xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
342
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Byttet om på store og små bogstaver (vindåse XP).
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


455

18
19. december 2023 @ 16:59
Seniormedlem

Jeg bruger det gamle SummaSummarum i vindåse XP på min MBP 2011 via VMware Fusion (noget gammelt stads, men det virker perfekt til det regnskab jeg skal føre). Pludselig - tja, jeg har lige fået en ny kattekilling der ikke respektere tastaturet som mit, og den har måske "udløst" ændringen. Når jeg skriver tekst (ikke tal eller andre tegn) bliver bogstaver  store uden shift og små med shift (~ caps lock). Jeg har prøvet mange kombinationer af taster, men kan ikke får tastaturet tilbage til normalen. Når jeg kører mac på MBPen er tastaturet helt normalt. Når jeg søger på nettet synes jeg kun at få oplysninger om shift og caps Lock ikke "omvendtproblemet".

ps: Jeg mener at have oplevet det en gang før for lang tid siden, men jeg kan ikke huske løsningen.

  8
3
  315

4593

394
19. december 2023 @ 18:18
FPU

Mit bedste bud er, at din kattekilling må være en nisse i forklædning; det passer meget godt med årstiden. :O)


2185

44
19. december 2023 @ 19:54
ASCII jonglør
MichaelCorfitsen skrev:

Jeg bruger det gamle SummaSummarum i vindåse XP på min MBP 2011 via VMware Fusion (noget gammelt stads, men det virker perfekt til det regnskab jeg skal føre). Pludselig - tja, jeg har lige fået en ny kattekilling der ikke respektere tastaturet som mit, og den har måske "udløst" ændringen. Når jeg skriver tekst (ikke tal eller andre tegn) bliver bogstaver  store uden shift og små med shift (~ caps lock). Jeg har prøvet mange kombinationer af taster, men kan ikke får tastaturet tilbage til normalen. Når jeg kører mac på MBPen er tastaturet helt normalt. Når jeg søger på nettet synes jeg kun at få oplysninger om shift og caps Lock ikke "omvendtproblemet".

ps: Jeg mener at have oplevet det en gang før for lang tid siden, men jeg kan ikke huske løsningen.

Kan det ha' noget at gøre med: hold "Shift Key" nede og så tryk på F3 ??

Change the capitalization or case of text

To use a keyboard shortcut to change between lowercase, UPPERCASE, and Capitalize Each Word, select the text and press SHIFT + F3 until the case you want is applied.


455

18
20. december 2023 @ 07:27
Seniormedlem

# Tonny Freimanis: Katten/nissen har været over tastaturet et par gange siden, men har endnu ikke ramt det rigtige.

# Rene Larsen: Nej, det var ikke der.


291

45
20. december 2023 @ 08:56
Juniormedlem

Prøv at holde højre Shift-tast nede i 8-16 sekunder, det skulle være genvejen til Filterkeys.

Ellers kig i Start → Indstillinger → Kontrolpanel → Tilgængelighed og tjek at ting som Stickykeys og Filterkeys er slået fra.


2709

342
PallMei (Skribent)
20. december 2023 @ 09:14
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Jeg bruger det gamle SummaSummarum i vindåse XP på min MBP 2011 via VMware Fusion (noget gammelt stads, men det virker perfekt til det regnskab jeg skal føre). Pludselig - tja, jeg har lige fået en ny kattekilling der ikke respektere tastaturet som mit, og den har måske "udløst" ændringen. Når jeg skriver tekst (ikke tal eller andre tegn) bliver bogstaver  store uden shift og små med shift (~ caps lock). Jeg har prøvet mange kombinationer af taster, men kan ikke får tastaturet tilbage til normalen. Når jeg kører mac på MBPen er tastaturet helt normalt. Når jeg søger på nettet synes jeg kun at få oplysninger om shift og caps Lock ikke "omvendtproblemet".

ps: Jeg mener at have oplevet det en gang før for lang tid siden, men jeg kan ikke huske løsningen.

Jeg tror "bare" synkroniseringen af tastetryk mellem macos og den virtuelle maskine er kommet ud af trip, fordi det simpelthen ikke er gearet til den peak produktivitet en killing formår. 

Måske en ny overflow af tastaturbufferen, ved at lade killingen "arbejde" lidt mere,  kan gøre det ;-)

Ellers prøv at åbne virtuel tastatur på windows og se hvilken tast der triller. Hvis ikke lidt massage og skift mellem den VM hjælper. Så vil en genstart af det hele nok gøre det.

https://www.google.com/search?q=activate+window+xp+on-screen+keyboard


455

18
20. december 2023 @ 14:15
Seniormedlem

Tja, katten har lige været indover tastaturet - nu er det normalt. Gad vide hvor han trykkede. Der findes altså nisser.

Tak for indspark.


2273

157
20. december 2023 @ 14:59
ASCII jonglør

Wauw - det er jo en ægte julehistorie med en ægte julemisser. Smadderhyggeligt!   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
20. december 2023 @ 18:05
FPU
MichaelCorfitsen skrev:

Tja, katten har lige været indover tastaturet - nu er det normalt. Gad vide hvor han trykkede. Der findes altså nisser.

Tak for indspark.

Jeg vidste det! :0)