xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)
macnyt  /  forum  /  emne
Batteriskift på Apple Watch
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)


8586

198
27. oktober 2023 @ 14:37
Poseidon

Nogen der har fået det gjort, og kan anbefale et sted at få det gjort uden det koster det hvide ude af øjnene? Gerne i KBHs området. Det billigste sted jeg har fundet er 1000,- hvilket er halvdelen af et nyt SE ud på tilbud, så det er jeg ikke interesseret i.

  8
0
  553

291

45
27. oktober 2023 @ 17:58
Juniormedlem

Send det ind til Apple, så får du højest sandsynlig et “nyt” ur retur af samme model.

Du kan se priser her: Service og reparation af Apple Watch


8586

198
28. oktober 2023 @ 08:34
Poseidon

Ja 850,- var da et lille nedslag. Synes dog stadig det er absurd dyrt for et batteriskift af den størrelse. :(


2709

341
PallMei (Skribent)
28. oktober 2023 @ 08:53
Bit kongen
David Munch skrev:

Ja 850,- var da et lille nedslag. Synes dog stadig det er absurd dyrt for et batteriskift af den størrelse. :(

Du får jo nok et ur der er som nyt, da de så vidt jeg ved i praksis bytter den. Har endog hørt en blive opgraderet til AW5. Jeg havde jeg forberedt mig, men trak det lidt pga. af andre prioriteter og så tabte jeg uret i mellemtiden 😫 og smadrede glasset. Så nu er den anslåede pris 3145 i stedet for 850kr 😭. Men vil også sige at den anslåede pris heller ikke holdt, når jeg klikkede videre. Den var på det tidspunkt 750kr, men endte i stedet på 1075kr så vidt jeg husker. Måske der røg moms og fragt oveni. Så nu er du advaret.

Men nu har jeg et smadret ur og har overvejet at reparere det selv. Der er kun glasset ikke skærmen der er smadret og glas + batteri kan fås samlet for pænt under 100kr på aliexpress. Men energien og motivationen og værktøj mangler. Har allerede et nyere Apple Watch, som jeg ikke engang bruger, fordi Garmin fungere bedre for mig.

 edit: nu prøvede jeg at klikke videre på anden skade og vælge skærmen og så blev prisen i første omgang 2.519,20, men videre processen røg afgifter på 648,45 kr. hvilket svare til 25% og altså moms. Alt i alt 3.242,25 kr og altså tæt på det oprindelige estimat, men desværre igen afvigende i den forkert retning.


291

45
28. oktober 2023 @ 10:26
Juniormedlem

Det lyder mærkeligt, hvis prisen ændrer sig så meget. Der står at prisen er inkl. moms, men uden forsendelse, under overslaget.

Jeg har ikke prøvet med mit ur endnu, men sidste år fik jeg nyt batteri i min iPhone på samme måde.

Alt i alt var det en særdeles positiv oplevelse, hvor jeg betalte nøjagtig hvad der var blevet oplyst fra start + fragt på omkring 90 kroner. Det synes jeg faktisk var rimeligt, da det dækker over tre internationale forsendelser (jeg modtog tom kasse, sendte kasse retur med enhed og modtog ny enhed). Jeg var også yderst imponeret over hvor hurtigt det gik.

Jeg kan kun anbefale den vej, og så er du 100% sikker på at få et originalt batteri.

Og ja, med uret får man, så vidt jeg også har forstået, altid et nyistandsat retur af samme eller bedre model.


1663

46
29. oktober 2023 @ 11:16
Stormogul
David Munch skrev:

Ja 850,- var da et lille nedslag. Synes dog stadig det er absurd dyrt for et batteriskift af den størrelse. :(

tænker måske netop det er størrelsen der er det der gør det, altså der går hurtigt 1 time med at skifte et batteri og en timeløn er endda nok højere nogen steder også plus materialer. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2709

341
PallMei (Skribent)
29. oktober 2023 @ 12:27
Bit kongen
Pjock skrev:
David Munch skrev:

Ja 850,- var da et lille nedslag. Synes dog stadig det er absurd dyrt for et batteriskift af den størrelse. :(

tænker måske netop det er størrelsen der er det der gør det, altså der går hurtigt 1 time med at skifte et batteri og en timeløn er endda nok højere nogen steder også plus materialer. 

Det er ikke ligefrem et servicevenlig design og risikoen for at skader er høj.

Når jeg ser hvor bøvlet det er, mister jeg modet på at starte uden et ordenligt arbejdsbord og det rette værktøj.


8586

198
29. oktober 2023 @ 12:30
Poseidon

I har helt ret!

Jeg ser tiden an, og så må vi se om jeg opgraderer eller får skiftet batteriet, eller begge dele, uret kan gå i arv.


95

7
29. oktober 2023 @ 20:46
Novice

Det handler også om uret er vandtæt bagefter. Jeg svømmer med mit gamle S4, og nu dykker jeg ned til 40 meter med mit ultra. Jeg vil ikke lade en gade butik lave mit ur, det skal være trykprøvet også.