xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Søges: Hub med speciel konfiguration...
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2273

157
23. oktober 2023 @ 11:45
ASCII jonglør

Leder efter en hub, der kan flg.:

  • Udgang til MacBook Air via USB-C
  • Have mindst 4 USB-A indgange
  • Have en iPhone-holder med Lightning-stik til opladning og sync. Iphone skal "stå op" i holderen på skrå, som fx i denne holder.
  • Have et SDcard-slot til overførsel af data til MacBook Air.
  • Et enkelt design, måske lidt i denne stil.

Har googlet, været inde på en del websites, men det ser ikke ud til, at denne i mine øjne indlysende kombination dukker op i søgeresultaterne. Så er der mon nogen her i forum, der kender til en hub med nævnte konfiguration?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  8
1
  429

2709

341
PallMei (Skribent)
23. oktober 2023 @ 11:55
Bit kongen

Det er nærmere en charging dock med hub du beskriver, men jeg tror du skal indstille dig på at den konfiguration ikke er lavet og du må købe charging dock med lightning stik og usb-hub som særskilte enheder.


8586

198
23. oktober 2023 @ 12:23
Poseidon

Jeg mindes heller ikke at have set en hub med dock indbygget, da det ville være ret niche. Jeg tror du skal købe en hub, og så en seperat dock, du kan sætte ovenpå.


2273

157
23. oktober 2023 @ 12:46
ASCII jonglør

Tak til jer for to gode svar, som sandsynligvis indeholder mulighederne: hub og iPhone-charger/sync hver for sig. 

Så er spørgsmålet, om man kan sætte en iPhone-charger til hub'en og både oplade & synce iPhone den vej, så at sige indirekte. Er det mon en gængs workaround som generelt er muligt i hubs eller skal man med dette ønske google på konfigurationen for at finde frem til specialiteterne?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2273

157
23. oktober 2023 @ 13:37
ASCII jonglør

Fandt denne her som eksempel. kunne måske bruges, skal lige checke andre. I øvrigt er søgetermerne som sikkert bekendt multi-port eller dongle for den type, jeg leder efter.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2709

341
PallMei (Skribent)
24. oktober 2023 @ 15:32
Bit kongen
Factory skrev:

Tak til jer for to gode svar, som sandsynligvis indeholder mulighederne: hub og iPhone-charger/sync hver for sig. 

Så er spørgsmålet, om man kan sætte en iPhone-charger til hub'en og både oplade & synce iPhone den vej, så at sige indirekte. Er det mon en gængs workaround som generelt er muligt i hubs eller skal man med dette ønske google på konfigurationen for at finde frem til specialiteterne?

Factory skrev:

Fandt denne her som eksempel. kunne måske bruges, skal lige checke andre. I øvrigt er søgetermerne som sikkert bekendt multi-port eller dongle for den type, jeg leder efter.

Det skulle ikke være et problem at tilslutte et/en lightning-kabel/dock til usb-hub. Men afhængig af model og hvad der ellers er tilsluttet, kan det være begrænset hvor meget strøm der er tilgængelig til opladning. Men de fleste hubs har et pass through stik til opladning, som du tilslutter din bærbar oplader til. Inkl. den du linker til, som understøtter PD3.0 og op til 100W tilsluttet strømforsyning (power out charging er dog begrænset til "kun" 87W af sikkerhedsgrunde, hvordan det så end skal forstås). Så dræner hub'en ikke batteriet i din bærbar (lader faktisk) og optager ikke ekstra-port i forhold til at blot at have opladeren tilsluttet. Når opladeren er tilsluttet er der selvsagt også mere strøm til tilsluttede enheder.

Bortset fra det, har jeg personligt ikke den store erfaring med hub. Har ganske vist en, men bruger den aldrig, da jeg fik liv i min iMac igen og det derfor aldrig rigtigt blev aktuelt at lade min MBA fungere stationær også.


2273

157
24. oktober 2023 @ 15:41
ASCII jonglør

Mange tak for udredningen, har ikke haft hubs før, så min viden om disse er endnu minimal. Årsagen til hub-ønske er simpelthen, at jeg er træt af ledningsrod på skrivebordet, og af at tilslutte dette og hint. Det er jo nemmere med et enkelt stik fra hub til MBA, når man kommer hjem - og så iPhone i en dock tilslutte hub, færdigt arbejde. Har dog endnu ikke haft tid til at finde frem til den ideelle hub - og kræsenhed går jo forud for stress   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2709

341
PallMei (Skribent)
24. oktober 2023 @ 16:31
Bit kongen
Factory skrev:

Mange tak for udredningen, har ikke haft hubs før, så min viden om disse er endnu minimal. Årsagen til hub-ønske er simpelthen, at jeg er træt af ledningsrod på skrivebordet, og af at tilslutte dette og hint. Det er jo nemmere med et enkelt stik fra hub til MBA, når man kommer hjem - og så iPhone i en dock tilslutte hub, færdigt arbejde. Har dog endnu ikke haft tid til at finde frem til den ideelle hub - og kræsenhed går jo forud for stress   

Netop at den skal være stationær, betyder også at det ikke er noget problem at have lader tilsluttet. Du skulle overveje at købe en ekstra, hvis du ikke allerede har, så du ikke skal bøvle med at tilslutte lader, men at det vitterligt kun er et stik der skal tilsluttes.


2273

157
25. oktober 2023 @ 03:48
ASCII jonglør

Helt enig, to ladere i huset er optimalt, har da også været således her i mange år. En til arbejdsbordet - og den anden ved sofaen til brug der og til nem medtagning på rejser. As you do.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”