xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Ny iOS 17.4.1 frigivet
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


1663

46
27. marts 2024 @ 20:42
Stormogul

hvis i har opdateret til iOS 17.4.1 så er der netop kommet en ny udgave fra Apple af den, men det kræver i tilslutter jeres mobil til en computer og opdatere den vej. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  22
10
  838

2709

341
PallMei (Skribent)
28. marts 2024 @ 06:51
Bit kongen
Pjock skrev:

hvis i har opdateret til iOS 17.4.1 så er der netop kommet en ny udgave fra Apple af den, men det kræver i tilslutter jeres mobil til en computer og opdatere den vej. 

LINK


2709

341
PallMei (Skribent)
28. marts 2024 @ 07:39
Bit kongen
PallMei skrev:
Pjock skrev:

hvis i har opdateret til iOS 17.4.1 så er der netop kommet en ny udgave fra Apple af den, men det kræver i tilslutter jeres mobil til en computer og opdatere den vej. 

LINK

Observation. Opdateringen fylder næsten 8GB og det var tydelig at usb 2 hastigheden var flaskehals på min iPhoner 12 Pro, mens det var mit 5GHz Wifi ved opdatering af min 2018 11" iPad pro med support for 10 gigabit med rette usb-c kabel (ikke det medleverede oplade kabel).  Men stadig en relativ lille del af samlede langsomme Apple opdateringsprocedure.


678

26
28. marts 2024 @ 11:16
Veteran

Den fylder 1,8 GB her på min iPhone 13, og kan samtidig også hentes direkte på telefonen. 


2709

341
PallMei (Skribent)
28. marts 2024 @ 11:19
Bit kongen
Vandermoses skrev:

Den fylder 1,8 GB her på min iPhone 13, og kan samtidig også hentes direkte på telefonen. 

Det er fordi du henter den på telefonen. Men havde du 17.4.1 installeret i forvejen, kan du ikke installere den nye 17.4.1. Og havde du ikke allerede 17.4.1 installeret er jeg heller ikke sikker på at det er den nyeste version du har installeret.  Du kan prøve at tilslutte computer og se om den igen finder en opdatering. 


455

18
28. marts 2024 @ 12:01
Seniormedlem

Hej. iPhone 12 mini. Jeg var ikke klar over, at der kunne være forskel på opdateringer direkte på telefon og via computer. Har lige opdateret til "den store" 17.4.1 - ca. 1/2 time, og alt ser ud til at være OK. Jeg ser det som, at det er bedst at søge opdateringer via computer (evt. efter man har set at der er ny på telefonen).


1663

46
28. marts 2024 @ 12:19
Stormogul

i kan tjekke om det er den nyeste i har installeret ved at se om den hedder The new build number is 21E237. den første de sendte ud direkte på mobilen hed 21E236. 

syntes min iPhone 15 pro køre meget bedre efter den nyeste opdatering.


skal lige siges at der er også er iPadOS ude til download via computer.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

2273

157
28. marts 2024 @ 16:00
ASCII jonglør
Pjock skrev:

…syntes min iPhone 15 pro køre meget bedre efter den nyeste opdatering

Opdaterede i aftes via USB TIL 21E237. Har hele dagen brugt apps og GPS intensivt på vandretur. Virker  umiddelbart som om, at strømforbruget er formindsket ift. tidligere. Ypperligt.

“I gamle dage” brugte jeg altid at downloade en såkaldt Combo-fil til fuldstændig opdatering af diverse nye OS X-udgaver. Gårsdagens 21E237 på ca. 8GB ser ud til at ligne, i den forstand at den velsagtens er en fuldstændig udskiftning af iOS på iPhone, altså en slags styresystemshovedrengøring - eller hür?

God Genopstandelsesfest! 🐣

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
28. marts 2024 @ 18:42
FPU
Factory skrev:
Pjock skrev:

…syntes min iPhone 15 pro køre meget bedre efter den nyeste opdatering

Opdaterede i aftes via USB TIL 21E237. Har hele dagen brugt apps og GPS intensivt på vandretur. Virker  umiddelbart som om, at strømforbruget er formindsket ift. tidligere. Ypperligt.

“I gamle dage” brugte jeg altid at downloade en såkaldt Combo-fil til fuldstændig opdatering af diverse nye OS X-udgaver. Gårsdagens 21E237 på ca. 8GB ser ud til at ligne, i den forstand at den velsagtens er en fuldstændig udskiftning af iOS på iPhone, altså en slags styresystemshovedrengøring - eller hür?

God Genopstandelsesfest! 🐣

Nå, ja, det er jo snart første søndag efter første fuldmåne efter forårsjævndøgn.

Rejerne og silden er sat til afdrypning, der er to slags laks med rævesovs, og der bliver naturligvis også plads til en lun, fyldt fiskefilet. Det er min menu hen over højtiden. Namme-nam!


123

11
29. marts 2024 @ 06:16
Novice

Min 13pro havde hentet den "gamle" 17.4.1... 

Så tjekkede lige og minsandten om der ikke var en ny på 7,8gb. 

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

1

0
29. marts 2024 @ 07:26
Nyt medlem

Hos mig skriver den:

Der er købte emner på iPhone “Michael - iPhone”, som ikke er overført til din Mac. 

Overfør emnerne til din Mac, før du opdaterer denne iPhone. Vil du fortsætte?

Jeg ved ikke hvordan det gøres og hvilke - nogen der har en ide, mvh Michael


123

11
29. marts 2024 @ 07:49
Novice

Er det ikke bare fordi den vil gemme en sikkerhedskopi på din Mac.. Jeg bruger iCloud, tjek hvor den skal lave en sikkerhedskopi til.. Måske du bare skal sætte den til iCloud ? 


Ellers så gå ind i indstillinger på din iPhone, App Store, fjern hak i overførsler af apps. Måske det derfor den vil overfør div. apps.  

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

4593

394
29. marts 2024 @ 07:55
FPU
Michael1962 skrev:

Hos mig skriver den:

Der er købte emner på iPhone “Michael - iPhone”, som ikke er overført til din Mac. 

Overfør emnerne til din Mac, før du opdaterer denne iPhone. Vil du fortsætte?

Jeg ved ikke hvordan det gøres og hvilke - nogen der har en ide, mvh Michael

Jeg har aldrig selv set den besked, men det betyder vel, du skal lave en backup af din telefon over på din Mac.

I de gode, gamle dage var det jo igennem iTunes, men jeg ved faktisk ikke, hvordan det er med et moderne macOS. Det er vist nok direkte i Finder, så mon ikke der dukker en besked op på skærmen, hvis du kobler din iPhone til din Mac med et USB-kabel?

Husk at sørge for, at der er plads nok på Mac'ens disk til hele indholdet på iPhonen. Du kan se, hvor meget du har liggende på 'fonen et sted inde i Indstillinger.

Og prøv da lige at gurgle den besked, evt. oversat til engelsk; det KUNNE jo være, at du blev positivt overrasket.

Held og lykke og feedback.


2273

157
29. marts 2024 @ 08:21
ASCII jonglør
Michael1962 skrev:

Hos mig skriver den:

Der er købte emner på iPhone “Michael - iPhone”, som ikke er overført til din Mac. 

Overfør emnerne til din Mac, før du opdaterer denne iPhone. Vil du fortsætte?

Jeg ved ikke hvordan det gøres og hvilke - nogen der har en ide, mvh Michael

Prøv at gøre, som PRW skriver: 

  • På iPhone henter du først alle app-opdateringer via  WiFi og Apples app App Store. 
  • Tilslut nu din iPhone til din Mac med kabel. 
  • I Finder-vinduet på din Mac vælger du iPhone i sidemenuen til venstre. Nu kan du se alle mulighederne for at håndtere din iPhone. 
  • Prøv nu allerførst at gå alle faner igennem fra Musik til Info, og se om der er noget du skal hente eller synkronisere.
  • Derefter vælger du fanen Generelt. 
  • Nu gør du tre ting: 1) under Sikkerhedskopier vælger du først Sikkerhedskopier de vigtigste data på din iPhone til iCloud. 2) Klik nu på Synkroniser  nederst i højre hjørne og afvent til den er gennemført. 3) Dernæst vælger du Sikkerhedskopier alle data på din iPhone til denne Mac og gør det det samme.
  • Sæt nu igen din iPhone til Sikkerhedskopier de vigtigste data på din iPhone til iCloud, så dette også sker fremover. 
  • Prøv nu igen at opdatere iOS via kabel. 
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1

0
29. marts 2024 @ 08:49
Nyt medlem

Tak for grundig vejledning - Jeg prøver denne fremgangsmåde


2273

157
29. marts 2024 @ 09:10
ASCII jonglør

Håber det hjælper. Det er ikke 100% sikkert, men så har du i det mindste sat det grundlæggende op.

Jeg har før oplevet, at en iOS-opdatering ikke ville gå igennem, fordi jeg havde en købt app på iPhone, der så vidt jeg husker var blevet sløjfet i Apples App Store. Den måtte jeg så lige ind og slette på selve iPhone først, førend iOS-opdateringen ville gå igang. Måske du også har en sådan app excommunicatio på din iPhone, som forhindrer iOS-opdateringen i at kunne gennemføres.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

825

10
31. marts 2024 @ 09:38
Veteran

Forsøger at opdatere via min Macbook Pro, men der kommer fejl der siger, at der ikke er nok plads. Jeg ønsker ikke at den laver back up, den skal blot opdatere IOS - kan man det ?


2709

341
PallMei (Skribent)
31. marts 2024 @ 12:04
Bit kongen
Stig Bindner skrev:

Forsøger at opdatere via min Macbook Pro, men der kommer fejl der siger, at der ikke er nok plads. Jeg ønsker ikke at den laver back up, den skal blot opdatere IOS - kan man det ?

Jo, jeg lavede ikke backup. Men den fylder 8GB som først hentes ned på henholdsvis computer og telefon.


1663

46
31. marts 2024 @ 19:50
Stormogul

ja men så skal du frigøre noget plads på den enhed der er for fyldt op til at den kan hentes ned, hvad enten det er din macbook eller iPhone. i hverfald 10gb skal du have ledig vil jeg skyde på

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

825

10
01. april 2024 @ 10:48
Veteran

Jeg har 100 gb på min mac, og masser af plads på min telefon, alligevel skriver den som jeg nlvnte, et der skal frigøres plads. 

What to do ?


4593

394
01. april 2024 @ 11:14
FPU
Stig Bindner skrev:

Jeg har 100 gb på min mac, og masser af plads på min telefon, alligevel skriver den som jeg nlvnte, et der skal frigøres plads. 

What to do ?

Jeg ved godt, at det lyder åndsvagt, men prøv at genstarte både Mac og iPhone. Det ku' jo være…


2273

157
01. april 2024 @ 11:17
ASCII jonglør

Her er en person, som hævder, at hans erfaring er, at iOS 17.4.1 update-problemet kan være relateret til, at der ikke er nok hukommelse på ens iCloud-konto. Han bliver dog modsagt...

https://discussions.apple.com/thread/255546641?sortBy=best

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

825

10
01. april 2024 @ 11:24
Veteran

Det er forsøgt uden held. Jeg har 1,5 TB plads på min iCloud, så her skulle også være rigeligt af plads.

Jeg har forsøgt blot at sikkerhedskopiere alt fra iPhone til Macbook, og her siger den også - på trods af 116 GB plads, at der ikke er plads nok. Der ligger ingen ældre back up filer på min macbook - STRANGE.