14:00
Juniormedlem

Fedt mange tak for hjælpen, tror det har hjalp  for nu, må se om den næste opdatering fixer problemet så jeg kan slå 5GHz til igen,


-K

http://www.wrysand.blogspot.com/

123

11
15. oktober 2023 @ 07:12
Novice

Er jeres Wifi opdelt ? Altså at i køre 2 netværk 5ghz og 2,4ghz.. Så det nok derfor nemlig, som skrevet så hopper den nok over på 2,4 og når den gør det kan den ikke finde ud af det. 

Her køre jeg med 1 netværk (samme navn på 5-2,4Ghz med samme kode) Så vælger mine enheder selv hvilken frekvens de vil på hurtigeste/bedste styrke eller det de kompatible med.. 


P.s

Hvis du har Yousee så kan det forklare en del også, ved de ved at opdater deres firmware på deres router/modem og det har givet utallige personer store udfordringer. (deres sidste nye firmware burde dog ha løst alle udfordringer) 


MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

234

13
15. oktober 2023 @ 08:53
Juniormedlem

Mit WiFi netværk har samme navn på 2.4 og 5 GHz. Men nogle gange får vi de vildeste performance drops på vores iPhone 11 og 14 der begge køre iOS 17.0.3. Så måske har vi et skjult problem også. Selvom vi begge sidder et par meter fra en AP, så kan vi næste ikke bruge FaceTime.


2709

342
PallMei (Skribent)
15. oktober 2023 @ 09:03
Bit kongen
LV426 skrev:

Mit WiFi netværk har samme navn på 2.4 og 5 GHz. Men nogle gange får vi de vildeste performance drops på vores iPhone 11 og 14 der begge køre iOS 17.0.3. Så måske har vi et skjult problem også. Selvom vi begge sidder et par meter fra en AP, så kan vi næste ikke bruge FaceTime.

Har mit opdelt og kobler kun automatisk på 5GHz. Har ikke bemærket problemer. Har et Sagem Kabelmodem fra fastspeed. 

2.4Ghz bruges primært af nogle enheder som kun understøtter 2,4GHz.


234

13
15. oktober 2023 @ 09:54
Juniormedlem
PallMei skrev:
LV426 skrev:

Mit WiFi netværk har samme navn på 2.4 og 5 GHz. Men nogle gange får vi de vildeste performance drops på vores iPhone 11 og 14 der begge køre iOS 17.0.3. Så måske har vi et skjult problem også. Selvom vi begge sidder et par meter fra en AP, så kan vi næste ikke bruge FaceTime.

Har mit opdelt og kobler kun automatisk på 5GHz. Har ikke bemærket problemer. Har et Sagem Kabelmodem fra fastspeed. 

2.4Ghz bruges primært af nogle enheder som kun understøtter 2,4GHz.

Ja, Jeg spekulere også i at opdele 2.4 og 5 Ghz netværkene, når jeg får ny udbyder har til Januar. Men lige nu har jeg en Google Nest fra min nuværende udbyder, og den kan næsten ikke konfigureres. Så jeg er tvunget til at have samme SSID ved 2.4 og 5 GHz. 

Jeg er også begyndt at få udstyr der køre bedst på 2.4 GHz båndet, så jeg må ud og finde nogle sjove navne til dem.


179

42
15. oktober 2023 @ 10:43
Novice

Det er klienten iPhone/MAC eller andet som vælger 2, 5 eller 6 GHz, ikke routeren, så hvis man splitter SSID op med forskellige navne går der ofte ged i den specielt hvis man har flere WiFi access points.


234

13
15. oktober 2023 @ 12:13
Juniormedlem
prorege skrev:

Det er klienten iPhone/MAC eller andet som vælger 2, 5 eller 6 GHz, ikke routeren, så hvis man splitter SSID op med forskellige navne går der ofte ged i den specielt hvis man har flere WiFi access points.

Jeg ved godt at det er iPhone/Mac der selv vælger 2.4 eller 5 GHz. Men du forklare ikke hvorfor du mener at der ofte går ged i den, hvis man spiller dem op med forskellige navne? Jeg har før brugt den løsning uden problemer.


179

42
15. oktober 2023 @ 12:40
Novice

Vi har to simultane WiFi systemer Google WiFi (simpelt) og også Ubiquiti med 5 access points. Google og Ubiquiti har forskellige SSID, ingen problemer med det.

Hvis jeg på Ubiquiti laver forskellige SSID så glipper forbindelsen ofte når man bevæger sig rundt i hus/have og er i min optik kun en ulempe med forskellige SSID med mindre det bruges som gæste netværk.


95

7
15. oktober 2023 @ 13:06
Novice

Jeg har Linksys Velop triband routere sat op i Mesh, før havde jeg også mit delt op i 2.4 og 5.0, men så virker deres HomeKit ikke, der beskytter de smarte enheder på netværket. Da så der kom en ny firmware som fuckede op i alt, nulstillede jeg alt og gav et navn til begge frekvenser, nemlig det gamle 2.4 navn. Så skulle jeg ikke ind og logge ind på alle enheder med 2.4 men kun gøre det på dem som kun kendte 5.0.

Nu virker Linksys HomeKit også fordi jeg har et netværksnavn, nu er vinduer, røgalarm, kameraer, hue, termostater, vejrstation mm beskyttet.


2709

342
PallMei (Skribent)
15. oktober 2023 @ 13:39
Bit kongen
prorege skrev:

Hvis jeg på Ubiquiti laver forskellige SSID så glipper forbindelsen ofte når man bevæger sig rundt i hus/have og er i min optik kun en ulempe med forskellige SSID med mindre det bruges som gæste netværk.

Gæste netværk har jeg lavet særskilt med begrænsinger i routeren.

Hos mig er det kun en fordel at det er splittet op. Det letter kontrollen med hvilken forbindelse de forskellige enheder anvender og jeg oplever ingen problemer, men jeg har også kun en enkelt access-point. 

Har en gammel android tablet, som kun vil trække 5GHz ned, hvis den kom på. Der er nogle kanaler den ikke understøtter og den den understøtter ikke så brede kanaler som mine øvrige enheder.

Den hygger sig på 2.4GHz sammen med ringeklokke, opvaskemaskine, robotstøvsuger og mine Garmin ure m.v.


297

3
15. oktober 2023 @ 14:48
Juniormedlem

Jeg har Net igennem Telmore, 4G overvejer og opgradere til 5G, når alt spiller igen.hvis jeg synes det er prisstigningen værd.

Men Det hjalp for nu og slå den her fra. Billede vedhæftet, tænker at enhederne selv burde vælge hvad de kunne tilslutte,,men det gjorde de ikke. 

-K


http://www.wrysand.blogspot.com/