xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)
macnyt  /  forum  /  emne
iCloud synkronisering
Kategori: Lagerhallen i skyen langt oppe i atmosfæren og helt ned til Viborg (iCloud)


33

0
09. marts 2024 @ 08:37
Let øvet

Jeg har for nylig lagt en stor bunke filer i min Documents mappe på min iMac i forventning om, at filerne i deres respektive mapper synkroniser til skyen og videre ud på de tilknyttede devices, så jeg kan tilgå dem på både iMac og mine to bærbare, som er logget på samme iCloud konto.

Men da jeg i går skulle tilgå filerne på min ene Macbook Pro var de der imidlertid ikke, og da jeg gik ind på iCloud Drive/Dokumenter (online) kunne jeg se nogle mindre filer, som også ligger der og alle de tilhørende mapper, men der var ikke noget indhold i mapperne - de var tomme. 

Det er nogle relativt store filer der ligger i mapperne (600mb-1,3gb), men min webforbindelser er en 200/200 fiberforbindelse, så jeg ville umiddelbart forvente, at det ikke tog over et døgn at synkronisere filerne. 

Jeg forsøgte - inde fra iCloud i min browser - at uploade en af filerne til iCloud direkte, med det resultat at den kom til syne i online-mappen, men tilgengæld, lå der pludselig to (2) identiske filer i mappen på iMac.

Er der et sted jeg kan se om synkroniseringen er i gang og bare tager længere tid, end jeg tror. Og er der et sted jeg kan sparke synkroniseringen i gang, hvis den ikke kører af sig selv?


  6
1
  350

2709

341
PallMei (Skribent)
09. marts 2024 @ 20:10
Bit kongen

Er synkronisering af dokumenter og skrivebord aktiveret under icloud drive indstillinger?


33

0
09. marts 2024 @ 23:43
Let øvet

Yes, det er de :-)


1708

43
10. marts 2024 @ 05:36
Stormogul

Jeg ville vente et par dage med den sløve forbindelse. Du burde kunne se synkroniseringen ske ved at der ved hver mappe/fil er en lille lagkage som viser hvorlangt den er kommet.

Men som sagt, vent.



2709

341
PallMei (Skribent)
10. marts 2024 @ 12:09
Bit kongen
CarstenO skrev:

Yes, det er de :-)

Tip: Du kan hurtigt se synkroniseringsstatussen for iCloud Drive på din Mac. Hold markøren over iCloud Drive i indholdsoversigten i Finder, og klik derefter på status- eller oplysningssymbolet.

Ved ikke om det er noget der er kommet til siden High Sierra, eller det er bare er fordi jeg ikke har nogen sync igang, men det giver ikke noget brugbart her.

Tilføjelse: Måske der er noget brugbart her:

https://www.lappymaker.com/blog/icloud-drive-not-syncing-on-mac/



8586

198
10. marts 2024 @ 13:45
Poseidon
Hvis du har statuslinie slået til for dine Finder vinduer, så kan du se status på din ICloud synkronisering der, så snart du vælger en iCloud mappe.


Jeg synkroniserer jævnligt 5GB filer via iCloud Drive, og det tager ikke voldsomt lang tid på en 1Gbps fiber forbindelse, og det starter altid med det samme.


86

5
12. marts 2024 @ 07:11
Novice

Jeg benytter også ICloud på samme måde.
ind imellem er der klumper på forbindelse.
det er rigtig irriterende når man har lagt det ind i nogle arbejdsrutiner. Så skal det bare virke.

Min erfaring fra Fotos og iCloud er at det retter sig når sync er på plads. Og jeg tror også at mange brugere har set dette geniale værktøj så Apple har nogle udfordringer i at følge dette til dørs. Mon ikke det sker.
Jeg er ikke utilfreds. Efterhånden …