xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
358
160
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvor findeg det sted hvor man kan genindlæse OS?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


508

9
22. november 2023 @ 13:54
Kaptajn

Det skal være sådan at jeg kun indlæser styresystemet - data skal blive liggende.

  6
3
  419

2804

358
PallMei (Skribent)
22. november 2023 @ 15:46
Bit kongen

Geninstaller UDEN at slette disken først I diskværktøj.


8586

201
22. november 2023 @ 16:14
Poseidon

Genstart og hold Command-R nede.

Der var engang en Mac...

508

9
23. november 2023 @ 08:26
Kaptajn

Jo, men hvordan og hvorledes? Og hvor finder jeg den URL hvor jeg kan hente et nyt OS?

Den kører på Catalina.


4645

404
23. november 2023 @ 10:01
FPU
Towle skrev:

Jo, men hvordan og hvorledes? Og hvor finder jeg den URL hvor jeg kan hente et nyt OS?

Den kører på Catalina.

Mac'en henter automatisk det samme macOS, som der i forvejen ligger på Mac'en, når du starter op med Kommando-R (Recovery Mode). Din Mac skal naturligvis være på nettet imens.

Hvis du starter op med Kommando-Alt-R, henter Mac'en automatisk det nyeste macOS, som den pågældende Mac kan trække.

Undervejs burde der være mulighed for at vælge kun at installere macOS og bevare eksisterende data i en af menuerne.

Meeen. Jeg ville nu alligevel starte med at lave en up-to-date backup, inden jeg fortsætter med at installere selve macOS.

Hvis du alligevel ikke kan du få det til at virke, er der her en Apple-side med link til download af f.eks. Catalina. Når man klikker på linket, åbner AppStore, og man kan så få lov til at downloade selve installeren (men ikke resten af Catalina; den hentes løbende under selve installeringen).

Så kan du jo bøvle den vej over åen, hvis du synes, at det er lettere end at køre en geninstallation direkte via Recovery Mode

Spirituel Maskine

2804

358
PallMei (Skribent)
23. november 2023 @ 13:07
Bit kongen

Hvis det er samme version du ønsker at geninstallere, er det uklart for mig om du overhovedet opnår noget. Macos er nemlig opdelt i 2 beholdere. 1 med operativ systemet, som er fuldstændigt låst og 1 med “data”. Da den beholderen med operativ systemet er fuldstændigt skrivebeskyttet for alt andet end software updatering, kan jeg ikke se den være korrumperet på en måde du kan løse ved at geninstallere den samme version.

Kun hvis der gøres noget oprydning som en sideeffekt, kan jeg se en fidus i en geninstallation.

(Vi har allerede være ind på det i en tidligere tråd om timemachine)


8586

201
23. november 2023 @ 13:25
Poseidon
Towle skrev:

Jo, men hvordan og hvorledes? Og hvor finder jeg den URL hvor jeg kan hente et nyt OS?

Den kører på Catalina.

Ved hjælp af dit tastatur. Du skal ikke bruge en URL, backupsystemet ligger på en seperat partition på din disk.

Der var engang en Mac...