xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
342
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
TP Link extender og iPhone
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


2581

84
20. november 2023 @ 15:30
Bit kongen

Er der nogle der benytter en TPLink extender til at lave et WiFi Netværk via en iPhone? 

TP Link kan oprette et WiFi netværk og tilslutte til f.eks. en iPhone for internet adgang, altså ikke forlænge et eksisterende WiFi netværk men lave et nyt. 

Jeg overvejer at bruge den løsning midlertidigt men inden jeg køber sådan en TPLink ville jeg lige høre om nogen sige hvordan denne her TPLink tilslutter til iPhone internet deling, skal delings menuen på tlf. være åben for at den kommer på eller kan den alla f.eks. en MacBook selv finde telefonen og tilslutte til den når den er inden for rækkevide? 

  2
0
  256

4593

394
20. november 2023 @ 18:54
FPU

Jeg kan ikke svare på selve TP Link spørgsmålet, men jeg brugte først min iPhone 7 og nu min iPhone 12 Mini som hotspot, og min erfaring med at få en Mac til automatisk at gå på nettet via iPhone'ens internetdeling er i høj grad er afhængig af versionen af macOS men uafhængig af versionen af iOS.

Jeg har først og fremmest erfaring med SnowLeo (10.6) og HighSierra (10.13):

Når jeg har slået Internetdeling til på iPhonen, kan jeg tilslutte en af Mac'erne (eller dem begge) så længe Internetdeling vinduet er fremme på iPhonen, altså så længe jeg ikke lukker for indstillingerne ved at swipe opad, eller indtil iPhonen går på låseskærm (to minutter hos mig).

Mac'en med SnowLeo logger sig automatisk på netværket hver eneste gang, mens Mac'en med HighSierra aldrig gør det; her skal jeg manuelt vælge mit netværk i menubjælken hver eneste gang, inden iPhonen går på låseskærm. Det gælder faktisk også, hvis jeg booter SnowLeo Mac'en i HighSierra; så forsvinder den automatiske tilkobling til iPhonens netværk som dug for solen. Og sådan var det både på min iPhone 7 med iOS 14 og på min iPhone 12 Mini med iOS 16.

Skægt nok kan HighSierra godt finde ud af at koble sig automatisk på et router-baseret WiFi-netværk, men altså ikke direkte på en iPhone via Internetdeling; her skal vi tilbage til go'e gamle SnowLeo.


2581

84
21. november 2023 @ 09:04
Bit kongen

Det fungerer fint med Sonoma men jeg må prøve at få fat på en TP Link og se hvordan den opfører sig 

Tak for svar