xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Scary fast (De nye M3-Mac'er).
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


4593

394
01. november 2023 @ 09:37
FPU

Det må jeg nok sige 1:

Ingen Macnyt-tråd i aftes om gårsdagens Apple-event. Mac-brugere er åbenbart mere cool omkring ny Mac-hardware end alle andre.

Det må jeg nok sige 2:

3 nm teknik og dobbelt hastighed i forhold til M2. Det må have givet Intel en ordentlig forskrækkelse.

Det må jeg nok sige 3:

Den dér 13'' M3-MBP, den lyder godt nok tiltalende. Jeg glæder mig til at høre, hvor god lyd der er i den.

Link til EB-artikel om den nye M3-hardware: Klik.

  17
2
  656

2709

341
PallMei (Skribent)
01. november 2023 @ 10:24
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:

Det må jeg nok sige 1:

Ingen Macnyt-tråd i aftes om gårsdagens Apple-event. Mac-brugere er åbenbart mere cool omkring ny Mac-hardware end alle andre.

Der var ikke ny hardware, men opdatering af eksisterende. Så store overraskelser udeblev. Var der præsenteret en 32 iMac ville det garanteret være anderledes. 

Det mest interessant er:

  1. At de præsentere 3 nye processorer som tilsyneladende er baseret på nyeste iPhone processor. Altså at Apple kan præsentere nye processorer over hele linjen (undtaget ultra) med nyeste arkitektur. Det kan potentiel betyde årlige opdateringer af Macs ligesom iPhone, hvis de kan holde tempoet. 
  2. hvordan klare sig mod Snapdragon Elite, som Qualcomm netop nåede at præsentere og som er designet af tidligere Apple medarbejdere. Tror ikke det var tilfældigt at Qualcomm skyndte at præsentere den, mens den var toppen.


Det må jeg nok sige 2:

3 nm teknik og dobbelt hastighed i forhold til M2. Det må have givet Intel en ordentlig forskrækkelse.

Det passer ikke. Det største spring er at Efficiency kernerne er 50% bedre end M1 og 30% bedre end M2. Tilsvarende for performance kernerne er 30% og 15%.

Det må jeg nok sige 3:

Den dér 13'' M3-MBP, den lyder godt nok tiltalende. Jeg glæder mig til at høre, hvor god lyd der er i den.

Der er ingen 13” M3-MBP, tværtimod blev 13” MBP discontinued. Istedet kom der en M3 non Pro 14” til erstatning og lavere pris. Er enig i at den er p.t. mest interessante model. Men den har desværre arvet samme problem som AIR og maskine den afløser, nemlig at der kun er thundbolt/usb og strøm stik på 1 side (den forkerte i mit tilfælde)


234

13
01. november 2023 @ 13:23
Juniormedlem

Fuck de M3'ere    Der kommer en M4 om et års tid. Og siden jeg har en M1 Pro, opgradere jeg nok, når der kommer en M10'er eller noget i den retning. Deres maskiner holder jo evigt, hvis man passer godt på dem.

Hele den udsendelse var optaget med en iPhone 15 Pro Max, hvilket var den helt store nyhed for mig. 

De brugte ca to sekunder i slutningen af videoen til at informere om det. En skjult "one more thing", kan man sige.

How Apple Filmed Their Event With iPhone 15 Pro | RARE BTS FOOTAGE



2709

341
PallMei (Skribent)
01. november 2023 @ 13:29
Bit kongen
LV426 skrev:

Hele den udsendelse var optaget med en iPhone 15 Pro Max, hvilket var den helt store nyhed for mig. 

De brugte ca to sekunder i slutningen af videoen til at informere om det. En skjult "one more thing", kan man sige.

How Apple Filmed Their Event With iPhone 15 Pro | RARE BTS FOOTAGE


Det er så spildt på mig, der (oftest) venter til det er ovre og kigger direkte på hjemmesiden. Men det  er også ved at være en træls oplevelse, hvor de forsøger at gøre det hele levende når man scroller. Så ofte er det rare at lade andre filtrere reklamerne fra og læse er sammendrag med de rå facts.


1663

46
01. november 2023 @ 14:10
Stormogul

Syntes den mat sorte Macbook pro 14” ser virkelig lækker ud men desværre kan man sige opfylder min pro 13” M1 stadig mit behov så kan ikke få mig selv til at opgradere. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2273

157
01. november 2023 @ 14:36
ASCII jonglør
Tonny Freimanis skrev:

Det må jeg nok sige 1:

Ingen Macnyt-tråd i aftes om gårsdagens Apple-event. Mac-brugere er åbenbart mere cool omkring ny Mac-hardware end alle andre.

Det holdt da også hårdt   Men som andre skriver, så var det reelt kun MBP 14", som var egentlig ny.

Så skærmene på de bærbare ser ud til langsomt at blive større. Væk er 11", 12" og 13" som er erstattet af 14", og 15" er vokset ind i 16". Tror dog ikke de bliver meget større - med min gamle MacBook 17" i erindring. For 17" er simpelthen for voldsomt ift. at skulle være bærbar.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
01. november 2023 @ 15:21
FPU

@PallMei:

Du har helt ret. Efter at jeg skrev det her indlæg var jeg noget senere inde på Apple's hjemmeside og fik læst lidt op på tingene, som afviger en del fra EB-artiklen, men da var det for sent at rette i indlægget.

Jeg tror dog stadig, at Intel er på spanden, ikke mindst hvis man sammenligner bærbares batteritid i forhold til ydelse.

Og at den billige "13 tommer" basismodel er på 14'' er jo kun en bonus.

Jeg må til at begynde på at holde op med at stole på EB.


234

13
01. november 2023 @ 16:12
Juniormedlem
Tonny Freimanis skrev:

@PallMei:

Du har helt ret. Efter at jeg skrev det her indlæg var jeg noget senere inde på Apple's hjemmeside og fik læst lidt op på tingene, som afviger en del fra EB-artiklen, men da var det for sent at rette i indlægget.

Jeg tror dog stadig, at Intel er på spanden, ikke mindst hvis man sammenligner bærbares batteritid i forhold til ydelse.

Og at den billige "13 tommer" basismodel er på 14'' er jo kun en bonus.

Jeg må til at begynde på at holde op med at stole på EB.

Jeg er også enig med PallMei. Og jeg fandt også kun ud af det, ved at jeg tilfældigt væltede over den YouTube video. Ellers havde jeg aldrig selv opdaget det.

@Tonny: Man kan stole på EB omtrent lige så meget som nyhederne på Facebook. Og Facebook selv har meldt ud, at de ikke bringer nyheder - ergo, det meste er det er fake news.



1663

46
01. november 2023 @ 18:19
Stormogul

Det kan godt være at den nye basis 14” er den nye 13” pro men den er også lige steget 300 dollars i pris så deres billige pro model gik fra 1299 dollars til 1599 dollars. Det er da også en lille slat ekstra. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

253

35
03. november 2023 @ 16:04
Juniormedlem
Tonny Freimanis skrev:

@PallMei:

Du har helt ret. Efter at jeg skrev det her indlæg var jeg noget senere inde på Apple's hjemmeside og fik læst lidt op på tingene, som afviger en del fra EB-artiklen, men da var det for sent at rette i indlægget.

Jeg tror dog stadig, at Intel er på spanden, ikke mindst hvis man sammenligner bærbares batteritid i forhold til ydelse.

Og at den billige "13 tommer" basismodel er på 14'' er jo kun en bonus.

Jeg må til at begynde på at holde op med at stole på EB.

Alt indhold på EB, specielt Nationen er da den pureste sandhed i reneste og mest ubesmittede form  


4593

394
03. november 2023 @ 17:48
FPU
Carsten Sigsgaard Mortensen skrev:
Tonny Freimanis skrev:

@PallMei:

Du har helt ret. Efter at jeg skrev det her indlæg var jeg noget senere inde på Apple's hjemmeside og fik læst lidt op på tingene, som afviger en del fra EB-artiklen, men da var det for sent at rette i indlægget.

Jeg tror dog stadig, at Intel er på spanden, ikke mindst hvis man sammenligner bærbares batteritid i forhold til ydelse.

Og at den billige "13 tommer" basismodel er på 14'' er jo kun en bonus.

Jeg må til at begynde på at holde op med at stole på EB.

Alt indhold på EB, specielt Nationen er da den pureste sandhed i reneste og mest ubesmittede form  

Og lige netop derfor har EB's øverste ledelse valgt at lukke nationen!. For anden gang. :0)


8586

198
06. november 2023 @ 11:54
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

Og lige netop derfor har EB's øverste ledelse valgt at lukke nationen!. For anden gang. :0)

Det var nok kun kommentarsporene du tænker på.


4593

394
06. november 2023 @ 12:20
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Og lige netop derfor har EB's øverste ledelse valgt at lukke nationen!. For anden gang. :0)

Det var nok kun kommentarsporene du tænker på.

Kommentarsporene første gang. Nu er nationen!, som mest består af korte artikler med orange bannere af Thomas Harder med en afstemning i bunden, vist nok (ved at blive) lagt inder under andre nyheder. EB varslede i hvert fald ændringer i den stil for en uges tid eller to siden.


2273

157
06. november 2023 @ 12:50
ASCII jonglør
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
06. november 2023 @ 14:06
FPU
Factory skrev:

Come on, guys - read som real stuff...

Alt for meget betalingsmur.

Jeg fik kun lov til at læse Martin Krasniks "Safe space - Ikke for jøderne" i sin fulde længde. Resten befinder sig bag Euro-tæppet.


2273

157
06. november 2023 @ 15:03
ASCII jonglør

Vil man ikke betale for, at journalisterne - den fjerde statsmagt, der holder alt og alle i ørerne - får det økonomiske grundlag, som kræves for deres virke....så stemmer man jo demokratiet ude. For husk, at demokrati er værdifrit, det anviser os ingen tro. Demokratiet forsvarer vores frihed til at vælge vores egne værdier og vores egen tro. Derfor er demokratiet så uhyre værdifuldt.

Det er jo også derfor, at diverse religiøse bevægelser, despoterne Putin i Rusland og Xi i Kina ikke vil have demokrati. De vil have diktatur. For de véd, at kun med demokrati forbliver menneskene frie.

Moderne ideologier drejer sig i øvrigt altid om at opnå en vedvarende magt på bekostning af virkeligheden - kommunisme i Kina og Rusland, islam i de arabiske stater, sågar liberalismen her i Danmark er gået i den retning med Venstres slet skjulte landbrugsfundamentalisme (som de godt nok forsøger at skjule).

Husk også, at Israel er det eneste demokrati i Mellemøsten, resten styres med religiøst baseret voldsjura, hvor der findes troende og så de vantro, som gerne må slås ihjel. Det er vanvittigt og den sikre vej til ufred med den slags - som Europas historie også viser os, hvis man ellers gider læse lidt om den slags.


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
06. november 2023 @ 17:42
FPU

@Factory:

Det gør jeg ikke ophævelser imod. Jeg mener blot, at visse aviser bør se genoverveje balancen mellem public domain og betalt indhold.

Måske kan man ikke sige særlig meget godt om EB, men de lader jo langt de fleste nyhedsartikler og lederen være public domain netop i demokratiets navn. Her kunne Weekendavisen, Berlingske Tidende, B.T., Jyllandsposten og Information lære noget. Jysk-Fynske medier er i øvrigt i en liga for sig selv, for de vil have, at man skal acceptere ALLE cookies, før man må læse noget som helst. Det er jeg ret sikker på, at de har mistet mange læsere på, hvilket i øvrigt er stik modsat deres egen strategi (deres målsætning er at blive den største distributør af digitale nyheder. Fnis!).

Når det drejer sig om nyheder og debat, er en betalingsmur et to-ægget sværd, for sådan en mur holder den ikke-velstillede del af befolkingen ude af "nyheds- og debatfællesskabet", og det er ikke en god ting på nogen måder for det ægte demokrati.

Nu vil jeg ikke gå i detaljer omkring min egen økonomi, men den er så tilpas stram, at jeg ikke synes, at jeg har råd til at abonnere på de 3-4 aviser, som jeg egentlig gerne vil læse (ingen nævnt, ingen glemt), så jeg må nøjes med, hvad jeg kan få lov til at læse og så tage de internationale nyheder via BBC World (radio) og YouTube.

Og nu: Tilbage til Scary fast (De nye M3-Mac'er). :o)


2273

157
06. november 2023 @ 21:28
ASCII jonglør

👍

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”