xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
342
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)
macnyt  /  forum  /  emne
MacNyt og Safari ......
Kategori: Sikkerhed er sund fornuft - tænk før du ... (Sikkerhed)


1708

43
17. oktober 2023 @ 05:57
Stormogul

Lige pludseligt kan MN ikke vises i Safari med mindre jeg slår 'Skjul IP adresse' fra i icloud, det har aldrig været noget problem før. Hvorfor nu ?

Og igen, hvorfor er siden ikke sikret med https ?


  19
0
  512

2709

342
PallMei (Skribent)
17. oktober 2023 @ 08:03
Bit kongen
Gorm Jørgensen skrev:

Og igen, hvorfor er siden ikke sikret med https ?

Rigtig godt spørgsmål og skulle have været titlen! 

Der har allerede været et eksempel på at en ondartet operatør har udnyttet ukrypterede sider til at tilføje og installere Zero Click malware på Macs.


1708

43
17. oktober 2023 @ 08:27
Stormogul

Nå, efter en genstart af min iMac ser det ud til at virke igen.

Så mangler PP at få siden sikret.


2273

157
17. oktober 2023 @ 09:39
ASCII jonglør

Det kunne være rart med HTTPS, ja.

Den sidste måneds tid synes jeg også, at MacNyt har været plaget af ganske mange nedbrud, dvs. ingen visning af websitet. Det er nogle gange nede i timevis - eller som for et øjeblik siden i 5-10 min. Disse nedbrud i forskellige tidslængder sker næsten dagligt og i Safari på MBA.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
17. oktober 2023 @ 10:28
FPU
Factory skrev:

Det kunne være rart med HTTPS, ja.

Den sidste måneds tid synes jeg også, at MacNyt har været plaget af ganske mange nedbrud, dvs. ingen visning af websitet. Det er nogle gange nede i timevis - eller som for et øjeblik siden i 5-10 min. Disse nedbrud i forskellige tidslængder sker næsten dagligt og i Safari på MBA.

Det har jeg slet ikke oplevet. Jeg kan knapt nok huske, hvornår Macnyt sidst var nede (for mig).

Jeg er mest på morgen/formiddag og så med ujævne mellemrum fra eftermiddag til sengetid.

Opera 102 og High Sierra.


2273

157
17. oktober 2023 @ 11:35
ASCII jonglør

Aha, måske relateret til min web-udbyder? Oplever det dog både på MBA (udbyder: Nordlys) og på iPhone (udbyder: 3).

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1708

43
17. oktober 2023 @ 12:30
Stormogul

Ja nu virker det ikke igen. 😩


4593

394
17. oktober 2023 @ 15:17
FPU
Factory skrev:

Aha, måske relateret til min web-udbyder? Oplever det dog både på MBA (udbyder: Nordlys) og på iPhone (udbyder: 3).

Er på nettet via min iPhone 12 Mini med Oister abonnement (5G). Absolut ingen problemer med Macnyt de sidste i hvert fald tre måneder.

OK, jeg var på fiber i udlandet i tre uger i sensommeren via Opera på Catalina, men her var der heller ikke klumper i Macnyt-suppen.


2273

157
17. oktober 2023 @ 15:42
ASCII jonglør

Ergo sum: hvis du ikke oplever det, så er problemet med andres manglende Macnyt-forbindelse altså enten:

  • Praktiseret negativ okkultisme
  • En konspiration mod Macnyt
  • Fri fantasi, ergo ikke eksisterende

Sæt venligst kryds ved det ønskede 😉


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
18. oktober 2023 @ 13:12
FPU
Factory skrev:

Ergo sum: hvis du ikke oplever det, så er problemet med andres manglende Macnyt-forbindelse altså enten:

  • Praktiseret negativ okkultisme
  • En konspiration mod Macnyt
  • Fri fantasi, ergo ikke eksisterende

Sæt venligst kryds ved det ønskede 😉


Du glemte "Svineheldig Tonny".

Men det er da underligt, at jeg tilsyneladende har haft hul igennem, hvor andre har oplevet nede-tid.

Eller også har jeg netop været så svineheldig, at jeg ikke har forsøgt at gå på Macnyt, når den eventuelt har været nede i et kort tidsrum.

Men jeg oplevede da nede-tid i aftes og her til morgen ligesom alle andre.


1708

43
18. oktober 2023 @ 14:18
Stormogul

Men jeg oplevede da nede-tid i aftes og her til morgen ligesom alle andre.

Ja det samme her, først nu kan jeg komme på.


2273

157
18. oktober 2023 @ 14:33
ASCII jonglør
Du glemte "Svineheldig Tonny".

Men det er da underligt, at jeg tilsyneladende har haft hul igennem, hvor andre har oplevet nede-tid.

Eller også har jeg netop været så svineheldig, at jeg ikke har forsøgt at gå på Macnyt, når den eventuelt har været nede i et kort tidsrum.

Men jeg oplevede da nede-tid i aftes og her til morgen ligesom alle andre.

Tak for humoristisk sans 👍 - og ja, Macnyt var også her på ferie-Bornholm blevet til MacNot i går aftes og indtil omkring kl. 1200 i dag. Beskeden i Safari var kort og godt, at serveren ikke svarede. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
18. oktober 2023 @ 16:13
FPU
Factory skrev:
Du glemte "Svineheldig Tonny".

Men det er da underligt, at jeg tilsyneladende har haft hul igennem, hvor andre har oplevet nede-tid.

Eller også har jeg netop været så svineheldig, at jeg ikke har forsøgt at gå på Macnyt, når den eventuelt har været nede i et kort tidsrum.

Men jeg oplevede da nede-tid i aftes og her til morgen ligesom alle andre.

Tak for humoristisk sans 👍 - og ja, Macnyt var også her på ferie-Bornholm blevet til MacNot i går aftes og indtil omkring kl. 1200 i dag. Beskeden i Safari var kort og godt, at serveren ikke svarede. 

PP forklarede det på Twitter.


1907

191
PowerPalle (Administrator)
18. oktober 2023 @ 16:38
Stormogul

aka X

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1907

191
PowerPalle (Administrator)
18. oktober 2023 @ 16:44
Stormogul

Nå men uanset hvad så kan jeg bekræfte at der var et større nedbrud på internetforbindelsen til Macnyt i går aftes fra klokken 20 og som først blev repareret af udbyder onsdag onsdag klokken cirka 13 som jeg forstår det. Jeg er ikke bekendt med andre nedbrud i nyere tid. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
18. oktober 2023 @ 20:01
FPU
PowerPalle skrev:

aka X

At ændre navnet til "X" var i mine øjne barnligt, og derfor bliver jeg nok ved med at kalde det for "Twitter". Og så satser jeg lidt på, at Musk sælger igen, og i givet fald tager køberen nok navnet tilbage.

Selv journalister roder rundt i det og skriver næsten altid "det sociale medie X" i stedet for bare at skrive det sk*de X. Folk ved jo godt, at Twitter blev tvangsdøbt, og dem der ikke ved det, bruger jo alligevel ikke X, så derfor er der ingen grund til at forklare dem det.


4593

394
18. oktober 2023 @ 20:04
FPU
PowerPalle skrev:

Nå men uanset hvad så kan jeg bekræfte at der var et større nedbrud på internetforbindelsen til Macnyt i går aftes fra klokken 20 og som først blev repareret af udbyder onsdag onsdag klokken cirka 13 som jeg forstår det. Jeg er ikke bekendt med andre nedbrud i nyere tid. 

Det bekræfter min "oppetid" det sidste stykke tid, så det MÅ næsten være nisser i jer andres netværk eller browsere, hvis I har været lukket midlertidigt ude fra det gode selskab.


1907

191
PowerPalle (Administrator)
19. oktober 2023 @ 15:22
Stormogul
PowerPalle skrev:

Nå men uanset hvad så kan jeg bekræfte at der var et større nedbrud på internetforbindelsen til Macnyt i går aftes fra klokken 20 og som først blev repareret af udbyder onsdag onsdag klokken cirka 13 som jeg forstår det. Jeg er ikke bekendt med andre nedbrud i nyere tid. 

Og så blev jeg nødt til at lave et servicetjek dd for at se om alt var i orden efter detn nylige nedetid. Dagens omkostning var cirka 10 min.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

189

12
19. oktober 2023 @ 16:46
Novice

Jeg har ikke på noget tidspunkt haft problemer.
iPhone 12.
Aura fiber.


234

13
19. oktober 2023 @ 18:36
Juniormedlem

Jeg oplevede også nedetid da din internetforbindelse var i knæ. Og jeg er pt i Frankrig på en udbyder der hedder Societe Francaise Du Radiotelephone - SFR SA, så det er ikke udbyderrelateret.