xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Mest korrekte opladning af iPhone
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


173

4
23. april 2024 @ 13:28
Novice

Hej

Jeg har lige nu en iPhone 15 Pro Max, som jeg prøver at passe på det jeg kan. Jeg har derfor sat den til kun at lade op til 80 % og prøver at få den i laderen igen inden den når under 25 %
Det er det jeg har læst skulle være det mest skånsomme i mod batteriet, og det er ikke noget problem for mig, da jeg er en kontornusser, der sidder på sin flade hele dagen og arbejder :)

Jeg bruger en original Apple 20W opladerbrik med et original Apple USB-C / USB-C kabel.

Nogle gange oplader iPhone selv op til 100 % for at bevare præcise estimater for batteritilstanden.

Men... Jeg mener at jeg har læst et sted, at for at ens iPhone kan finde ud af at bevare præcise estimater for batteritilstanden, så skal jeg lade op med en original Apple oplader, og jeg kan derfor ikke bruge et "no name" USB-C kabel der fulgte med til min Lenovo PC, eller bruge min Lenovo ThinkPad T14 USB-C oplader der lader med 65W?

Er det mig der husker helt forkert, eller er der noget om snakken mht. dette?

  2
0
  211

2709

341
PallMei (Skribent)
23. april 2024 @ 14:26
Bit kongen
SE0Master skrev:

Men... Jeg mener at jeg har læst et sted, at for at ens iPhone kan finde ud af at bevare præcise estimater for batteritilstanden, så skal jeg lade op med en original Apple oplader, og jeg kan derfor ikke bruge et "no name" USB-C kabel der fulgte med til min Lenovo PC, eller bruge min Lenovo ThinkPad T14 USB-C oplader der lader med 65W?

Er det mig der husker helt forkert, eller er der noget om snakken mht. dette?

Det tvivler jeg på. Derimod er det nok rigtigt at den må lade til 100% ind i mellem, for at vurdere det. Da batteritilstanden netop er et udtryk for hvor mange pct. dens aktuelle Max kapacitet udgør af den oprindelige kapacitet.


215

2
23. april 2024 @ 22:31
Juniormedlem

For mig er telefonen en brugsgenstand. Har haft iPhone siden 3G’eren og har altid bare ladet den når det var nødvendigt. Har aldrig haft en iPhone mere end 3 år og har ikke oplevet batteriproblemer siden 4S som ret hurtig fik dårlig batteritid

MacBook Air 13 (2020), Iphone 14 PRO, Ipad 11 Pro