xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Automatisering (HomeKit)
macnyt  /  forum  /  emne
Søger anbefaling: Overvågningskamera / HomeKit
Kategori: Automatisering (HomeKit)


1907

191
PowerPalle (Administrator)
26. januar 2024 @ 21:12
Stormogul

Er der nogen der har gode erfaringer der er kompatibel med Apple's HomeKit, så del dem gerne.

Jeg søger primært et udendørskameria (helst batteridrevet).

Jeg har læst lidt om Arlo Pro 5 og det virker som en muligt valg, men der skal vist købes en Hub til for at virke med HomeKit - nogle erfaringer her?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  27
0
  756

955

9
26. januar 2024 @ 21:41
Veteran

Lytter lige med her....

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

955

9
26. januar 2024 @ 21:41
Veteran

Lytter lige med her....

Alt muligt til salg, apple-dele, cykler, både, foto, se min hjemmeside

95

7
27. januar 2024 @ 11:03
Novice

Jeg har en netatmos indendørs kamera med HomeKit, den viser sig fint i hjem appen, men må indrømme bruger mest deres egen app til at se og lære ansigter at kende.
Har en ring dørklokke udenfor, den har ikke HomeKit, og kræver abonnement.


86

5
28. januar 2024 @ 10:24
Novice

Jeg har brugt EUFY i flere år.

Med stor glæde til afløsning af D-link


eufy havde jeg 4 af de mindste som nu kan afløses af et enkelt.
de kan snilt holde 3 mdr på batteri men jeg blev træt at stige og opladning.
købte den nye model med solcelle og med motor med aut panorering. Og det er alle pengene værd. Ca 1.500kr.

Selv her i vinter lades batteriet op til 90%. Kan komme ned på 80% men kommer op igen. Og jeg har adgang også fra Hjem appen.

Men jeg bruger Eufy software da den er meget hurtigere og smartere.
sikkeheden fornemmer jeg er i top i modsætning til D-link hvor jeg blev hacket og med største besvær fik smidt russiske hackere ud.

det er en selvstændig historie. 


1907

191
PowerPalle (Administrator)
28. januar 2024 @ 11:47
Stormogul
Rolf skrev:

Jeg har brugt EUFY i flere år.

Med stor glæde til afløsning af D-link


eufy havde jeg 4 af de mindste som nu kan afløses af et enkelt.
de kan snilt holde 3 mdr på batteri men jeg blev træt at stige og opladning.
købte den nye model med solcelle og med motor med aut panorering. Og det er alle pengene værd. Ca 1.500kr.

Selv her i vinter lades batteriet op til 90%. Kan komme ned på 80% men kommer op igen. Og jeg har adgang også fra Hjem appen.

Men jeg bruger Eufy software da den er meget hurtigere og smartere.
sikkeheden fornemmer jeg er i top i modsætning til D-link hvor jeg blev hacket og med største besvær fik smidt russiske hackere ud.

det er en selvstændig historie. 

Hej Rolf

Er du bundet af et abonnement eller hvor lagrer du video som du kan afspille når du har lyst? Og hvad er navnet på den nye model du omtaler?

Observation: Hos ProShop er produktet udgået; ser ikke sådan ud andre steder.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

687

6
28. januar 2024 @ 14:11
Veteran
jeg bygger alt i toffifee og løg

86

5
30. januar 2024 @ 14:40
Novice

Hej


jeg vedlægger link til Camera.

jeg har tidligere købt basestation og to små Camera og et indendørs Camera  

der er kommet en ny model af basestation  Camera som virker fortræffeligt  

Jeg kan varmt anbefale og der opdateres løbende uden afbrydelser  

https://eu.eufy.com/products/t81703w1



86

5
30. januar 2024 @ 14:42
Novice

Ups glemte


nej man er helt uafhængig af abn. Og jeg kan tilgå basestation udefra og det ganske hurtigt. 


1907

191
PowerPalle (Administrator)
30. januar 2024 @ 20:14
Stormogul

Umiddelbart ser Eufy's produkter ud til at være de helte rigtige og jeg er tiltrukket af solceller-versionerne, men der er et par men'er.

  1. Det lader til at de får rigtig mange klø for deres sikkerhed; eller rettere manglende sikkerhed.
  2. Det virker som om deres Eufy 3 produkter er udgået flere steder, så er produktet på vej til at blive erstattet af nye modeller eller hvad sker der?
  3.  Dufy 3 modellernes manglende HomeKit understøttelse

Findes der andre relevante solceller produkter på markedet fra andre producenter jeg bør åbne mine øjne overfor?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

8586

198
31. januar 2024 @ 09:12
Poseidon
PowerPalle skrev:

Jeg har læst lidt om Arlo Pro 5 og det virker som en muligt valg, men der skal vist købes en Hub til for at virke med HomeKit - nogle erfaringer her?

Jeg har kigget på Arlo Pro 3 Floodlight, da jeg skal bruge noget lignende til min indkørsel, og den fåes med solpanel. Desværre kræver deres produkter både tilkøb af basestation (Det er til at overleve), men mere essentielt så har ingen af deres produkter understøttelse for Homekit Secure Video og de har ingen planer om at understøtte det, hvilket for mig er en deal breaker da jeg ikke gider betale for endnu et abonnement.

9to5Mac har en ret god sektion hvor de anmelder Homekit produkter, og de har blandt andet testet Eufycam 2 og Pro, og de er ret glade for dem.


2709

341
PallMei (Skribent)
31. januar 2024 @ 09:36
Bit kongen
PowerPalle skrev:

Umiddelbart ser Eufy's produkter ud til at være de helte rigtige og jeg er tiltrukket af solceller-versionerne, men der er et par men'er.

  1. Det lader til at de får rigtig mange klø for deres sikkerhed; eller rettere manglende sikkerhed.
  2. Det virker som om deres Eufy 3 produkter er udgået flere steder, så er produktet på vej til at blive erstattet af nye modeller eller hvad sker der?
  3.  Dufy 3 modellernes manglende HomeKit understøttelse

Findes der andre relevante solceller produkter på markedet fra andre producenter jeg bør åbne mine øjne overfor?

Har selv en Eufy ringeklokke og godt tilfreds, men ganske rigtig der har været problemer med sikkerheden og jeg ville tjekke op inden jeg køber, for håber de har rettet ind og fået styr på det.


86

5
31. januar 2024 @ 10:05
Novice

Mine basestationer vistnok v’er 2 understøtter Home opsætningen. Se bliver stadig opdateret og er stadig en del af min Home opsætning.

Men Eufy app er noget hurtigere og bedre hvor man har flere faciliteter at gøre godt med.

Jeg har en siddende i campingvognen og kan holde øje med det hele når vi ikke er der. Og når hunden er alene har vi en trykhed i han har det godt.
det er linket op på en 3-router. 


1907

191
PowerPalle (Administrator)
31. januar 2024 @ 17:43
Stormogul
David Munch skrev:
PowerPalle skrev:

Jeg har læst lidt om Arlo Pro 5 og det virker som en muligt valg, men der skal vist købes en Hub til for at virke med HomeKit - nogle erfaringer her?

Jeg har kigget på Arlo Pro 3 Floodlight, da jeg skal bruge noget lignende til min indkørsel, og den fåes med solpanel. Desværre kræver deres produkter både tilkøb af basestation (Det er til at overleve), men mere essentielt så har ingen af deres produkter understøttelse for Homekit Secure Video og de har ingen planer om at understøtte det, hvilket for mig er en deal breaker da jeg ikke gider betale for endnu et abonnement.

9to5Mac har en ret god sektion hvor de anmelder Homekit produkter, og de har blandt andet testet Eufycam 2 og Pro, og de er ret glade for dem.

Hej David

Jeg er enig i, at det (næsten) er en dealbreaker uden HomeKit Secure Video, men til gengæld har Eufy 2 ikke solceller, hvilket for mig et meget tiltalende.

/PP

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1907

191
PowerPalle (Administrator)
31. januar 2024 @ 18:05
Stormogul

Og så fandt jeg lige dette produkt. Tapo C425

Det ser ikke helt ringe ud. Hvad siger i andre?

Og her opdagede jeg så en helt frisk og meget aktuel Tapo pressemeddelelse fra CES 2024.

Lader dog til at understøtte Matter og dermed vel egentlig også HomeKit.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

95

7
01. februar 2024 @ 18:07
Novice

Nu har jeg en ven, som var udsat for tyve der kiggede rundt, men ikke kom ind. Han har sat kamera op overalt nu samt døre og vindues sensore. Så fik han besøg igen, stadigvæk kom de ikke ind, men her daskede de til diverse kamera. Kan se den talo er magnetisk holder, så man bare kan tage den af, så sæt den så højt at de ikke umiddelbar kan nå den. Ellers stjæler de jo kameraet…


95

7
10. februar 2024 @ 11:00
Novice

Prøv lige at se på nexsmart, ved godt det ikke har HomeKit, men det kan meget uden abb.


1907

191
PowerPalle (Administrator)
10. februar 2024 @ 12:32
Stormogul

Tak for info, men det ligner et lille firma, der importerer et eller andet EOM produkt og giver et et navn. Der er desuden ingen prdukter med batteri eller solcelle, hvilket jeg leder efter. Men tak for at udvide min horisont.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2273

157
10. februar 2024 @ 12:49
ASCII jonglør

Man kommer jo til (igen) at tænke emnet overvågningskameraer igennem efter at have læst denne tråd. Har selv overvejet dette omkring min bolig - og flg. præmisser for et setup kan stilles op:

  • Skal ikke være batteridrevet, men bruge husets strømforsyning. 
  • Skal indbygges i boligens eksisterende konstruktioner i stealth mode, dvs. i bokse på størrelse med fx mursten og med mørkt gennemsigtigt glas, så det ikke umiddelbart er muligt at sé overvågningsenheden. Således kan en boks også indsættes i bjælker m.v.
  • Forbindelse til server-enhed i huset samt eksternt og uden abonnement. 
  • Ovenstående krav kræver sandsynligvis både en omfattende research samt lidt selvbyggeri. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

95

7
11. februar 2024 @ 08:36
Novice

De har tre forskellige kamera med batteri, ringklokke, dome og et tredje kamera som alle kan tilsluttes solcelle, der også sælges.
Man skal nok vælge Guardian 2 med homebase til alle sensorerne, men man er i gang med en hel sikkerheds pakke for 3k.


2709

341
PallMei (Skribent)
11. februar 2024 @ 09:21
Bit kongen
Factory skrev:

Man kommer jo til (igen) at tænke emnet overvågningskameraer igennem efter at have læst denne tråd. Har selv overvejet dette omkring min bolig - og flg. præmisser for et setup kan stilles op:

  • Skal ikke være batteridrevet, men bruge husets strømforsyning. 

Den eufy 2K kamera ringeklokke jeg har, kan begge dele. Jeg bruger den på batteri, fordi jeg ikke har gidet trække ledning. Den holder ufattelig længe. Købte den juni 2021 og jeg har ladet den max 3 gange.

  • Forbindelse til server-enhed i huset samt eksternt og uden abonnement. 

Har den også. Men de har været i ilden med noget sikkerhed, jeg ikke længere kan huske detaljerne. Men er sikker på at du kan finde det på arstechnica.

  • Ovenstående krav kræver sandsynligvis både en omfattende research samt lidt selvbyggeri.



2273

157
11. februar 2024 @ 10:21
ASCII jonglør

OK til eufy 2K kamera ringeklokke, men vi taler vel her om egentlige udendørs overvågningskameraer? Iøvrigt er årsagen til, at jeg beskriver et i husets konstruktion indbygget stealt kamera, at jeg faktisk har set præcis sådanne, endda for en del år siden her i DK. Så de eksisterer altså på markedet allerede - og er sikkert dyre…

De var som nævnt bygget ind i en boks af hvad der så ud til at være sort glas, af størrelse som ca. en halv mursten, og bygget ind i de sortemslede bærebjælker lige under tagkonstruktionen. Det sorte glas må være af den type, som fx bruges til mørke bilruder, og som man altså kan se igennem. Selv i det dagslys, som jeg så dem i, skulle man kigge godt efter for at bemærke dem - og hvis det er mørkt, ville de være totalt umulige at opdage. Smart. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2273

157
11. februar 2024 @ 10:39
ASCII jonglør

Korrektur: sortemslede = sortmalede

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
11. februar 2024 @ 10:49
FPU
Factory skrev:

Korrektur: sortemslede = sortmalede

Fedt ord, ellers. :0)


2273

157
11. februar 2024 @ 11:31
ASCII jonglør
Tonny Freimanis skrev:
Factory skrev:

Korrektur: sortemslede = sortmalede

Fedt ord, ellers. :0)

Nu du siger det ;-) - den havde jeg faktisk ikke set: den lede man føler ved sort em. Der er klart nogle aktuelle fænomener, som dette hovsa-ord kunne bruges om: både Putin og Donald Trump og al deres fælles væmmelige væsen for eksempel...

Men holdt! Dette er en tråd om overvågningskameraer - og overvågningskameraer har naturligvis absolut intet med politik at gøre!

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
11. februar 2024 @ 12:53
FPU
Factory skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Factory skrev:

Korrektur: sortemslede = sortmalede

Fedt ord, ellers. :0)

Nu du siger det ;-) - den havde jeg faktisk ikke set: den lede man føler ved sort em. Der er klart nogle aktuelle fænomener, som dette hovsa-ord kunne bruges om: både Putin og Donald Trump og al deres fælles væmmelige væsen for eksempel...

Men holdt! Dette er en tråd om overvågningskameraer - og overvågningskameraer har naturligvis absolut intet med politik at gøre!

Og så alligevel. Politikerne har jo bestemt, at der skal være en masse overvågningskameraer i det offentlige rum.

Og de har også bestemt, at private overvågningkameraer ikke må filme det offentlige rum, f.eks. et fortov, hvis man vil videoovervåge sin forhave.

Så husk at tjekke "skudlinien", når I monterer jeres isenkram.

P.S. Kan et banalt vildtkamera ikke det samme, som de produkter, der indtil videre har været omtalt?


2273

157
11. februar 2024 @ 13:41
ASCII jonglør
Tonny Freimanis skrev: Politikerne har jo bestemt, at der skal være en masse overvågningskameraer i det offentlige rum

Det er ret uhyggeligt, hvor hurtigt der er kommet nedskred i menneskets århundredgamle og fair borgerrettigheder. Alt sammen fordi H.C. Ørsted fandt frem til den forbandede elektromagnetisme. Skulle ikke undre mig, om det snart bliver sådan, at Staten kræver, at vi alle skal have et chip-implantat indsat i vores ene hånd, således at man altid kan checke ind overalt - i tog, ved indkøb, derhjemme etc. At det er den totale overvågning, vil der kun blive pippet lidt om, for som altid, så indføres det uhyggelige gennem et snedigt misbrug af løftestangen almenvellets bedste. Den egentlige konsekvens af denne dulgte tvangskollektivisering er, at individet risikerer ikke at begynde at udvikle sit Jeg etisk og moralsk - og på den måde kan meget gå helt helt galt. Nu ønsker jeg ikke at prædike, men fremtidssynerne nedskrevet omkring år 64-70 e.Kr. i Johannesåbenbaringen i Biblen er ifm. med hele den digitale udvikling noget bemærkelsesværdige, og det beskrevne berettiger egentlig til prædikatet sortemslede:

Og det fik givet at blæse livsånde i dyrets billede, så dyrets billede også kunne tale og få alle dem dræbt, der ikke vil tilbede dyrets billede. Det får alle, store og små, rige og fattige, frie og trælle, til at sætte et mærke på deres højre hånd eller deres pande, så ingen kan købe eller sælge undtagen den, der bærer dette mærke, dyrets navn eller dets navns tal. Her kræves der visdom! Den, der har forstand, må regne på dyrets tal, for det er et mennesketal. Dets tal er 666.

P.S. Kan et banalt vildtkamera ikke det samme, som de produkter, der indtil videre har været omtalt?

Man kan jo nemt google anmeldelser af de nyeste vildtkameraer. Udviklingen er naturligvis gået stærkt de senere år, så man kan nu få vildtkameraer med både WiFi, mobilnet og solceller. Dyrene har jo ikke en chance længere.....*suk*....og det kalder de så for jagt?

Nå, men tilbage til overvågningen af min grund...    


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
11. februar 2024 @ 16:29
FPU

@Factory:

Lige en kort bemærkning, inden vi vender tilbage til trådens kerne:

Det dér med en indbygget chip i hånden, det gør man jo sådan set allerede frivilligt med sin smartphone og sit smartwatch; ApplePay, osv.