xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Automatisering (HomeKit)
macnyt  /  forum  /  emne
Philips Hue hjælp
Kategori: Automatisering (HomeKit)


1708

43
29. november 2023 @ 20:49
Stormogul

Har lige opdateret Philips Hue app'n på min iPhone og nu kan jeg ikke se hvordan jeg kan opsætte mine 'Dimmer Switches' så den kan skifte lyset på flere lamper på en gang.

De er opsat til at kunne gøre det nu, men det var med den gamle version af Hue app'n og det virker som det skal hvis jeg ikke ændre i opsætningen med den nye Hue app.


  12
0
  437

2709

341
PallMei (Skribent)
30. november 2023 @ 06:03
Bit kongen
Gorm Jørgensen skrev:

Har lige opdateret Philips Hue app'n på min iPhone og nu kan jeg ikke se hvordan jeg kan opsætte mine 'Dimmer Switches' så den kan skifte lyset på flere lamper på en gang.

De er opsat til at kunne gøre det nu, men det var med den gamle version af Hue app'n og det virker som det skal hvis jeg ikke ændre i opsætningen med den nye Hue app.

Indstillinger->Tilbehør->[ønskede lysdæmper]Første indstilling under navnet, kan man vælge rum eller lyskilder.

Ved ikke om der har været ændringer. Der er i hvert fald ikke opdateringer, så formoder jeg har den nyeste Hue App.


1708

43
30. november 2023 @ 08:23
Stormogul

Hmmm.. kan ikke lige se hvordan jeg kan vælge hvilke lamper der skal tændes og med hvilken scene.

p.t. har jeg en DS som jeg engang har sat op til at første tryk tænder lampe 1 og andet tryk tænder lampe 2. Det kan jeg ikke se hvordan man sætter det op. 

En anden DS styrer 3 lampe samtidigt med med hver sin scene.


2709

341
PallMei (Skribent)
30. november 2023 @ 09:28
Bit kongen
Gorm Jørgensen skrev:


Har lige opdateret Philips Hue app'n på min iPhone og nu kan jeg ikke se hvordan jeg kan opsætte mine 'Dimmer Switches' så den kan skifte lyset på flere lamper på en gang.

De er opsat til at kunne gøre det nu, men det var med den gamle version af Hue app'n og det virker som det skal hvis jeg ikke ændre i opsætningen med den nye Hue app.

Hmmm.. kan ikke lige se hvordan jeg kan vælge hvilke lamper der skal tændes og med hvilken scene.


p.t. har jeg en DS som jeg engang har sat op til at første tryk tænder lampe 1 og andet tryk tænder lampe 2. Det kan jeg ikke se hvordan man sætter det op. 

En anden DS styrer 3 lampe samtidigt med med hver sin scene.

Ok, så snakker forbi hinanden. Du kan godt skift lyset på flere lamper på en gang, men du kan ikke have forskellige lamper på de forskellige antal klik. Det kan du til gengæld på Tap Switches, som jeg også har et par stykker af.


1708

43
30. november 2023 @ 12:23
Stormogul

Du kan godt skift lyset på flere lamper på en gang, men du kan ikke have forskellige lamper på de forskellige antal klik.

Det kunne jeg med den ældre version og det spiller til UG. Ak ja.


2709

341
PallMei (Skribent)
30. november 2023 @ 12:43
Bit kongen
Gorm Jørgensen skrev:

Du kan godt skift lyset på flere lamper på en gang, men du kan ikke have forskellige lamper på de forskellige antal klik.

Det kunne jeg med den ældre version og det spiller til UG. Ak ja.

Tror også godt du få den nye til det. Lamperne skal bare være i samme rum og så kan du lave temaer, hvor du bestemmer hvilke lamper der skal tænde. De temaer kan du så mappe på din lysdæmper.

  • På første side af Hue-app'en vælger du det rum lamperne er i eller opretter et rum med dem. 
  • Trykker + for at oprette scene
  • Kan du gøre det fra et foto eller ej
  • Vælg de lamper med den ønskede farve/lysstyrke scenen skal anvende

Nu går du så tilbage til indstillinger->tilbehør og den dæmper du ønsker at sætte op. Indstil den til det rum du har lavet scenen for. Derefter vælg det antal klik du ønsker at ændre og angiv scenen.


1708

43
30. november 2023 @ 17:54
Stormogul

OK, jeg prøver det.


1708

43
30. november 2023 @ 18:01
Stormogul
  • Vælg de lamper med den ønskede farve/lysstyrke scenen skal anvende

Kan ikke se hvordan jeg kan vælge lamper.....


2709

341
PallMei (Skribent)
30. november 2023 @ 18:05
Bit kongen
Gorm Jørgensen skrev:
  • Vælg de lamper med den ønskede farve/lysstyrke scenen skal anvende

Kan ikke se hvordan jeg kan vælge lamper.....

Som sagt skal lamperne være i rummet du laver en scene til:



1708

43
30. november 2023 @ 21:45
Stormogul

Ja det kan jeg godt huske at man kunne, men ikke mere.

ellers er det gemt væk et sted jeg ikke kan finde.


1708

43
30. november 2023 @ 21:49
Stormogul

Har fundet det, endelig. Tak for hjælpen.  🤓


2709

341
PallMei (Skribent)
30. november 2023 @ 21:58
Bit kongen
Gorm Jørgensen skrev:

Ja det kan jeg godt huske at man kunne, men ikke mere.

ellers er det gemt væk et sted jeg ikke kan finde.

  • På første side af Hue-app'en vælger du det rum lamperne er i eller opretter et rum med dem. 
  • Trykker + for at oprette scene 
  • Kan du gøre det fra et foto eller ej
  • Vælg de lamper med den ønskede farve/lysstyrke scenen skal anvende

I mellemtiden er indstillinger for lysdæmpere i indstillinger->tilbehør blevet mere avanceret/kompliceret. Man kan stadig det samme som før, men det er gravet længere ned 


1708

43
01. december 2023 @ 11:53
Stormogul

Udførlig vejledning - sådan.

Takker tror at jeg har styr på det nu. Jeg bruger primært HomeKit men PH kan styre DS bedre.