xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Mail app popper ikke op med notifikationer
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


155

28
04. januar 2024 @ 23:25
Novice
Jeg har en mail, som jeg har sat op i appen "Mail" på min iPhone.


Der er tilladt at få notifikationer i Indstillinger > Mail > Notifikationer, men jeg får bare ingen når jeg modtager en mail. Det sker ofte, at jeg har modtaget en mail og først flere timer senere, så ser jeg et rødt tal ved appen, der viser jeg har ulæste mails. Det er ret irriterende.

Jeg modtager fint notifikationer for Gmail og Outlook appen.

Nogen der har en ide til hvad det kan være? 


Proud member of Method EU World of Warcraft Guild
  5
0
  289

4593

394
05. januar 2024 @ 00:25
FPU

Jeg har lidt det omvendte problem; selvom jeg har læst mine mails i Mail på min Mac, står de stadig som ulæst på min Mail ikon på min iPhone lang tid efter, eller indtil jeg åbner Mail på iPhon'en, så app'en kan se, at de ER læst.

Jeg tror, at synkronisering af nye og læste mails (via iCloud) bare er langsomt på iOS.. Jeg har ikke noget svar på, hvad der ellers skulle være galt, men eftersom jeg så godt som aldrig bruger Mail på min iPhone, er problemet kun kosmetisk for mit vedkommende.

Prøv evt. at tage det op med Apple Danmark (80 24 08 35, hverdage 9-19).


2273

157
05. januar 2024 @ 07:10
ASCII jonglør
Tonny Freimanis skrev:

Jeg har lidt det omvendte problem; selvom jeg har læst mine mails i Mail på min Mac, står de stadig som ulæst på min Mail ikon på min iPhone lang tid efter, eller indtil jeg åbner Mail på iPhon'en, så app'en kan se, at de ER læst.

Jeg tror, at synkronisering af nye og læste mails (via iCloud) bare er langsomt på iOS.. Jeg har ikke noget svar på, hvad der ellers skulle være galt, men eftersom jeg så godt som aldrig bruger Mail på min iPhone, er problemet kun kosmetisk for mit vedkommende.

Præcis samme situation her - bortset fra at jeg nok ligesom trådstarter bruger Mail på iPhone en del pga. arbejdsrejser.

Oftest er man nødt til at afslutte og derefter genstarte Mail på iPhone for at få korrekt ikon-visning af både læste og ulæste mails. Og ja, det har været sådan i årevis. Så konklusionen er nok, at hvad enten man bruger notifikation eller blot Mail, så har Apple her et af de berømte/berygtede “områder, hvor der bestemt stadig er plads til forbedring” - hvilket som bekendt er en eufemisme for, at lortet i lang tid ikke har virket ordentligt - og stadig ikke gør det.


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2709

341
PallMei (Skribent)
05. januar 2024 @ 07:25
Bit kongen
cpohd skrev:Jeg har en mail, som jeg har sat op i appen "Mail" på min iPhone.


Der er tilladt at få notifikationer i Indstillinger > Mail > Notifikationer

> Tilpas notifikationer

og tjek for din iCloud

, men jeg får bare ingen når jeg modtager en mail. Det sker ofte, at jeg har modtaget en mail og først flere timer senere, så ser jeg et rødt tal ved appen, der viser jeg har ulæste mails. Det er ret irriterende.

Jeg modtager fint notifikationer for Gmail og Outlook appen.

Du kan have differentierede notifikations indstillinger for de enkelte, som nævnt ovenfor



Nogen der har en ide til hvad det kan være? 



Du kan være kommet til at indstille det, da du vil afvise en. 

Ikke et problem jeg har oplevet.

2273

157
05. januar 2024 @ 07:43
ASCII jonglør

Ville ønske det var tilfældet på min iPhone 12. For selv om det hele er sat korrekt op (checkede netop lige igen), så har Mails ikon-visning ikke opført sig optimalt i lang tid. Kan det mon have noget at at gøre med hvilken iPhone-model, der er er tale om? Mener at huske, at Apple før har udsendt model-specifikke opdateringer. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2709

341
PallMei (Skribent)
05. januar 2024 @ 08:14
Bit kongen
Factory skrev:

Ville ønske det var tilfældet på min iPhone 12. For selv om det hele er sat korrekt op (checkede netop lige igen), så har Mails ikon-visning ikke opført sig optimalt i lang tid. Kan det mon have noget at at gøre med hvilken iPhone-model, der er er tale om? Mener at huske, at Apple før har udsendt model-specifikke opdateringer. 

Næppe. Har 12 pro. Den model specifikke ændring gælder såvidt jeg kun i Frankrig og har kun noget sendestyrken at gøre.