xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
358
160
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Efter opdatering af SONOS S2 - kaos.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


466

19
14. maj 2024 @ 18:41
Seniormedlem

Jeg har aldrig tidligere haft problemer med mit SONOS eller opdatering af samme, men nu - rent kaos. Efter opdatering på min MBP 10.11.6 kan SONOS ikke starte - crasher konstant. På min iMac 14.4.1 måtte jeg genetablere forbindelsen til mit musikbibliotek (det har jeg aldrig skulle før). Betjening og gengivelse via SONOS på iMac fungere, men på min iPhone 17.5 er ALT i SONOS app forandret, og jeg kan slet ikke genetablere det enkle musikbibliotek som før. Før havde jeg fine albumsbilleder, kunstneroversigt, valg via alfabet i siden (scrolle til et bogstav). Nu får jeg en startskærm som denne, og skal "rode rundt" inden jeg finder den musik jeg ønsker. Tidligere var der en mulighed for "opdater musikbibliotek" men den er væk (jeg kan ikke finde). Er der en klar "fejl 40" eller?. Det er noget frygteligt l....

  15
3
  977

466

19
15. maj 2024 @ 13:12
Seniormedlem

Har nu talt med SONOS - de ved den er helt gal - og senest 31. maj skulle alt blive OK igen. Jeg kan trods alt spille min musik selvom det er et frygtiligt arbejde/rod at komme rundt i mit musikbibliotek. SONOS oplyste, at der var mange der slet ikke kunne afspille efter opdateringen - så der er jeg heldig.


98

7
15. maj 2024 @ 20:39
Novice

Sonos har også sendt 2 opdateringer ud, de sidste 2 dage. Begge sagde der var opdatering til enhederne.

har opdateret begge dage og kan stadig spille musik.


466

19
30. maj 2024 @ 11:06
Seniormedlem

Har lige talt med SONOS igen. Det lød nærmest som om, at S2 ikke ville komme tilbage til det tidligere meget funktionelle design (supporter var ikke helt god til dansk), men der arbejdes på opdateringer - der var en i går, men uden virkning - så jeg må vel bare vente og håbe. Supporter talte om ændringer a.h.t. SONOS nye højtalere/produkter.

Er der nogen af Jer der bruger S2 og hvis ja, hvordan virker det hos Jer?.


466

19
30. maj 2024 @ 17:43
Seniormedlem

Har liger været forbi den lokale Hi Fi Klub for at høre hvad de kender til problemet. Total hovedrysten. Hvad de høre fra kunder + hvad ekspedienten havde af erfaring - der er noget helt tosset med S2, hvilket jeg også har fået bekræftet fra SONOS, men hvorfor f..... kan de ikke give oplysninger på deres hjemmeside. Alle kan begå fejl, men så orienter og ret. Bare denne lille bøvs fra mig.


127

11
31. maj 2024 @ 07:12
Novice

Syntes den nye App som sådan er fin nok..

Problemet er den på ingen måde er færdig udviklet og fyldt med fejl. Har heldigvis ingen musik liggende og streamer alt så slipper for problemet med ens biblotek ikke kan findes. Nu problemet så at jeg har Yousee musik og der dur søgning ikke, så her kan der kun afspilles div. Yousee forslag. Lidt spøjst da Spotify virker fint. 

Man kan også afspille fra ens Mac SONOS App den virker forsat, der også mulighed for at bruge SONOS webapp..

SONOS Apps

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

466

19
31. maj 2024 @ 11:37
Seniormedlem

Tak for input. Det jeg ikke forstår er, hvorfor udsender SONOS en så mangelfuld opdatering og helt uden en forklaring - man må ringer og spørger før man får en (nogenlunde) forklaring.


8586

201
31. maj 2024 @ 12:42
Poseidon
MichaelCorfitsen skrev:

Tak for input. Det jeg ikke forstår er, hvorfor udsender SONOS en så mangelfuld opdatering og helt uden en forklaring - man må ringer og spørger før man får en (nogenlunde) forklaring.

Courage.

Der var engang en Mac...

127

11
04. juni 2024 @ 17:40
Novice

Ja tak, efter sidste opdatering kan jeg igen søge på musik (Yousee musik) 

Der vist også kommet et hav af andre rettelser.. Nu begynder det så småt at ligne en App man kan bruge :) 

Der både en App opdatering samt hardware opdatering. 

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

366

12
puggaard (Skribent)
04. juni 2024 @ 21:52
Lærling

ja, den nye app er ikke at råbe hurrah for, men siden du benytter SONOS S2 (eller blot SONOS?) er det så ikke den app man bruger til nyere og dermed airplay 2 kompatible SONOS enheder?

Jeg må indrømme, jeg slet ikke benytter SONOS app'en mere da det for mig fungerer langt bedre blot at bruge Apple Music, Podcasts eller TuneIn radio app'en og spille direkte fra disse.

mvh. Peter

127

11
08. juni 2024 @ 06:50
Novice

Den nye App SONOS (sort app) er som sådan bare en app der kan styrer både gamle og nye enheder. (de helt gamle understøttes ikke på denne app men de så meget meget gamle) 

Mine enheder understøtter ikke Airplay (Playbar-Sub-2xplay1, opsat som surround) det kører så over Wifi når jeg afspiller musik, det gøres gennem Sonos App. Inden i Appen har man mange flere muligheder for finjustering af højtaler samt hente div. opdateringer til ens højtaler. 

Jeg kan dog bruge AirPlay alligevel da mit Apple tv kan modtage og derved sende lyden vider gennem Tvét og så ud til mine højtaler men så lyden piv ringe. Får en markant beder lyd ved brug af Sonos App. 

Man skal heller ikke undervurdere Sonos trueplay, her tilpasses div. højtaler til dit rum så du får en meget beder lyd oplevelse. 

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

466

19
10. juni 2024 @ 15:25
Seniormedlem

Min opsætning er en SONOS Connect (Gen 2) -> Arcam Solo Movie 5.1 MK I med tilhørende højtalere Arcam Muso og så et musikbibliotek på min iMac (extern HD). Det er styringen fra min iPhone med SONOS S2 der er total "ged". Alt var OK fra mit køb af SONOS i 2018 og indtil den famøse opdatering. Jeg kan afspille - ja, men det er den eneste trøst. Jeg har pt. 613 orkestre- og bandnavne og deri 1.654 albums. Jeg skal søge Musikbibliotek -> Kunstner -> Album og så afspille. Hvis jeg vil afspille lidt Van Morrison skal jeg "slide" næsten alle 613 navne ned, ikke noget med et alfabet i siden til hurtig scrolning. Hvis jeg vil baglæns fra det afspillede album ryger jeg HELT tilbage til musikbibliotek og skal starte forfra. Uanset hvad de nye opdatering skulle gøre godt for, er der da ingen grund til at ødelægge/fjerne den tidligere gode organisering af musikbiblioteket.

Blot en fortsat stor utilfredshed med SONOS håndtering af den nye S2.


466

19
01. juli 2024 @ 18:01
Seniormedlem

Lidt opfølgning.

Der har været mange opdateringer siden sidst, men INGEN har fået programmet til at fungere som tidligere. Talte så igen i dag med SONOS, og sådan lidt inde i samtalen kom det igen frem, at der er problemer, specielt med relationen til et musikbibliotek. Nu forventer SONOS, at problemerne bliver løst i løbet af juli måned (sidst var det i slutningen af maj måned). Jeg må håbe, især da jeg har svært ved at finde en anden løsning med min telefon som fjernbetjening.

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2606

87
05. juli 2024 @ 13:38
Bit kongen

Jeg har ikke fulgt med fordi jeg ikke er ramt af de her ting men ville lige sige at mange virker til at være glade for sonophone (app) måske er den løsningen for nogle her. 


466

19
05. juli 2024 @ 14:33
Seniormedlem

For kr. 29,-, og den kan alt det som SONOS tidligere kunne. Tusind tak - men hvorfor f... kan SONOS ikke bare får deres app til at virke.

Nå pyt - alt virke med SonoPhone.


2606

87
06. juli 2024 @ 20:27
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

 men hvorfor f... kan SONOS ikke bare får deres app til at virke.

Min helt personlige teori handler om rettigheder  Sonos må have trådt nogle over tæerne der truer dem med nogle dyre sagsanlæg siden de går så drastisk frem og fjerner elementære funktioner