xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
342
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Mails forsvinder
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


63

0
17. december 2023 @ 10:43
Novice

Hej Jeg benytter Mail på min imac og har en gmail adresse, men vil ikke bruge den mere og slettede den men så forsvandt alle mails fra min indbakke. Hvorfor det?????

  6
0
  312

4593

394
17. december 2023 @ 11:04
FPU

Det lyder mystisk. Hvordan slettede du den Gmail? Slettede du din direkte i Mail, eller slettede du den via Internet konti" i Systemindstillinger?

Du kan muligvis genskabe din indbakke ved i Mail at vælge "Genskab" (Rebuild) fra Mail's Mailbox menu; så henter Mail det, som den kan finde på mail-serveren. Det kan godt tage noget tid.

Held og lykke og feedback.


63

0
17. december 2023 @ 11:19
Novice

slettede direkte i mails "konto" og alle mails er væk. Har prøvet at genskabe men uden resultat. Hvis jeg åbner gmail konto i Mails er alle konto der igen????? Gemmer Gmail-konto et eller andet sted? Har kikket i cloud uden resultat.🥶


2709

342
PallMei (Skribent)
17. december 2023 @ 11:37
Bit kongen

Fordi den var opsat som en iMap konto (som den bør være) og derfor et spejl af serveren. Din mails er ikke væk, de ligger på serveren. Hvis du opretter kontoen igen, vil de også være tilbage i mail appen. 

Edit: gmail gemmer på googles gmail server, ikke noget med iCloud.


63

0
17. december 2023 @ 12:13
Novice

Det vil sige at jeg IKKE kan fjerne "GMAIL" . Hvad hvis man ikke havde en GMAIL???



2709

342
PallMei (Skribent)
17. december 2023 @ 12:53
Bit kongen
helios skrev:

Det vil sige at jeg IKKE kan fjerne "GMAIL" . Hvad hvis man ikke havde en GMAIL???

Altså dine gmail mails ligger på gmail server og dine iCloud eller hvilken som helst mail ligger på deres respektive servere. Sådan fungere iMap og andet cloud synkronisering.

Pop3 derimod henter tingene ned, men ændringer synkroniseres ikke tilbage til serveren. Pop3 er en fordel hvis der begrænset serverplads.

Det er at foretrække at bruge iMap over Pop3, fordi det sørger for at alle enheder hvor du har opsat kontoen er synkroniseret. Dvs. Hvis du flytter en, marker en mail læst, sætter et flag osv, så vil det også være sådan på dine andre enheder.

Hvis du vil flytte dem til f.eks. ICloud, så hav begge konti opsat og drag/drop eller copy/paste dem over, evt. i en ny mappe under iCloud. Når du har givet mail tid til at færdigøre synkroniseringen, så kan du fjerne gmail kontoen og de mails du har flyttet til iCloud vil stadig være der.


63

0
18. december 2023 @ 12:28
Novice

Mange tak.😎